notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Τι νερό πίνουμε στη Σπάρτη; Η ΔΕΥΑΣ απαντά…

slider_image
30-09-2021

ΔΕΥΑΣ: «Το νερό ύδρευσης της πόλης μας χλωριώνεται συστηματικά και σε διαρκή βάση, ως έχει υποχρέωση η υπηρεσία μας να κάνει με βάση την ΥΜ 5673/57 (ΦΕΚ 5/τ/β/9-1-58) Υγ. Διάταξη»

Σε απάντηση στο άρθρο του Βαγγέλη Μητράκου που δημοσιεύθηκε στην apela.gr με τίτλο ΄΄Προς ΔΕΥΑ Σπάρτης: «Τι νερό πίνουμε»;΄΄ (δείτε εδώ) προχώρησε η Δημόσια Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Σπάρτης.

Ο κ. Μητράκος, στο άρθρο του, τόνιζε μεταξύ άλλων πως ΄΄Δευτέρα και Τρίτη, 27 & 28 Σεπτεμβρίου 2021, οι βρύσες στη Σπάρτη (για μια ακόμα φορά) έβγαζαν νερό με πολύ βαριά μυρωδιά και γεύση απολυμαντικού, που το καθιστούσαν σχεδόν απωθητικό για πόση και για μαγείρεμα΄΄ ενώ απηύθυνε μια σειρά ερωτημάτων προς την επιχείρηση επειδή -όπως ανέφερε- ΄΄το πρόβλημα είναι χρόνιο κι επειδή μετά την αντικατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου ύδρευσης περιμέναμε ως πολίτες την καλύτερη δυνατή ποιότητα πόσιμου νερού΄΄. Επίσης, ο κ. Μητράκος υπογράμμιζε πως ΄΄οι δημότες - καταναλωτές που πληρώνουν αδρά τα τιμολόγια νερού της ΔΕΥΑ Σπάρτης, έχουν δικαίωμα να πληροφορηθούν έγκυρα και αναλυτικά «τι νερό πίνουν» και ποια ακριβώς είναι η κατάσταση, συνολικά, στο δίκτυο ύδρευσης της Σπάρτης΄΄.

Η απάντηση της ΔΕΥΑΣ έχει ως εξής:
 
Με μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε ότι ο κ. Μητράκος, είτε γράφει για να «γράφει», είτε η έρευνά του για το θέμα που προσπαθεί να αναδείξει αναφορικά με το πόσιμο νερό της Σπάρτης, είναι ελλιπέστατη έως ανύπαρκτη.

Έτσι λοιπόν, ενημερώνουμε τον κ. Μητράκο πως αν έκανε την ενδεδειγμένη έρευνά ή αν απλά απευθυνόταν προς την ΔΕΥΑ Σπάρτης, θα διαπίστωνε ότι το κομμάτι που αφορά στην αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της πόλης της Σπάρτης, ολοκληρώθηκε πριν από 4 έτη, ενώ παράλληλα τότε εγκαταστάθηκαν με την ίδια εργολαβία 14 σταθμοί ελέγχου.

Επιπλέον αν έδειχνε -ως όφειλε- τη διάθεση για την ορθή ενημέρωσή του και κατά συνέπεια την σωστή ενημέρωση των συμπολιτών μας, που ακολουθούν τη γραφή του, θα διαπίστωνε πως ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, η προμήθεια και εγκατάσταση επιπλέον 18 σταθμών ελέγχου για την πύκνωση του υφιστάμενου δικτύου τηλεελέγχου.

Θα διαπίστωνε επιπλέον ότι η Υπηρεσία μας στο πλαίσιο της ίδιας προμήθειας θα παραλάβει και σύγχρονο φορητό εξοπλισμό για τον εντοπισμό των διαρροών.
 
Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν εφησυχασμό της ΔΕΥΑΣ και δεν καγχάζουμε. Η Υπηρεσία μας λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των δημοτών και στο πλαίσιο αυτό προσπαθεί να εκσυγχρονίζεται και να βελτιώνεται συνεχώς. Στόχοι μας είναι: α) η παροχή πόσιμου ποιοτικού νερού 24 ώρες το 24ωρο, β) η άμεση ανταπόκριση στα προβλήματα της καθημερινότητας και γ) ο σχεδιασμός για το μέλλον.

Η προσπάθεια για την διατήρηση, συντήρηση, αντικατάσταση και βελτίωση του δικτύου, -όχι μόνο της πόλης της Σπάρτης αλλά και σε ολόκληρη την εμβέλεια του Δήμου- είναι συνεχής.

Για το λόγο αυτό η ΔΕΥΑΣ έχει συντάξει μελέτες, συντάσσει και θα συνεχίσει να συντάσσει.

Το νερό ύδρευσης της πόλης μας χλωριώνεται συστηματικά και σε διαρκή βάση, ως έχει υποχρέωση η υπηρεσία μας να κάνει, με βάση την ΥΜ 5673/57 (ΦΕΚ 5/τ/β/9-1-58) Υγ. Διάταξη που ορίζει υποχρεωτική την απολύμανση του νερού για οικισμούς με πληθυσμό μεγαλύτερο των 3.000 κατοίκων. Για την απολύμανση του νερού χρησιμοποιείται το εγκεκριμένο διάλυμα NaOCI που δοσομετρείται αυτόματα και αναλογικά με τη φωτομετρικά μετρούμενη συγκέντρωση του υπολειμματικού χλωρίου στο νερό της δεξαμενής, ώστε η συγκέντρωση του χλωρίου να διατηρείται σε σταθερά επιθυμητά επίπεδα συγκέντρωσης, χωρίς να θίγεται η αποτελεσματικότητα της απολύμανσης και ταυτόχρονα να αποφεύγεται ο σχηματισμός παραπροϊόντων της χλωρίωσης.

Σε ότι αφορά το χρησιμοποιούμενο προϊόν απολύμανσης, οι προδιαγραφές του είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις του προτύπου ποιότητας ΕΛΟΤ ΕΝ 901/2013, ενώ διαθέτει και άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για απολύμανση του πόσιμου νερού.

Η Υπηρεσία μας με ενέργειές της έχει εντάξει έργα ύδρευσης (και όχι μόνο) στο Ταμείο Συνοχής, στο ΕΣΠΑ, στο Φιλόδημο κλπ.

Επιπλέον, έχουμε υποβάλει αίτηση για ένταξη σημαντικών έργων ύδρευσης στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε και τα προβλήματα που υπάρχουν αλλά και που προκύπτουν συνεχώς σε όλες τις Τοπικές μας Κοινότητες.

Ο αγώνας είναι καθημερινός, ολοήμερος και ολονύχτιος. Η ΔΕΥΑΣ λειτουργεί 24ωρες το 24ωρο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων – μικρών και μεγάλων – που επηρεάζουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας.  
 
Εκ της ΔΕΥΑΣ

Σε απάντηση στο άρθρο του Βαγγέλη Μητράκου που δημοσιεύθηκε στην apela.gr με τίτλο ΄΄Προς ΔΕΥΑ Σπάρτης: «Τι νερό πίνουμε»;΄΄ (δείτε εδώ) προχώρησε η Δημόσια Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Σπάρτης.

Ο κ. Μητράκος, στο άρθρο του, τόνιζε μεταξύ άλλων πως ΄΄Δευτέρα και Τρίτη, 27 & 28 Σεπτεμβρίου 2021, οι βρύσες στη Σπάρτη (για μια ακόμα φορά) έβγαζαν νερό με πολύ βαριά μυρωδιά και γεύση απολυμαντικού, που το καθιστούσαν σχεδόν απωθητικό για πόση και για μαγείρεμα΄΄ ενώ απηύθυνε μια σειρά ερωτημάτων προς την επιχείρηση επειδή -όπως ανέφερε- ΄΄το πρόβλημα είναι χρόνιο κι επειδή μετά την αντικατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου ύδρευσης περιμέναμε ως πολίτες την καλύτερη δυνατή ποιότητα πόσιμου νερού΄΄. Επίσης, ο κ. Μητράκος υπογράμμιζε πως ΄΄οι δημότες - καταναλωτές που πληρώνουν αδρά τα τιμολόγια νερού της ΔΕΥΑ Σπάρτης, έχουν δικαίωμα να πληροφορηθούν έγκυρα και αναλυτικά «τι νερό πίνουν» και ποια ακριβώς είναι η κατάσταση, συνολικά, στο δίκτυο ύδρευσης της Σπάρτης΄΄.

Η απάντηση της ΔΕΥΑΣ έχει ως εξής:
 
Με μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε ότι ο κ. Μητράκος, είτε γράφει για να «γράφει», είτε η έρευνά του για το θέμα που προσπαθεί να αναδείξει αναφορικά με το πόσιμο νερό της Σπάρτης, είναι ελλιπέστατη έως ανύπαρκτη.

Έτσι λοιπόν, ενημερώνουμε τον κ. Μητράκο πως αν έκανε την ενδεδειγμένη έρευνά ή αν απλά απευθυνόταν προς την ΔΕΥΑ Σπάρτης, θα διαπίστωνε ότι το κομμάτι που αφορά στην αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της πόλης της Σπάρτης, ολοκληρώθηκε πριν από 4 έτη, ενώ παράλληλα τότε εγκαταστάθηκαν με την ίδια εργολαβία 14 σταθμοί ελέγχου.

Επιπλέον αν έδειχνε -ως όφειλε- τη διάθεση για την ορθή ενημέρωσή του και κατά συνέπεια την σωστή ενημέρωση των συμπολιτών μας, που ακολουθούν τη γραφή του, θα διαπίστωνε πως ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, η προμήθεια και εγκατάσταση επιπλέον 18 σταθμών ελέγχου για την πύκνωση του υφιστάμενου δικτύου τηλεελέγχου.

Θα διαπίστωνε επιπλέον ότι η Υπηρεσία μας στο πλαίσιο της ίδιας προμήθειας θα παραλάβει και σύγχρονο φορητό εξοπλισμό για τον εντοπισμό των διαρροών.
 
Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν εφησυχασμό της ΔΕΥΑΣ και δεν καγχάζουμε. Η Υπηρεσία μας λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των δημοτών και στο πλαίσιο αυτό προσπαθεί να εκσυγχρονίζεται και να βελτιώνεται συνεχώς. Στόχοι μας είναι: α) η παροχή πόσιμου ποιοτικού νερού 24 ώρες το 24ωρο, β) η άμεση ανταπόκριση στα προβλήματα της καθημερινότητας και γ) ο σχεδιασμός για το μέλλον.

Η προσπάθεια για την διατήρηση, συντήρηση, αντικατάσταση και βελτίωση του δικτύου, -όχι μόνο της πόλης της Σπάρτης αλλά και σε ολόκληρη την εμβέλεια του Δήμου- είναι συνεχής.

Για το λόγο αυτό η ΔΕΥΑΣ έχει συντάξει μελέτες, συντάσσει και θα συνεχίσει να συντάσσει.

Το νερό ύδρευσης της πόλης μας χλωριώνεται συστηματικά και σε διαρκή βάση, ως έχει υποχρέωση η υπηρεσία μας να κάνει, με βάση την ΥΜ 5673/57 (ΦΕΚ 5/τ/β/9-1-58) Υγ. Διάταξη που ορίζει υποχρεωτική την απολύμανση του νερού για οικισμούς με πληθυσμό μεγαλύτερο των 3.000 κατοίκων. Για την απολύμανση του νερού χρησιμοποιείται το εγκεκριμένο διάλυμα NaOCI που δοσομετρείται αυτόματα και αναλογικά με τη φωτομετρικά μετρούμενη συγκέντρωση του υπολειμματικού χλωρίου στο νερό της δεξαμενής, ώστε η συγκέντρωση του χλωρίου να διατηρείται σε σταθερά επιθυμητά επίπεδα συγκέντρωσης, χωρίς να θίγεται η αποτελεσματικότητα της απολύμανσης και ταυτόχρονα να αποφεύγεται ο σχηματισμός παραπροϊόντων της χλωρίωσης.

Σε ότι αφορά το χρησιμοποιούμενο προϊόν απολύμανσης, οι προδιαγραφές του είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις του προτύπου ποιότητας ΕΛΟΤ ΕΝ 901/2013, ενώ διαθέτει και άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ για απολύμανση του πόσιμου νερού.

Η Υπηρεσία μας με ενέργειές της έχει εντάξει έργα ύδρευσης (και όχι μόνο) στο Ταμείο Συνοχής, στο ΕΣΠΑ, στο Φιλόδημο κλπ.

Επιπλέον, έχουμε υποβάλει αίτηση για ένταξη σημαντικών έργων ύδρευσης στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε και τα προβλήματα που υπάρχουν αλλά και που προκύπτουν συνεχώς σε όλες τις Τοπικές μας Κοινότητες.

Ο αγώνας είναι καθημερινός, ολοήμερος και ολονύχτιος. Η ΔΕΥΑΣ λειτουργεί 24ωρες το 24ωρο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων – μικρών και μεγάλων – που επηρεάζουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας.  
 
Εκ της ΔΕΥΑΣ

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image