notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Γιατί τα Καλοκαιρινά ομαδικά Προγράμματα είναι σημαντικά;

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

16-06-2022

Τα παιδιά ανυπομονούν για τις καλοκαιρινές διακοπές καθώς νοηματοδοτούνται γι αυτά ως ένα διάλειμμα από την εκπαίδευση και το σχολείο. Στην πραγματικότητα αυτό το διάλειμμα είναι μια σημαντική ευκαιρία για το παιδί ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ για να αποφευχθεί η μαθησιακή απώλεια. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Harvard και που επιβεβαιώνεται και από παλιότερα δεδομένα οι μαθητές βιώνουν σημαντική μαθησιακή απώλεια όταν δεν συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Σκέψου το αναπτυσσόμενο μας μυαλό σαν έναν μυ. Εάν το παιδί σταματήσει να το χρησιμοποιεί τότε μπορεί να το χάσει. Στην πραγματικότητα χωρίς τακτική επαφή με βιβλία και μαθησιακές δραστηριότητες τα παιδιά μπορεί να χάσουν σημαντικές μαθησιακές ικανότητες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ο μέσος όρος σχολικής επίδοσης στην επόμενη σχολική χρονιά βρίσκεται ένα μήνα πριν από αυτόν που είχε διαμορφωθεί την Άνοιξη!
Ενώ  τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χάνουν δύο με τρείς μήνες διαβάσματος.

Εννέα στις δέκα δασκάλες ξοδεύουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες επαναλήψεων στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η συμμετοχή στα καλοκαιρινά προγράμματα μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ενισχύσει τις κριτικές δεξιότητες μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, παιχνίδια και μάθηση με ασφαλή τρόπο με στόχο την σχολική αλλά και προσωπική επιτυχία.

Σκοπός μας είναι να γεφυρώσουμε αυτό το μαθησιακό χάσμα επιτεύγματος που παρατηρείται στα παιδιά, μέσα από τα δομημένα καλοκαιρινά προγράμματα που έχουν θετική επίδραση τόσο στο ακαδημαϊκό όσο και στο κοινωνικό συναισθηματικό κομμάτι του παιδιού. Έτσι είναι περισσότερο πιθανό τα παιδιά να μείνουν εστιασμένα και δεσμευμένα χωρίς να δημιουργούν προβλήματα γιατί διοχέτευαν σωστά την ενέργειά τους.

Ας μην αφήσουμε το καλοκαίρι να χαθεί !!!
Μην σταματάτε να μαθαίνετε, η εποχή δεν έχει σημασία!!!
Τα καλοκαιρινά ομαδικά προγράμματά μας
 που θα δημιουργήσουν είναι τα εξής:

«Η Κυρία Γραμματικούλα» (για παιδιά από Β’ Δημοτικού)
Τετάρτη – Παρασκευή 12:00-13:00 ,
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Παιδαγωγοί Διαφοροποιημένης Μάθησης
Περιεχόμενο: Δεξιότητες ορθογραφικής ικανότητας, γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με διαφοροποιημένο υλικό. Εικονογραφημένη μέθοδος και Μουσική φωτογραφία).

«Διαβάζω με δυνατή φωνή» (για παιδιά Α΄ Δημοτικού)
Δευτέρα- Τετάρτη 11:00-12:00 ,
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
Τι περιλαμβάνει: Ενίσχυση Αναγνωστικής Ικανότητας, βελτίωση αναγνωστικής ευχέρειας σε επίπεδο λέξεων, προτάσεων και κειμένου./ Μέθοδος Μαυρομμάτη.

«Στο δρόμο για την πρώτη» (για παιδιά Νηπιαγωγείου)
Τρίτη- Πέμπτη 12:00-13:00 & 16:00-17:00
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
Περιεχόμενο: (Με βάση τα αποτελέσματα των Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας(Α’ ΤΕΣΤ),Χορήγηση & ερμηνεία Ά Τεστ Αξιολόγηση, Εξειδικευμένο Υλικό Υποστήριξης & Παρέμβασης, Φωνολογική Ενημερότητα, Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση, Μαθηματικά Σχολική προετοιμασία με προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες, Πρόγραμμα Προετοιμάζομαι για το Σχολείο

«Μαθηματικά Εν Δράσει»: (για παιδιά από Β’ Δημοτικού)
Δευτέρα 12:00-13:00, Πέμπτη 1-2 ,
Υπεύθυνοι : Παιδαγωγοί Διαφοροποιημένης Μάθησης , Ειδικοί Παιδαγωγοί.
Περιεχόμενο:(Κατάκτηση μαθηματικών εννοιών-πράξεων-επίλυση προβλημάτων. Παιχνίδια προπαίδειας. Εξειδικευμένο Υλικό με την μέθοδο Καραγιαννάκη)

«Αρχαία Ελληνικά Αλλιώς»: (για παιδιά από ΣΤ’ Δημοτικού)
Τρίτη – Πέμπτη 11:00-12:00
Υπεύθυνοι : Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής (ΕΑΕ)
Περιεχόμενο: Γνωριμία με τονισμό, πνεύματα και φθόγγους. Εισαγωγικό πρόγραμμα Αρχαίων Ελληνικών, εξειδικευμένο και για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες).

«Κοινωνικό-συναισθηματική Ανάπτυξη»: (για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας)
Τρίτη και Πέμπτη: 11:00-12:00 & 15:00-16:00
Υπεύθυνοι: Λογοθεραπευτές, Ψυχολόγοι
Περιεχόμενο: Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, βελτίωση επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων

«Κοινωνική Λέσχη»: (για παιδιά ΔΑΦ)
Τρίτη: 10:00-11:00
Υπεύθυνοι: Ψυχολόγοι
Περιεχόμενο: Η Κοινωνική Λέσχη δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά με ΔΑΦ και νοητική υστέρηση να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, να δημιουργήσουν κοινωνικές σχέσεις (δεξιότητες φιλίας, διαχείριση διαφωνιών)και να  εμπλουτίσουν τα ενδιαφέροντά τους. Το πρόγραμμα αυτό βοηθάει τα παιδιά να μάθουν τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, την διαχείριση χρημάτων, την διαχείριση απρόοπτων καταστάσεων, την οργάνωση του χρόνου και την γενικότερη αυτονόμησή τους στην καθημερινή ζωή (super market,καφετέρια,μαγαζιά)

«Messy Play» : (για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας)
Παρασκευή: 11:00-12:00
Υπεύθυνοι: Ψυχολόγοι
Περιεχόμενο: Το ομαδικό πρόγραμμα “Messy Play” έρχεται για να προσφέρει χαρά αλλά και να εξελίξει τις αισθήσεις των παιδιών!

Τα παιδιά ανυπομονούν για τις καλοκαιρινές διακοπές καθώς νοηματοδοτούνται γι αυτά ως ένα διάλειμμα από την εκπαίδευση και το σχολείο. Στην πραγματικότητα αυτό το διάλειμμα είναι μια σημαντική ευκαιρία για το παιδί ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ για να αποφευχθεί η μαθησιακή απώλεια. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Harvard και που επιβεβαιώνεται και από παλιότερα δεδομένα οι μαθητές βιώνουν σημαντική μαθησιακή απώλεια όταν δεν συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Σκέψου το αναπτυσσόμενο μας μυαλό σαν έναν μυ. Εάν το παιδί σταματήσει να το χρησιμοποιεί τότε μπορεί να το χάσει. Στην πραγματικότητα χωρίς τακτική επαφή με βιβλία και μαθησιακές δραστηριότητες τα παιδιά μπορεί να χάσουν σημαντικές μαθησιακές ικανότητες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Ο μέσος όρος σχολικής επίδοσης στην επόμενη σχολική χρονιά βρίσκεται ένα μήνα πριν από αυτόν που είχε διαμορφωθεί την Άνοιξη!
Ενώ  τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα χάνουν δύο με τρείς μήνες διαβάσματος.

Εννέα στις δέκα δασκάλες ξοδεύουν τουλάχιστον τρεις εβδομάδες επαναλήψεων στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η συμμετοχή στα καλοκαιρινά προγράμματα μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ενισχύσει τις κριτικές δεξιότητες μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, παιχνίδια και μάθηση με ασφαλή τρόπο με στόχο την σχολική αλλά και προσωπική επιτυχία.

Σκοπός μας είναι να γεφυρώσουμε αυτό το μαθησιακό χάσμα επιτεύγματος που παρατηρείται στα παιδιά, μέσα από τα δομημένα καλοκαιρινά προγράμματα που έχουν θετική επίδραση τόσο στο ακαδημαϊκό όσο και στο κοινωνικό συναισθηματικό κομμάτι του παιδιού. Έτσι είναι περισσότερο πιθανό τα παιδιά να μείνουν εστιασμένα και δεσμευμένα χωρίς να δημιουργούν προβλήματα γιατί διοχέτευαν σωστά την ενέργειά τους.

Ας μην αφήσουμε το καλοκαίρι να χαθεί !!!
Μην σταματάτε να μαθαίνετε, η εποχή δεν έχει σημασία!!!
Τα καλοκαιρινά ομαδικά προγράμματά μας
 που θα δημιουργήσουν είναι τα εξής:

«Η Κυρία Γραμματικούλα» (για παιδιά από Β’ Δημοτικού)
Τετάρτη – Παρασκευή 12:00-13:00 ,
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Παιδαγωγοί Διαφοροποιημένης Μάθησης
Περιεχόμενο: Δεξιότητες ορθογραφικής ικανότητας, γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με διαφοροποιημένο υλικό. Εικονογραφημένη μέθοδος και Μουσική φωτογραφία).

«Διαβάζω με δυνατή φωνή» (για παιδιά Α΄ Δημοτικού)
Δευτέρα- Τετάρτη 11:00-12:00 ,
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
Τι περιλαμβάνει: Ενίσχυση Αναγνωστικής Ικανότητας, βελτίωση αναγνωστικής ευχέρειας σε επίπεδο λέξεων, προτάσεων και κειμένου./ Μέθοδος Μαυρομμάτη.

«Στο δρόμο για την πρώτη» (για παιδιά Νηπιαγωγείου)
Τρίτη- Πέμπτη 12:00-13:00 & 16:00-17:00
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
Περιεχόμενο: (Με βάση τα αποτελέσματα των Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας(Α’ ΤΕΣΤ),Χορήγηση & ερμηνεία Ά Τεστ Αξιολόγηση, Εξειδικευμένο Υλικό Υποστήριξης & Παρέμβασης, Φωνολογική Ενημερότητα, Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση, Μαθηματικά Σχολική προετοιμασία με προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες, Πρόγραμμα Προετοιμάζομαι για το Σχολείο

«Μαθηματικά Εν Δράσει»: (για παιδιά από Β’ Δημοτικού)
Δευτέρα 12:00-13:00, Πέμπτη 1-2 ,
Υπεύθυνοι : Παιδαγωγοί Διαφοροποιημένης Μάθησης , Ειδικοί Παιδαγωγοί.
Περιεχόμενο:(Κατάκτηση μαθηματικών εννοιών-πράξεων-επίλυση προβλημάτων. Παιχνίδια προπαίδειας. Εξειδικευμένο Υλικό με την μέθοδο Καραγιαννάκη)

«Αρχαία Ελληνικά Αλλιώς»: (για παιδιά από ΣΤ’ Δημοτικού)
Τρίτη – Πέμπτη 11:00-12:00
Υπεύθυνοι : Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής (ΕΑΕ)
Περιεχόμενο: Γνωριμία με τονισμό, πνεύματα και φθόγγους. Εισαγωγικό πρόγραμμα Αρχαίων Ελληνικών, εξειδικευμένο και για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες).

«Κοινωνικό-συναισθηματική Ανάπτυξη»: (για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας)
Τρίτη και Πέμπτη: 11:00-12:00 & 15:00-16:00
Υπεύθυνοι: Λογοθεραπευτές, Ψυχολόγοι
Περιεχόμενο: Ενίσχυση αυτοπεποίθησης, βελτίωση επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων

«Κοινωνική Λέσχη»: (για παιδιά ΔΑΦ)
Τρίτη: 10:00-11:00
Υπεύθυνοι: Ψυχολόγοι
Περιεχόμενο: Η Κοινωνική Λέσχη δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά με ΔΑΦ και νοητική υστέρηση να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, να δημιουργήσουν κοινωνικές σχέσεις (δεξιότητες φιλίας, διαχείριση διαφωνιών)και να  εμπλουτίσουν τα ενδιαφέροντά τους. Το πρόγραμμα αυτό βοηθάει τα παιδιά να μάθουν τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, την διαχείριση χρημάτων, την διαχείριση απρόοπτων καταστάσεων, την οργάνωση του χρόνου και την γενικότερη αυτονόμησή τους στην καθημερινή ζωή (super market,καφετέρια,μαγαζιά)

«Messy Play» : (για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας)
Παρασκευή: 11:00-12:00
Υπεύθυνοι: Ψυχολόγοι
Περιεχόμενο: Το ομαδικό πρόγραμμα “Messy Play” έρχεται για να προσφέρει χαρά αλλά και να εξελίξει τις αισθήσεις των παιδιών!

Η APELA προτείνει

image