Γράφει η Ελένη Παπατσώρη: Πορνεία – Συναλλαγή

Μοιράσου το άρθρο:
Το ανθρώπινο σώμα με όλες τις δικαιοδοσίες του Θέμα απέραντο και τραγικό, πειστήριο εσαεί της διάβασης του ανθρώπου πάνω στη γη
Πορνεία είναι η διάθεση- παράδοση του γυναικείου σώματος για χρήματα, κατά την ίδια χρονική περίοδο και χωρίς προτίμηση, προς διαφορετικούς άνδρες διαδοχικά, για την ικανοποίηση της σεξουαλικής όρεξης. Η γυναίκα πουλάει το σώμα της και ο άνδρας το αγοράζει, προκειμένου να ικανοποιηθεί σεξουαλικά. Πιο γενικά πορνεία είναι η πράξη αγοραπωλησίας όπου ο ένας πουλάει υπηρεσίες σεξουαλικές και ο άλλος αγοράζει σεξουαλική ικανοποίηση ανεξάρτητα από φύλο, πάντοτε όμως με συνδετικό κρίκο το χρήμα.
Συνηθίσαμε να λέμε πόρνη μόνο τη γυναίκα και πορνεία την πράξη πώλησης από γυναίκες πόρνες -εταίρες και αυτό πρώτον για λόγους κοινωνικούς και δεύτερον βιολογικούς. Η γυναίκα, το ασθενές κατά μυϊκή δύναμη φύλο, αρχικά τέθηκε σε κατώτερη μοίρα ως προς την ικανότητα να κερδίζει χρήματα, άρα να συντηρείται κατά κανόνα από την ανδρική εργασία με συνέπεια το περιορισμό της ατομικής της ελευθερίας, αφού υποτάχθηκε στην ανδρική κυριαρχία του πατέρα ή του συζύγου. Από το σημείο αυτό της απαγορεύτηκε η αυτοδιάθεση του σώματός της, αφού και η μητρότητα-γνησιότητα του παιδιού της, της δημιουργούσε επί πλέον προβλήματα.
Από την άλλη, ο άνδρας προκειμένου να ικανοποιήσει την σεξουαλική του επιθυμία η οποία εμφανίζεται στη εφηβεία πολύ νωρίτερα από την γυναίκα και πολύ εντονότερα καθ όσον ενεργητική, μεταχειρίσθηκε όλους τους τρόπους με κύριο το υλικό συμφέρον, την αγοραία εξυπηρέτηση δηλαδή και έτσι δημιουργήθηκε η μειονότητα των ελευθέρων γυναικών. Η πορνεία λοιπόν εμφανίζεται στην γυναίκα αφού 1) η σεξουαλική επιθυμία είναι πιο πρώιμη και πολύ πιο έντονη στον άντρα, 2) η γυναίκα μπορεί να συνευρεθεί με πολλούς άνδρες, πολλές φορές την ημέρα πράγμα αδύνατο για έναν άνδρα και 3) ο άνδρας είναι που διαθέτει τα χρήματα και η γυναίκα έχει την ανάγκη τους.
Βεβαίως, όταν η αγοραπωλησία γίνεται αντίστροφα χαρακτηρίζεται ομοίως πορνεία ή όταν η πράξη γίνεται από άτομα του ιδίου φύλου επίσης τον ίδιο χαρακτηρισμό δέχεται. Η δημιουργία όμως μιας συγκεκριμένης γυναίκας πόρνης εκ των υπολοίπων γυναικών μόνο κοινωνικά αίτια μπορεί να έχει. Έτσι: Η δυσκολία να βρεθεί σε γάμο γιατί υπάρχουν οικονομικοί λόγοι, η κοινωνική απαγόρευση της συμβίωσης ανδρός- γυναικός χωρίς γάμο, η αθέτηση της υπόσχεσης γάμου από τον άνδρα προς τη γυναίκα, η σωματεμπορία, η φτώχεια, η τεμπελιά σε συνδυασμό με την μανία της πολυτέλειας και με την εύκολη και γρήγορη απόκτηση χρημάτων, ο εκβιασμός από τους φυσικούς προστάτες (γονείς, συζύγους, αδελφούς) και η ερωτική εκδίκηση είναι οι βασικές αιτίες που μπορεί μια γυναίκα να βρεθεί στη κατάσταση της πορνείας.
Όλους τους παραπάνω παράγοντες τους εκμεταλλεύεται η σωματεμπορία.
Λέμε σήμερα ότι η πορνεία είναι το αρχαιότερο επάγγελμα και είναι η αλήθεια. Είναι ιστορικά εξακριβωμένο πώς υπήρχε πορνεία από την εποχή των προφητών όπως σε πολλά σημεία της παλαιάς διαθήκης αναφέρεται .Μάλιστα δε οι σεξουαλικές πράξεις αφού συνδέονται με την αναπαραγωγή και το μυστήριο της γονιμότητας στην φύση, έφταναν στο σημείο να θεωρείται η πορνεία εκδήλωση θρησκευτικής λατρείας. Η πράξη γινόταν σε ναούς αφιερωμένους στη θεά Αφροδίτη . Η πόρνη θεωρείτο «ιέρεια» (ωραίο το περιτύλιγμα), αφιερωμένη στη θεά και τα έσοδα υπέρ του ναού (πως αλλιώς).Το ωφελιμιστικό στοιχείο όμως απομάκρυνε την πορνεία από την «ιερότητα», το οποίο όμως συνέχισε να υπάρχει ως έσοδο, οπότε δημιουργήθηκαν χώροι για να ασκεί το επάγγελμά της η πόρνη.
Το πρώτο επίσημο πορνείο ιδρύθηκε στην Αθήνα επί Σόλωνος και αυτό μαζί με την κοινωνική αναγκαιότητα για να προστατευθούν οι «έντιμες» γυναίκες από τις επιθέσεις αγάμων, αποτέλεσαν την αιτία να δημιουργηθεί στην Αρχαία Αθήνα η τάξη των «εταίρων». Γυναίκες που ζούσαν ελεύθερα κάνοντας εμπόριο τα «κάλλη» τους.
Πόρνες κανονικές δηλαδή, εταίρες κατ’ ευφημισμό. Η αρχαία Κόρινθος έχει τα πρωτεία για τις ωραιότερες και η Αθήνα με τις διασημότερες με πρώτη την Ασπασία, γυναίκα του Περικλή. Λέγεται πως ιδέα της ήταν, η κατασκευή του μνημείου της Ακρόπολης. Η Φρύνη διάσημη και αυτή ενέπνευσε τον Πραξιτέλη να φτιάξει το άγαλμα της θεάς Αφροδίτης , η Θαίς ερωμένη του Αλέξανδρου κατ’ αρχάς και αργότερα βασίλισσα της Αιγύπτου, σύζυγος του Πτολεμαίου και άλλες .Εξ’ αυτών (των διάσημων ) προήλθε η αντίληψη πως με την λέξη εταίρα εννοούμε κάτι διαφορετικό από την κοινή πόρνη, πράγμα άτοπο .Και ο βούρκος έχει την επάνω επιφάνεια του. Παρά κάτω ήταν οι «ορχηστρίδες» «αυλητρίδες», «κιθαρίστριες», καλλιτέχνιδες δηλαδή που καλούνταν στα συμπόσια και προσέφεραν ευχαρίστηση με την τέχνη τους και τα φυσικά τους «κάλλη» στους καλεσμένους (η συνέχειά τους με ακρίβεια στο σήμερα ). Πόρνες μεν, πολυτελείας δε .Οι Ρωμαίοι την πόρνη την έλεγαν με τον όρο «αμίκα» (φιλενάδα). Ένδοξα είναι τα χαμαιτυπεία της Πομπηίας.
Οι Ιαπωνίδες «γκέισες» είναι το ίδιο είδος γυναικών. Χαρακτηριστικό της ρωμαϊκής εποχής είναι η απόφαση της συγκλήτου για οργάνωση αγώνων μεταξύ αγοριών -κοριτσιών γυμνών κάθε άνοιξη, όπως η διαθήκη της περιβόητης πόρνης Φλώρας όριζε, η οποία δώρισε την τεράστια περιουσία της με τον παραπάνω όρο.
Η πόρνη και η πορνεία δεν έχουν μόνο καλές εποχές στην ιστορία αλλά και διώξεις μέχρις ακόμα και την κατάργησή τους. Αιτία είναι η μετάδοση των αφροδίσιων νοσημάτων, μάστιγα κάποιων εποχών. Ο μέγας Ναπολέων θέσπισε κανόνες για την λειτουργία τους όμως καταδίωξε την κρυφή πορνεία (υπάρχει και αυτή), ενεθάρρυνε την φανερή και νόμιμη που εποπτεύεται υγειονομικά και τότε είναι ακίνδυνη και επωφελής .Οι κανόνες αυτοί ισχύουν ως βάση και σήμερα σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
Σήμερα η επίσημη πορνεία μειώνεται με την ελευθερία των σεξουαλικών σχέσεων εκτός γάμου από την εφηβική ηλικία, όμως αυξάνεται η κρυφή πορνεία.Το χρήμα σε συνδυασμό με την τεμπελιά και την επιπολαιότητα αποτελούν θανατηφόρο συνδυασμό που αν συνοδευθεί και με την δροσιά του νεαρού της ηλικίας αποτελούν τις βάσεις επί των οποίων στηρίζεται η βιομηχανία του εμπορίου λευκής σαρκός, η τρίτη πηγή παράνομου πλουτισμού, μετά το εμπόριο των όπλων και των ναρκωτικών.
Είδος πορνείας όμως είναι και οι πράξεις να εμφανίζεις μέρος του σώματός σου με εννοούμενα σεξουαλικά προκειμένου την τηλεθέαση ή την σύγχρονη διαφήμιση, οι οποίες φέρνουν χρήματα. Προς την εκπόρνευση οδηγούνται παιδιά, αγόρια και κορίτσια που προβάλλουν τη δροσιά του σώματός τους και όχι μόνο, προκειμένου να πετύχουν στόχους χωρίς άλλες ικανότητες. Τί είναι οι διαγωνισμοί ομορφιάς, και άλλοι, μόνο με την προβολή του ημίγυμνου σώματος, δεν είναι δρόμος εκπόρνευσης;
Τελικά δύο είδη σχέσεων υπάρχουν ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα. Ή βασίζονται πάνω στην αμοιβαία φυσική έλξη κι έχουν πάντα σκοπό την αναπαραγωγή, ή επιζητάνε μόνο την ικανοποίηση του εγωισμού με κάθε τρόπο. Οι πρώτες είναι δικαιολογημένες και ηθικές, οι δεύτερες σχηματίζουνε την μεγάλη κατηγορία της πορνείας με όποιον τρόπο και αν εκδηλώνεται εξωτερικά. Η γυναίκα που τη νύχτα στους δρόμους μιας μεγαλούπολης, παραδίδεται για λίγα χρήματα, πορνεύεται. Ο τύπος που πουλάει έρωτα σε μια γριά και πληρώνεται για τις υπηρεσίες του, πορνεύεται κι αυτός. Αλλά ρωτώ; Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα σε άντρα ή γυναίκα που πουλιέται για λίγα χρήματα και σε αυτούς που η ένωσή τους γίνεται με τη συνδρομή του ληξιάρχου ή του παπά με σκοπό να εξασφαλίσουν πολυτελή ζωή και ανώτερη κοινωνική θέση ή έστω το φτωχικό καθημερινό ψωμί; Και στις δύο περιπτώσεις τα ελατήρια είναι τα ίδια, ίδιος ο τρόπος ενέργειας. Σύμφωνα με την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, η ονομασία πρέπει να είναι ίδια Πορνεία.
Άνθρωπος είσαι! Παρέδωσε το σώμα σου δώρο στην συνουσιακή σχέση όπως, όποτε και όσο επιθυμείς με απαραίτητη προϋπόθεση την αμοιβαιότητα. Είναι δικαίωμα σου!
Πορνεία είναι η διάθεση- παράδοση του γυναικείου σώματος για χρήματα, κατά την ίδια χρονική περίοδο και χωρίς προτίμηση, προς διαφορετικούς άνδρες διαδοχικά, για την ικανοποίηση της σεξουαλικής όρεξης. Η γυναίκα πουλάει το σώμα της και ο άνδρας το αγοράζει, προκειμένου να ικανοποιηθεί σεξουαλικά. Πιο γενικά πορνεία είναι η πράξη αγοραπωλησίας όπου ο ένας πουλάει υπηρεσίες σεξουαλικές και ο άλλος αγοράζει σεξουαλική ικανοποίηση ανεξάρτητα από φύλο, πάντοτε όμως με συνδετικό κρίκο το χρήμα.
Συνηθίσαμε να λέμε πόρνη μόνο τη γυναίκα και πορνεία την πράξη πώλησης από γυναίκες πόρνες -εταίρες και αυτό πρώτον για λόγους κοινωνικούς και δεύτερον βιολογικούς. Η γυναίκα, το ασθενές κατά μυϊκή δύναμη φύλο, αρχικά τέθηκε σε κατώτερη μοίρα ως προς την ικανότητα να κερδίζει χρήματα, άρα να συντηρείται κατά κανόνα από την ανδρική εργασία με συνέπεια το περιορισμό της ατομικής της ελευθερίας, αφού υποτάχθηκε στην ανδρική κυριαρχία του πατέρα ή του συζύγου. Από το σημείο αυτό της απαγορεύτηκε η αυτοδιάθεση του σώματός της, αφού και η μητρότητα-γνησιότητα του παιδιού της, της δημιουργούσε επί πλέον προβλήματα.
Από την άλλη, ο άνδρας προκειμένου να ικανοποιήσει την σεξουαλική του επιθυμία η οποία εμφανίζεται στη εφηβεία πολύ νωρίτερα από την γυναίκα και πολύ εντονότερα καθ όσον ενεργητική, μεταχειρίσθηκε όλους τους τρόπους με κύριο το υλικό συμφέρον, την αγοραία εξυπηρέτηση δηλαδή και έτσι δημιουργήθηκε η μειονότητα των ελευθέρων γυναικών. Η πορνεία λοιπόν εμφανίζεται στην γυναίκα αφού 1) η σεξουαλική επιθυμία είναι πιο πρώιμη και πολύ πιο έντονη στον άντρα, 2) η γυναίκα μπορεί να συνευρεθεί με πολλούς άνδρες, πολλές φορές την ημέρα πράγμα αδύνατο για έναν άνδρα και 3) ο άνδρας είναι που διαθέτει τα χρήματα και η γυναίκα έχει την ανάγκη τους.
Βεβαίως, όταν η αγοραπωλησία γίνεται αντίστροφα χαρακτηρίζεται ομοίως πορνεία ή όταν η πράξη γίνεται από άτομα του ιδίου φύλου επίσης τον ίδιο χαρακτηρισμό δέχεται. Η δημιουργία όμως μιας συγκεκριμένης γυναίκας πόρνης εκ των υπολοίπων γυναικών μόνο κοινωνικά αίτια μπορεί να έχει. Έτσι: Η δυσκολία να βρεθεί σε γάμο γιατί υπάρχουν οικονομικοί λόγοι, η κοινωνική απαγόρευση της συμβίωσης ανδρός- γυναικός χωρίς γάμο, η αθέτηση της υπόσχεσης γάμου από τον άνδρα προς τη γυναίκα, η σωματεμπορία, η φτώχεια, η τεμπελιά σε συνδυασμό με την μανία της πολυτέλειας και με την εύκολη και γρήγορη απόκτηση χρημάτων, ο εκβιασμός από τους φυσικούς προστάτες (γονείς, συζύγους, αδελφούς) και η ερωτική εκδίκηση είναι οι βασικές αιτίες που μπορεί μια γυναίκα να βρεθεί στη κατάσταση της πορνείας.
Όλους τους παραπάνω παράγοντες τους εκμεταλλεύεται η σωματεμπορία.
Λέμε σήμερα ότι η πορνεία είναι το αρχαιότερο επάγγελμα και είναι η αλήθεια. Είναι ιστορικά εξακριβωμένο πώς υπήρχε πορνεία από την εποχή των προφητών όπως σε πολλά σημεία της παλαιάς διαθήκης αναφέρεται .Μάλιστα δε οι σεξουαλικές πράξεις αφού συνδέονται με την αναπαραγωγή και το μυστήριο της γονιμότητας στην φύση, έφταναν στο σημείο να θεωρείται η πορνεία εκδήλωση θρησκευτικής λατρείας. Η πράξη γινόταν σε ναούς αφιερωμένους στη θεά Αφροδίτη . Η πόρνη θεωρείτο «ιέρεια» (ωραίο το περιτύλιγμα), αφιερωμένη στη θεά και τα έσοδα υπέρ του ναού (πως αλλιώς).Το ωφελιμιστικό στοιχείο όμως απομάκρυνε την πορνεία από την «ιερότητα», το οποίο όμως συνέχισε να υπάρχει ως έσοδο, οπότε δημιουργήθηκαν χώροι για να ασκεί το επάγγελμά της η πόρνη.
Το πρώτο επίσημο πορνείο ιδρύθηκε στην Αθήνα επί Σόλωνος και αυτό μαζί με την κοινωνική αναγκαιότητα για να προστατευθούν οι «έντιμες» γυναίκες από τις επιθέσεις αγάμων, αποτέλεσαν την αιτία να δημιουργηθεί στην Αρχαία Αθήνα η τάξη των «εταίρων». Γυναίκες που ζούσαν ελεύθερα κάνοντας εμπόριο τα «κάλλη» τους.
Πόρνες κανονικές δηλαδή, εταίρες κατ’ ευφημισμό. Η αρχαία Κόρινθος έχει τα πρωτεία για τις ωραιότερες και η Αθήνα με τις διασημότερες με πρώτη την Ασπασία, γυναίκα του Περικλή. Λέγεται πως ιδέα της ήταν, η κατασκευή του μνημείου της Ακρόπολης. Η Φρύνη διάσημη και αυτή ενέπνευσε τον Πραξιτέλη να φτιάξει το άγαλμα της θεάς Αφροδίτης , η Θαίς ερωμένη του Αλέξανδρου κατ’ αρχάς και αργότερα βασίλισσα της Αιγύπτου, σύζυγος του Πτολεμαίου και άλλες .Εξ’ αυτών (των διάσημων ) προήλθε η αντίληψη πως με την λέξη εταίρα εννοούμε κάτι διαφορετικό από την κοινή πόρνη, πράγμα άτοπο .Και ο βούρκος έχει την επάνω επιφάνεια του. Παρά κάτω ήταν οι «ορχηστρίδες» «αυλητρίδες», «κιθαρίστριες», καλλιτέχνιδες δηλαδή που καλούνταν στα συμπόσια και προσέφεραν ευχαρίστηση με την τέχνη τους και τα φυσικά τους «κάλλη» στους καλεσμένους (η συνέχειά τους με ακρίβεια στο σήμερα ). Πόρνες μεν, πολυτελείας δε .Οι Ρωμαίοι την πόρνη την έλεγαν με τον όρο «αμίκα» (φιλενάδα). Ένδοξα είναι τα χαμαιτυπεία της Πομπηίας.
Οι Ιαπωνίδες «γκέισες» είναι το ίδιο είδος γυναικών. Χαρακτηριστικό της ρωμαϊκής εποχής είναι η απόφαση της συγκλήτου για οργάνωση αγώνων μεταξύ αγοριών -κοριτσιών γυμνών κάθε άνοιξη, όπως η διαθήκη της περιβόητης πόρνης Φλώρας όριζε, η οποία δώρισε την τεράστια περιουσία της με τον παραπάνω όρο.
Η πόρνη και η πορνεία δεν έχουν μόνο καλές εποχές στην ιστορία αλλά και διώξεις μέχρις ακόμα και την κατάργησή τους. Αιτία είναι η μετάδοση των αφροδίσιων νοσημάτων, μάστιγα κάποιων εποχών. Ο μέγας Ναπολέων θέσπισε κανόνες για την λειτουργία τους όμως καταδίωξε την κρυφή πορνεία (υπάρχει και αυτή), ενεθάρρυνε την φανερή και νόμιμη που εποπτεύεται υγειονομικά και τότε είναι ακίνδυνη και επωφελής .Οι κανόνες αυτοί ισχύουν ως βάση και σήμερα σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
Σήμερα η επίσημη πορνεία μειώνεται με την ελευθερία των σεξουαλικών σχέσεων εκτός γάμου από την εφηβική ηλικία, όμως αυξάνεται η κρυφή πορνεία.Το χρήμα σε συνδυασμό με την τεμπελιά και την επιπολαιότητα αποτελούν θανατηφόρο συνδυασμό που αν συνοδευθεί και με την δροσιά του νεαρού της ηλικίας αποτελούν τις βάσεις επί των οποίων στηρίζεται η βιομηχανία του εμπορίου λευκής σαρκός, η τρίτη πηγή παράνομου πλουτισμού, μετά το εμπόριο των όπλων και των ναρκωτικών.
Είδος πορνείας όμως είναι και οι πράξεις να εμφανίζεις μέρος του σώματός σου με εννοούμενα σεξουαλικά προκειμένου την τηλεθέαση ή την σύγχρονη διαφήμιση, οι οποίες φέρνουν χρήματα. Προς την εκπόρνευση οδηγούνται παιδιά, αγόρια και κορίτσια που προβάλλουν τη δροσιά του σώματός τους και όχι μόνο, προκειμένου να πετύχουν στόχους χωρίς άλλες ικανότητες. Τί είναι οι διαγωνισμοί ομορφιάς, και άλλοι, μόνο με την προβολή του ημίγυμνου σώματος, δεν είναι δρόμος εκπόρνευσης;
Τελικά δύο είδη σχέσεων υπάρχουν ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα. Ή βασίζονται πάνω στην αμοιβαία φυσική έλξη κι έχουν πάντα σκοπό την αναπαραγωγή, ή επιζητάνε μόνο την ικανοποίηση του εγωισμού με κάθε τρόπο. Οι πρώτες είναι δικαιολογημένες και ηθικές, οι δεύτερες σχηματίζουνε την μεγάλη κατηγορία της πορνείας με όποιον τρόπο και αν εκδηλώνεται εξωτερικά. Η γυναίκα που τη νύχτα στους δρόμους μιας μεγαλούπολης, παραδίδεται για λίγα χρήματα, πορνεύεται. Ο τύπος που πουλάει έρωτα σε μια γριά και πληρώνεται για τις υπηρεσίες του, πορνεύεται κι αυτός. Αλλά ρωτώ; Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα σε άντρα ή γυναίκα που πουλιέται για λίγα χρήματα και σε αυτούς που η ένωσή τους γίνεται με τη συνδρομή του ληξιάρχου ή του παπά με σκοπό να εξασφαλίσουν πολυτελή ζωή και ανώτερη κοινωνική θέση ή έστω το φτωχικό καθημερινό ψωμί; Και στις δύο περιπτώσεις τα ελατήρια είναι τα ίδια, ίδιος ο τρόπος ενέργειας. Σύμφωνα με την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, η ονομασία πρέπει να είναι ίδια Πορνεία.
Άνθρωπος είσαι! Παρέδωσε το σώμα σου δώρο στην συνουσιακή σχέση όπως, όποτε και όσο επιθυμείς με απαραίτητη προϋπόθεση την αμοιβαιότητα. Είναι δικαίωμα σου!






