notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Αραχωβίτης: Η Σπάρτη και η Πελοπόννησος εκτός του δικτύου διανομής φυσικού αερίου με κυβερνητική απόφαση

slider_image
08-05-2020

«Η ιδιωτικοποιημένη πλέον ΔΕΠΑ Υποδομών, ως ιδιωτικό μονοπώλιο, δεν πρόκειται να υπερασπίσει τα συμφέροντα των πολιτών της περιφέρειας»

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ Σταύρος Αραχωβίτης, «εκτός δικτύου διανομής φυσικού αερίου μένει η Σπάρτη και άλλες πόλεις της Πελοποννήσου μετά την ακύρωση του έργου που δρομολογεί η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος. Το έργο, που επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί από τη ΔΕΔΑ στη δεύτερη φάση ανάπτυξης του δικτύου, «παγώνει» τώρα με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ. Η ιδιωτικοποιημένη πλέον ΔΕΠΑ Υποδομών, ως ιδιωτικό μονοπώλιο, δεν πρόκειται να υπερασπίσει τα συμφέροντα των πολιτών της περιφέρειας».

Ο κ. Αραχωβίτης γνωστοποιεί την ερώτηση που κατέθεσαν όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Πελοποννήσου, σχετικά με το ζήτημα αυτό σημειώνοντας: «Η ΝΔ με τα συμφέροντα και ο ΣΥΡΙΖΑ με την Κοινωνία».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς  Ανάπτυξης & Επενδύσεων,
Περιβάλλοντος &  Ενέργειας

Θέμα: «Επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο»

Είναι γνωστό, ότι, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε προγραμματιστεί από τη ΔΕΔΑ,  στη δεύτερη φάση επέκτασης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου, να περιληφθούν και πόλεις της Πελοποννήσου, μεταξύ των οποίων η Κόρινθος, το Άργος, το  Ναύπλιο, η Τρίπολη, η Σπάρτη  και η Καλαμάτα. Η συγκεκριμένη επέκταση αφορούσε την κατασκευή δικτύου περίπου σε ποσοστό 60 % του οδικού δικτύου αυτών των πόλεων καθώς  και 3.500 συνδέσεων. Το δίκτυο διανομής αυτών των πόλεων θα τροφοδοτούνταν από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, με μηδενικά τέλη σύνδεσης και χαμηλό κόστος χρήσης για τους οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές. Ο προϋπολογισμός του έργου θα υπερέβαινε το ποσό των 35 εκατ. ευρώ.

Η πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ για απένταξη του συγκεκριμένου έργου από τον παραπάνω προγραμματισμό δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Εντάσσεται στην πολιτική πλήρους ιδιωτικοποίησης του τομέα της ενέργειας που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Έτσι, με το Ν. 4643/2019 («Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας, εκσυγχρονισμός της ΔΕΗ, ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και στήριξη των ΑΠΕ») αποφάσισε, μεταξύ άλλων, την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΔΑ.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο παραπάνω σχεδιασμός και το έργο ακυρώνονται. Και αυτό, διότι η ΔΕΔΑ προβλέπεται να ενταχθεί στη ιδιωτικοποιημένη πλέον ΔΕΠΑ Υποδομών, η οποία  δεν πρόκειται να υποστηρίξει τον παραπάνω σχεδιασμό, αφού θα λειτουργεί πλέον ως ιδιωτικό μονοπώλιο, με μόνο κίνητρο το κέρδος και όχι  τα συμφέροντα της κοινωνίας, των πολιτών, της επιχειρηματικότητας και της ελληνικής περιφέρειας.

Επειδή η Πελοπόννησος εν συνόλω πλήττεται από αυτή την πολιτική και της αφαιρείται ένα συγκριτικό αναπτυξιακό μέσον και μέσον καθημερινής διαβίωσης των κατοίκων της, η παροχή φυσικού αερίου, που θα καλύπτει νοικοκυριά, επιχειρήσεις, ΒΙΠΕ, δομές υγείας και εκπαίδευσης.  

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

• Έχουν την πολιτική βούληση να υποστηρίξουν την πραγμάτωση του έργου της ΔΕΔΑ για επέκταση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Πελοποννήσου;

• Πώς θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, για την κάλυψη της επέκτασης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου σε όλες τις περιοχές της Πελοποννήσου και για την επίτευξη χαμηλού κόστους εγκατάστασης και χρήσης του δικτύου από όλους τους πολίτες, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις;

• Πώς θα διασφαλιστεί, ότι η επέκταση και λειτουργία των δικτύων θα γίνεται βάσει αναπτυξιακών και κοινωνικών κριτηρίων;

• Πώς θα διασφαλιστεί, ότι οι κυβερνητικές επιλογές δεν θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους του φυσικού αερίου για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις;


Οι ερωτώντες βουλευτές
Παπαηλιού Γεώργιος
Αραχωβίτης Σταύρος
Γκιόλας Ιωάννης
Χαρίτσης Αλέξης
Ψυχογιός Γεώργιος

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ Σταύρος Αραχωβίτης, «εκτός δικτύου διανομής φυσικού αερίου μένει η Σπάρτη και άλλες πόλεις της Πελοποννήσου μετά την ακύρωση του έργου που δρομολογεί η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος. Το έργο, που επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί από τη ΔΕΔΑ στη δεύτερη φάση ανάπτυξης του δικτύου, «παγώνει» τώρα με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ. Η ιδιωτικοποιημένη πλέον ΔΕΠΑ Υποδομών, ως ιδιωτικό μονοπώλιο, δεν πρόκειται να υπερασπίσει τα συμφέροντα των πολιτών της περιφέρειας».

Ο κ. Αραχωβίτης γνωστοποιεί την ερώτηση που κατέθεσαν όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Πελοποννήσου, σχετικά με το ζήτημα αυτό σημειώνοντας: «Η ΝΔ με τα συμφέροντα και ο ΣΥΡΙΖΑ με την Κοινωνία».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς  Ανάπτυξης & Επενδύσεων,
Περιβάλλοντος &  Ενέργειας

Θέμα: «Επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο»

Είναι γνωστό, ότι, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε προγραμματιστεί από τη ΔΕΔΑ,  στη δεύτερη φάση επέκτασης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου, να περιληφθούν και πόλεις της Πελοποννήσου, μεταξύ των οποίων η Κόρινθος, το Άργος, το  Ναύπλιο, η Τρίπολη, η Σπάρτη  και η Καλαμάτα. Η συγκεκριμένη επέκταση αφορούσε την κατασκευή δικτύου περίπου σε ποσοστό 60 % του οδικού δικτύου αυτών των πόλεων καθώς  και 3.500 συνδέσεων. Το δίκτυο διανομής αυτών των πόλεων θα τροφοδοτούνταν από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, με μηδενικά τέλη σύνδεσης και χαμηλό κόστος χρήσης για τους οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές. Ο προϋπολογισμός του έργου θα υπερέβαινε το ποσό των 35 εκατ. ευρώ.

Η πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ για απένταξη του συγκεκριμένου έργου από τον παραπάνω προγραμματισμό δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Εντάσσεται στην πολιτική πλήρους ιδιωτικοποίησης του τομέα της ενέργειας που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Έτσι, με το Ν. 4643/2019 («Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας, εκσυγχρονισμός της ΔΕΗ, ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και στήριξη των ΑΠΕ») αποφάσισε, μεταξύ άλλων, την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΔΑ.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο παραπάνω σχεδιασμός και το έργο ακυρώνονται. Και αυτό, διότι η ΔΕΔΑ προβλέπεται να ενταχθεί στη ιδιωτικοποιημένη πλέον ΔΕΠΑ Υποδομών, η οποία  δεν πρόκειται να υποστηρίξει τον παραπάνω σχεδιασμό, αφού θα λειτουργεί πλέον ως ιδιωτικό μονοπώλιο, με μόνο κίνητρο το κέρδος και όχι  τα συμφέροντα της κοινωνίας, των πολιτών, της επιχειρηματικότητας και της ελληνικής περιφέρειας.

Επειδή η Πελοπόννησος εν συνόλω πλήττεται από αυτή την πολιτική και της αφαιρείται ένα συγκριτικό αναπτυξιακό μέσον και μέσον καθημερινής διαβίωσης των κατοίκων της, η παροχή φυσικού αερίου, που θα καλύπτει νοικοκυριά, επιχειρήσεις, ΒΙΠΕ, δομές υγείας και εκπαίδευσης.  

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

• Έχουν την πολιτική βούληση να υποστηρίξουν την πραγμάτωση του έργου της ΔΕΔΑ για επέκταση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Πελοποννήσου;

• Πώς θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, για την κάλυψη της επέκτασης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου σε όλες τις περιοχές της Πελοποννήσου και για την επίτευξη χαμηλού κόστους εγκατάστασης και χρήσης του δικτύου από όλους τους πολίτες, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις;

• Πώς θα διασφαλιστεί, ότι η επέκταση και λειτουργία των δικτύων θα γίνεται βάσει αναπτυξιακών και κοινωνικών κριτηρίων;

• Πώς θα διασφαλιστεί, ότι οι κυβερνητικές επιλογές δεν θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους του φυσικού αερίου για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις;


Οι ερωτώντες βουλευτές
Παπαηλιού Γεώργιος
Αραχωβίτης Σταύρος
Γκιόλας Ιωάννης
Χαρίτσης Αλέξης
Ψυχογιός Γεώργιος

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image

Apela Real Estate

Κτηματομεσιτικό Γραφείο Λακωνίας