Αδιέξοδο για χιλιάδες ιδιοκτήτες το πλαίσιο πυροπροστασίας ακινήτων
Μοιράσου το άρθρο:
21-06-2024
Ερώτηση προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, σχετικά με τις υποχρεώσεις και τις βραχύβιες προθεσμίες που εναποτίθενται στους ιδιοκτήτες ακινήτων από τον κανονισμό πυροπροστασίας, κατέθεσε η Βουλευτής Λακωνίας με το ΠΑΣΟΚ Νάγια Γρηγοράκου
Σχετικά Άρθρα
Στην Ερώτηση, που συνυπογράφεται από 30 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, σημειώνεται ότι ήδη από την έκδοση της πρώτης εγκυκλίου (15/03) η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου είχε προειδοποιήσει «για το ανεφάρμοστο του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον Δασικών Εκτάσεων».
Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, ο οποίος με έγγραφό του στις 3 Ιουνίου 2024 προβαίνει σε μία σειρά καίριων επισημάνσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία, ενώ επισημαίνει την πρωταρχική ευθύνη του κράτους να λαμβάνει μέτρα κατά των πυρκαγιών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλύει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς».
Οι Βουλευτές τονίζουν πως η παραπάνω διατύπωση αποκαλύπτει πλήρως την όλη φιλοσοφία «ατομικής ευθύνης» που διέπει τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, η οποία όχι μόνο θίγει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αλλά επιφορτίζει πυρηνικές λειτουργίες του κράτους στον ιδιώτη, ο οποίος καλείται να καλύψει το οικονομικό κόστος προληπτικών μέτρων, το οποίο χαρακτηρίζεται από την ανεξάρτητη αρχή ως «υπέρογκο», θέτοντας τους ιδιοκτήτες ενώπιον του διλήμματος είτε να μεταβιβάσουν τα ακίνητά τους, είτε να πληρώσουν τα σχετικά διοικητικά πρόστιμα.
Σε αυτό το πλαίσιο θέτουν προς τους συναρμόδιους Υπουργούς τα ερωτήματα:
1. Ποια μέτρα συμμόρφωσης προς τις αιτιάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη θα ληφθούν για την άμβλυνση του υπέρογκου κόστους που καλούνται να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων πλησίον και εντός δασικών εκτάσεων;
2. Προσανατολίζονται τα συναρμόδια Υπουργεία σε στήριξη των Δήμων σε προσωπικό και πόρους προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που συνεπάγονται τόσο ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, όσο και το Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας;
3. Πόσες αυτοψίες και δειγματοληπτικοί έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί ανά την επικράτεια για τη τήρηση του Κανονισμού Πυροπροστασίας, όσο και της Πυροσβεστικής Διάταξης μέχρι σήμερα και ποιος είναι ο ακριβής στόχος που έχει τεθεί από την Πολιτεία;
4. Πόσες τριμελείς επιτροπές δειγματοληπτικού ελέγχου έχουν συγκροτηθεί από την ανάρτηση της νέας εγκυκλίου του Κανονισμού Πυροπροστασίας στη Διαύγεια μέχρι σήμερα;
5. Πόσες υπεύθυνες δηλώσεις έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα akatharista.apps.gov.gr από την πρώτη μέρα λειτουργίας της μέχρι σήμερα;
6. Πότε εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεση;
7. Ποιες πρωτοβουλίες ενημέρωσης των ΟΤΑ και των ιδιοκτητών ακινήτων θα λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων;
8. Υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια περιβαλλοντικής διαχείρισης και αποκατάστασης από τις δυνητικές επιπτώσεις που δύναται να προκύπτουν από τις εργασίες καθαρισμού οικοπέδων (π.χ. υλοτομία), όπως καθορίζονται από την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2024;
9. Είναι στις προθέσεις του υπουργείου σας ο εξορθολογισμός των προστίμων και η διευκόλυνση των ήδη πολλαπλών επιβαρυμένων πολιτών αναφορικά με την συγκεκριμένη διαδικασία δηλώσεως;
Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, ο οποίος με έγγραφό του στις 3 Ιουνίου 2024 προβαίνει σε μία σειρά καίριων επισημάνσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία, ενώ επισημαίνει την πρωταρχική ευθύνη του κράτους να λαμβάνει μέτρα κατά των πυρκαγιών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλύει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς».
Οι Βουλευτές τονίζουν πως η παραπάνω διατύπωση αποκαλύπτει πλήρως την όλη φιλοσοφία «ατομικής ευθύνης» που διέπει τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, η οποία όχι μόνο θίγει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αλλά επιφορτίζει πυρηνικές λειτουργίες του κράτους στον ιδιώτη, ο οποίος καλείται να καλύψει το οικονομικό κόστος προληπτικών μέτρων, το οποίο χαρακτηρίζεται από την ανεξάρτητη αρχή ως «υπέρογκο», θέτοντας τους ιδιοκτήτες ενώπιον του διλήμματος είτε να μεταβιβάσουν τα ακίνητά τους, είτε να πληρώσουν τα σχετικά διοικητικά πρόστιμα.
Σε αυτό το πλαίσιο θέτουν προς τους συναρμόδιους Υπουργούς τα ερωτήματα:
1. Ποια μέτρα συμμόρφωσης προς τις αιτιάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη θα ληφθούν για την άμβλυνση του υπέρογκου κόστους που καλούνται να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων πλησίον και εντός δασικών εκτάσεων;
2. Προσανατολίζονται τα συναρμόδια Υπουργεία σε στήριξη των Δήμων σε προσωπικό και πόρους προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που συνεπάγονται τόσο ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, όσο και το Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας;
3. Πόσες αυτοψίες και δειγματοληπτικοί έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί ανά την επικράτεια για τη τήρηση του Κανονισμού Πυροπροστασίας, όσο και της Πυροσβεστικής Διάταξης μέχρι σήμερα και ποιος είναι ο ακριβής στόχος που έχει τεθεί από την Πολιτεία;
4. Πόσες τριμελείς επιτροπές δειγματοληπτικού ελέγχου έχουν συγκροτηθεί από την ανάρτηση της νέας εγκυκλίου του Κανονισμού Πυροπροστασίας στη Διαύγεια μέχρι σήμερα;
5. Πόσες υπεύθυνες δηλώσεις έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα akatharista.apps.gov.gr από την πρώτη μέρα λειτουργίας της μέχρι σήμερα;
6. Πότε εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεση;
7. Ποιες πρωτοβουλίες ενημέρωσης των ΟΤΑ και των ιδιοκτητών ακινήτων θα λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων;
8. Υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια περιβαλλοντικής διαχείρισης και αποκατάστασης από τις δυνητικές επιπτώσεις που δύναται να προκύπτουν από τις εργασίες καθαρισμού οικοπέδων (π.χ. υλοτομία), όπως καθορίζονται από την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2024;
9. Είναι στις προθέσεις του υπουργείου σας ο εξορθολογισμός των προστίμων και η διευκόλυνση των ήδη πολλαπλών επιβαρυμένων πολιτών αναφορικά με την συγκεκριμένη διαδικασία δηλώσεως;
Στην Ερώτηση, που συνυπογράφεται από 30 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, σημειώνεται ότι ήδη από την έκδοση της πρώτης εγκυκλίου (15/03) η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου είχε προειδοποιήσει «για το ανεφάρμοστο του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον Δασικών Εκτάσεων».
Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, ο οποίος με έγγραφό του στις 3 Ιουνίου 2024 προβαίνει σε μία σειρά καίριων επισημάνσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία, ενώ επισημαίνει την πρωταρχική ευθύνη του κράτους να λαμβάνει μέτρα κατά των πυρκαγιών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλύει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς».
Οι Βουλευτές τονίζουν πως η παραπάνω διατύπωση αποκαλύπτει πλήρως την όλη φιλοσοφία «ατομικής ευθύνης» που διέπει τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, η οποία όχι μόνο θίγει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αλλά επιφορτίζει πυρηνικές λειτουργίες του κράτους στον ιδιώτη, ο οποίος καλείται να καλύψει το οικονομικό κόστος προληπτικών μέτρων, το οποίο χαρακτηρίζεται από την ανεξάρτητη αρχή ως «υπέρογκο», θέτοντας τους ιδιοκτήτες ενώπιον του διλήμματος είτε να μεταβιβάσουν τα ακίνητά τους, είτε να πληρώσουν τα σχετικά διοικητικά πρόστιμα.
Σε αυτό το πλαίσιο θέτουν προς τους συναρμόδιους Υπουργούς τα ερωτήματα:
1. Ποια μέτρα συμμόρφωσης προς τις αιτιάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη θα ληφθούν για την άμβλυνση του υπέρογκου κόστους που καλούνται να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων πλησίον και εντός δασικών εκτάσεων;
2. Προσανατολίζονται τα συναρμόδια Υπουργεία σε στήριξη των Δήμων σε προσωπικό και πόρους προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που συνεπάγονται τόσο ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, όσο και το Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας;
3. Πόσες αυτοψίες και δειγματοληπτικοί έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί ανά την επικράτεια για τη τήρηση του Κανονισμού Πυροπροστασίας, όσο και της Πυροσβεστικής Διάταξης μέχρι σήμερα και ποιος είναι ο ακριβής στόχος που έχει τεθεί από την Πολιτεία;
4. Πόσες τριμελείς επιτροπές δειγματοληπτικού ελέγχου έχουν συγκροτηθεί από την ανάρτηση της νέας εγκυκλίου του Κανονισμού Πυροπροστασίας στη Διαύγεια μέχρι σήμερα;
5. Πόσες υπεύθυνες δηλώσεις έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα akatharista.apps.gov.gr από την πρώτη μέρα λειτουργίας της μέχρι σήμερα;
6. Πότε εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεση;
7. Ποιες πρωτοβουλίες ενημέρωσης των ΟΤΑ και των ιδιοκτητών ακινήτων θα λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων;
8. Υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια περιβαλλοντικής διαχείρισης και αποκατάστασης από τις δυνητικές επιπτώσεις που δύναται να προκύπτουν από τις εργασίες καθαρισμού οικοπέδων (π.χ. υλοτομία), όπως καθορίζονται από την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2024;
9. Είναι στις προθέσεις του υπουργείου σας ο εξορθολογισμός των προστίμων και η διευκόλυνση των ήδη πολλαπλών επιβαρυμένων πολιτών αναφορικά με την συγκεκριμένη διαδικασία δηλώσεως;
Παράλληλα, γίνεται αναφορά στην παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, ο οποίος με έγγραφό του στις 3 Ιουνίου 2024 προβαίνει σε μία σειρά καίριων επισημάνσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία, ενώ επισημαίνει την πρωταρχική ευθύνη του κράτους να λαμβάνει μέτρα κατά των πυρκαγιών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλύει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς».
Οι Βουλευτές τονίζουν πως η παραπάνω διατύπωση αποκαλύπτει πλήρως την όλη φιλοσοφία «ατομικής ευθύνης» που διέπει τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, η οποία όχι μόνο θίγει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αλλά επιφορτίζει πυρηνικές λειτουργίες του κράτους στον ιδιώτη, ο οποίος καλείται να καλύψει το οικονομικό κόστος προληπτικών μέτρων, το οποίο χαρακτηρίζεται από την ανεξάρτητη αρχή ως «υπέρογκο», θέτοντας τους ιδιοκτήτες ενώπιον του διλήμματος είτε να μεταβιβάσουν τα ακίνητά τους, είτε να πληρώσουν τα σχετικά διοικητικά πρόστιμα.
Σε αυτό το πλαίσιο θέτουν προς τους συναρμόδιους Υπουργούς τα ερωτήματα:
1. Ποια μέτρα συμμόρφωσης προς τις αιτιάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη θα ληφθούν για την άμβλυνση του υπέρογκου κόστους που καλούνται να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων πλησίον και εντός δασικών εκτάσεων;
2. Προσανατολίζονται τα συναρμόδια Υπουργεία σε στήριξη των Δήμων σε προσωπικό και πόρους προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που συνεπάγονται τόσο ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων, όσο και το Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας;
3. Πόσες αυτοψίες και δειγματοληπτικοί έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί ανά την επικράτεια για τη τήρηση του Κανονισμού Πυροπροστασίας, όσο και της Πυροσβεστικής Διάταξης μέχρι σήμερα και ποιος είναι ο ακριβής στόχος που έχει τεθεί από την Πολιτεία;
4. Πόσες τριμελείς επιτροπές δειγματοληπτικού ελέγχου έχουν συγκροτηθεί από την ανάρτηση της νέας εγκυκλίου του Κανονισμού Πυροπροστασίας στη Διαύγεια μέχρι σήμερα;
5. Πόσες υπεύθυνες δηλώσεις έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα akatharista.apps.gov.gr από την πρώτη μέρα λειτουργίας της μέχρι σήμερα;
6. Πότε εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεση;
7. Ποιες πρωτοβουλίες ενημέρωσης των ΟΤΑ και των ιδιοκτητών ακινήτων θα λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων πλησίον δασικών εκτάσεων;
8. Υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια περιβαλλοντικής διαχείρισης και αποκατάστασης από τις δυνητικές επιπτώσεις που δύναται να προκύπτουν από τις εργασίες καθαρισμού οικοπέδων (π.χ. υλοτομία), όπως καθορίζονται από την Πυροσβεστική Διάταξη 20/2024;
9. Είναι στις προθέσεις του υπουργείου σας ο εξορθολογισμός των προστίμων και η διευκόλυνση των ήδη πολλαπλών επιβαρυμένων πολιτών αναφορικά με την συγκεκριμένη διαδικασία δηλώσεως;