notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Μάθημα «Ηθικής» στα σχολεία για τους μαθητές που απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά;

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

10-01-2025

Γράφει ο Γεώργιος Αλατσάς *

Με πιάσανε τα γέλια όταν διάβασα στο διαδίκτυο ότι το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών ετοιμάζει να εισάγει ένα νέο μάθημα που θα λέγεται μάθημα «Ηθικής».

Γιατί «μπερδεύονται» ορισμένοι; Αν υποθέσουμε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών προετοίμαζε καλούς χριστιανούς έτσι ώστε να πετύχουν το στόχο κάθε βαπτισμένου χριστιανού που είναι να γίνουμε Άγιοι και να κερδίσουμε την Αιώνια Βασιλεία του Θεού και τον παράδεισο κάνοντας βίωμά μας τον βίο του Αγίου που φέρουμε το όνομά του, τότε το μάθημα ηθικής τι θα προετοιμάζει; Και απαντώ: καλούς ανθρώπους, υποτίθεται.

Όμως άλλο είναι ο καλός άνθρωπος και άλλο ο καλός χριστιανός.
Ο καλός χριστιανός δεν γίνεται να μην είναι καλός άνθρωπος. Προσοχή! Δεν λέω ότι όποιος δηλώνει  χριστιανός ορθόδοξος είναι καλός άνθρωπος. Με πρώτον εμένα. Προσπαθώ και δεν έχω καταφέρει να είμαι τίποτα από τα δύο. Όμως για παράδειγμα όλοι οι Άγιοι που ήταν καλοί χριστιανοί ταυτόχρονα ήταν και καλοί άνθρωποι.


Το αντίθετο δεν συμβαίνει πάντα. Δηλαδή γίνεται κάποιος να είναι πολύ καλός άνθρωπος, άριστος εγώ θα πω, ηθικότατος αλλά για παράδειγμα να μην είναι όχι απλά καλός, αλλά καν χριστιανός. Υπάρχουν για παράδειγμα άνθρωποι που είναι εξαιρετικοί. Πολλοί μάλιστα είναι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών που όμως δεν ασπάζονται τον χριστιανισμό και η μόνη ελπίδα να σωθούν είναι οι προσευχές μας.

Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν ότι όποιος και αν κατορθώσει να είναι καλός χριστιανός ταυτόχρονα είναι και καλός άνθρωπος. Όμως πολλοί άνθρωποι καλοί, δεν είναι καν χριστιανοί.

Ένα άλλο που μπερδεύουμε είναι την ψυχική υγεία με την πνευματική.
Υπάρχει η σωματική υγεία, η ψυχική υγεία και η πνευματική υγεία.
Θα ξεκινήσω από αυτήν που έχει για εμένα λιγότερη σημασία προς αυτήν που έχει μεγαλύτερη.
Η σωματική υγεία έχει να κάνει με την υγεία του σώματος που όλοι  καταλαβαίνουμε και δεν χρειάζεται να πω τίποτα περισσότερο.
Η ψυχική υγεία έχει να κάνει με την υγεία της ψυχής η είναι οποία είναι αθάνατη .
Και η πνευματική υγεία έχει να κάνει με την σχέση μας με τον Τριαδικό μας Θεό. Δηλαδή τον Πατέρα, τον Υιό  και το Άγιο Πνεύμα. Αυτό το αναφέρω γιατί προβάλλεται κυρίως το πρόσωπο του Χριστού ο οποίος είναι ο τέλειος Θεάνθρωπος καθώς γεννήθηκε από την παρθένο Μαρία ,την Παναγία μας δηλαδή και ενανθρωπίστηκε. Ο Χριστός δηλαδή εκτός από την θεϊκή φύση έχει και την ανθρώπινη. Αυτά τα αναφέρω καθώς με μεγάλη μου λύπη , παιδιά που τελειώνουν ακόμα και το λύκειο δεν ξέρουν τίποτα από αυτά τα βασικά.

Άρα το μάθημα της ηθικής έρχεται για να κάνει κακό και όχι καλό. Ούτε να αντικαταστήσει  ούτε καν να υποκαταστήσει το μάθημα των θρησκευτικών μπορεί, εδώ μιλάω βέβαια σαν να γινόταν το μάθημα των Θρησκευτικών όπως έπρεπε ,αλλά τέλος πάντων

Αντίθετα τα όσα συμβαίνουν με το μάθημα των Θρησκευτικών είναι πλήγμα για το έθνος μας. Άραγε τι Έλληνας είναι αυτός που δεν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός; Κάποιοι λένε μισός. Διαφωνώ. Πολύ λιγότερο ποσοστό του αρμόζει.  Έχουμε ακούσει από τα χείλη του Παναγιωτάτου Μητροπολίτη μας κ.κ. Ευσταθίου ότι το πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδας έλεγε πως στο Ελληνικό Έθνος ανήκουν «Όσοι αυτόχθονες κάτοικοι της επικρατείας της Ελλάδος πιστεύουσιν εις Χριστόν» . Αυτό τα λέει όλα! Δεν σχολιάζω τίποτα.

Το σημερινό Σύνταγμα ορίζει στο άρθρο 16:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».

Λέω εγώ τώρα που δεν ξέρω καλά ελληνικά αφού σπούδασα θετικές επιστήμες. Μήπως είναι αντισυνταγματικό να μην διαμορφώνουμε θρησκευτική συνείδηση στους μαθητές αφού δεν έχει αναθεωρηθεί το άρθρο 16;

Το Σύνταγμα ορίζει ότι επικρατούσα θρησκεία είναι η Ορθοδοξία. Άρα προφανώς σκοπός της Παιδείας είναι να διαμορφώνει και να σμιλεύει την Αγία Γραφή και όλες τις εντολές του Χριστού στις ψυχές των παιδιών. Όμως τα περισσότερα παιδιά δεν ξέρουν καν ότι η Αγία Γραφή αποτελείται από δύο βιβλία. Την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Πάμε παρακάτω…

Γράφοντας το άρθρο και για να αναφέρω  τα παραπάνω διάβασα  και άλλα σημεία του άρθρου 16 τα οποία δεν τηρούνται ,για να μην πω ότι γίνονται και ακριβώς τα αντίθετα.

Αναφέρει για παράδειγμα:
Οι Έλληνες πολίτες έχουνε δικαίωμα σε δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες.
Ερώτηση: τα μεταπτυχιακά γιατί τα πληρώνουμε;
Και άλλη μία ερώτηση. Γιατί υπάρχουν δίδακτρα στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο που είναι δημόσιο;

Το άρθρο 16 λέει ότι η ανώτατη εκπαίδευση, δηλαδή η τριτοβάθμια, παρέχεται μόνο από το κράτος. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια πως γίνεται να ιδρυθούν νόμιμα χωρίς αναθεώρηση του άρθρου 16;

Συμπέρασμα. Νόμους έχουμε .Δεν εφαρμόζονται όμως! Και όταν καταπατούνται δεν υπάρχει κανένας να ελέγξει αυτούς που τους καταπατούν.

Μεγάλος διδάξας ο Αλέξης Τσίπρας όπου το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα το έκανε ΝΑΙ.
Ήτανε ρητή η ετυμηγορία του ελληνικού λαού αλλά ο πρώην, πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την καταπάτησε. Το Σύνταγμα όμως ορίζει ότι ο ελληνικός λαός είναι κυρίαρχος. Γιατί δεν κυριάρχησε και επικράτησε η απόφαση του;
(Την οποία απόφαση  για πολλοστή φορά δεν θα κρίνω αν ήτανε σωστή ή όχι. Όμως επειδή το λιγότερο κακό πολίτευμα είναι η δημοκρατία και αυτό την κάνει αυτομάτως το καλύτερο πολίτευμα ,όντας βαθιά δημοκράτης με ενοχλεί ότι άλλο έβγαλε η κάλπη ,άλλο εφαρμόστηκε και δεν πήγε κανένας φυλακή. Ουδείς! Για ποια δημοκρατία μιλάμε λοιπόν;)

Συνέχεια σε επόμενα άρθρα.
Δυστυχώς υπάρχουν πολλές αιτίες που με εμπνέουν να αρθρογραφώ.

*  Γεώργιος Αλατσάς: Πτυχιούχος Μαθηματικός - Διπλωματούχος Οικονομολόγος
Με πιάσανε τα γέλια όταν διάβασα στο διαδίκτυο ότι το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών ετοιμάζει να εισάγει ένα νέο μάθημα που θα λέγεται μάθημα «Ηθικής».

Γιατί «μπερδεύονται» ορισμένοι; Αν υποθέσουμε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών προετοίμαζε καλούς χριστιανούς έτσι ώστε να πετύχουν το στόχο κάθε βαπτισμένου χριστιανού που είναι να γίνουμε Άγιοι και να κερδίσουμε την Αιώνια Βασιλεία του Θεού και τον παράδεισο κάνοντας βίωμά μας τον βίο του Αγίου που φέρουμε το όνομά του, τότε το μάθημα ηθικής τι θα προετοιμάζει; Και απαντώ: καλούς ανθρώπους, υποτίθεται.

Όμως άλλο είναι ο καλός άνθρωπος και άλλο ο καλός χριστιανός.
Ο καλός χριστιανός δεν γίνεται να μην είναι καλός άνθρωπος. Προσοχή! Δεν λέω ότι όποιος δηλώνει  χριστιανός ορθόδοξος είναι καλός άνθρωπος. Με πρώτον εμένα. Προσπαθώ και δεν έχω καταφέρει να είμαι τίποτα από τα δύο. Όμως για παράδειγμα όλοι οι Άγιοι που ήταν καλοί χριστιανοί ταυτόχρονα ήταν και καλοί άνθρωποι.


Το αντίθετο δεν συμβαίνει πάντα. Δηλαδή γίνεται κάποιος να είναι πολύ καλός άνθρωπος, άριστος εγώ θα πω, ηθικότατος αλλά για παράδειγμα να μην είναι όχι απλά καλός, αλλά καν χριστιανός. Υπάρχουν για παράδειγμα άνθρωποι που είναι εξαιρετικοί. Πολλοί μάλιστα είναι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών που όμως δεν ασπάζονται τον χριστιανισμό και η μόνη ελπίδα να σωθούν είναι οι προσευχές μας.

Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν ότι όποιος και αν κατορθώσει να είναι καλός χριστιανός ταυτόχρονα είναι και καλός άνθρωπος. Όμως πολλοί άνθρωποι καλοί, δεν είναι καν χριστιανοί.

Ένα άλλο που μπερδεύουμε είναι την ψυχική υγεία με την πνευματική.
Υπάρχει η σωματική υγεία, η ψυχική υγεία και η πνευματική υγεία.
Θα ξεκινήσω από αυτήν που έχει για εμένα λιγότερη σημασία προς αυτήν που έχει μεγαλύτερη.
Η σωματική υγεία έχει να κάνει με την υγεία του σώματος που όλοι  καταλαβαίνουμε και δεν χρειάζεται να πω τίποτα περισσότερο.
Η ψυχική υγεία έχει να κάνει με την υγεία της ψυχής η είναι οποία είναι αθάνατη .
Και η πνευματική υγεία έχει να κάνει με την σχέση μας με τον Τριαδικό μας Θεό. Δηλαδή τον Πατέρα, τον Υιό  και το Άγιο Πνεύμα. Αυτό το αναφέρω γιατί προβάλλεται κυρίως το πρόσωπο του Χριστού ο οποίος είναι ο τέλειος Θεάνθρωπος καθώς γεννήθηκε από την παρθένο Μαρία ,την Παναγία μας δηλαδή και ενανθρωπίστηκε. Ο Χριστός δηλαδή εκτός από την θεϊκή φύση έχει και την ανθρώπινη. Αυτά τα αναφέρω καθώς με μεγάλη μου λύπη , παιδιά που τελειώνουν ακόμα και το λύκειο δεν ξέρουν τίποτα από αυτά τα βασικά.

Άρα το μάθημα της ηθικής έρχεται για να κάνει κακό και όχι καλό. Ούτε να αντικαταστήσει  ούτε καν να υποκαταστήσει το μάθημα των θρησκευτικών μπορεί, εδώ μιλάω βέβαια σαν να γινόταν το μάθημα των Θρησκευτικών όπως έπρεπε ,αλλά τέλος πάντων

Αντίθετα τα όσα συμβαίνουν με το μάθημα των Θρησκευτικών είναι πλήγμα για το έθνος μας. Άραγε τι Έλληνας είναι αυτός που δεν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός; Κάποιοι λένε μισός. Διαφωνώ. Πολύ λιγότερο ποσοστό του αρμόζει.  Έχουμε ακούσει από τα χείλη του Παναγιωτάτου Μητροπολίτη μας κ.κ. Ευσταθίου ότι το πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδας έλεγε πως στο Ελληνικό Έθνος ανήκουν «Όσοι αυτόχθονες κάτοικοι της επικρατείας της Ελλάδος πιστεύουσιν εις Χριστόν» . Αυτό τα λέει όλα! Δεν σχολιάζω τίποτα.

Το σημερινό Σύνταγμα ορίζει στο άρθρο 16:
«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».

Λέω εγώ τώρα που δεν ξέρω καλά ελληνικά αφού σπούδασα θετικές επιστήμες. Μήπως είναι αντισυνταγματικό να μην διαμορφώνουμε θρησκευτική συνείδηση στους μαθητές αφού δεν έχει αναθεωρηθεί το άρθρο 16;

Το Σύνταγμα ορίζει ότι επικρατούσα θρησκεία είναι η Ορθοδοξία. Άρα προφανώς σκοπός της Παιδείας είναι να διαμορφώνει και να σμιλεύει την Αγία Γραφή και όλες τις εντολές του Χριστού στις ψυχές των παιδιών. Όμως τα περισσότερα παιδιά δεν ξέρουν καν ότι η Αγία Γραφή αποτελείται από δύο βιβλία. Την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Πάμε παρακάτω…

Γράφοντας το άρθρο και για να αναφέρω  τα παραπάνω διάβασα  και άλλα σημεία του άρθρου 16 τα οποία δεν τηρούνται ,για να μην πω ότι γίνονται και ακριβώς τα αντίθετα.

Αναφέρει για παράδειγμα:
Οι Έλληνες πολίτες έχουνε δικαίωμα σε δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες.
Ερώτηση: τα μεταπτυχιακά γιατί τα πληρώνουμε;
Και άλλη μία ερώτηση. Γιατί υπάρχουν δίδακτρα στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο που είναι δημόσιο;

Το άρθρο 16 λέει ότι η ανώτατη εκπαίδευση, δηλαδή η τριτοβάθμια, παρέχεται μόνο από το κράτος. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια πως γίνεται να ιδρυθούν νόμιμα χωρίς αναθεώρηση του άρθρου 16;

Συμπέρασμα. Νόμους έχουμε .Δεν εφαρμόζονται όμως! Και όταν καταπατούνται δεν υπάρχει κανένας να ελέγξει αυτούς που τους καταπατούν.

Μεγάλος διδάξας ο Αλέξης Τσίπρας όπου το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα το έκανε ΝΑΙ.
Ήτανε ρητή η ετυμηγορία του ελληνικού λαού αλλά ο πρώην, πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την καταπάτησε. Το Σύνταγμα όμως ορίζει ότι ο ελληνικός λαός είναι κυρίαρχος. Γιατί δεν κυριάρχησε και επικράτησε η απόφαση του;
(Την οποία απόφαση  για πολλοστή φορά δεν θα κρίνω αν ήτανε σωστή ή όχι. Όμως επειδή το λιγότερο κακό πολίτευμα είναι η δημοκρατία και αυτό την κάνει αυτομάτως το καλύτερο πολίτευμα ,όντας βαθιά δημοκράτης με ενοχλεί ότι άλλο έβγαλε η κάλπη ,άλλο εφαρμόστηκε και δεν πήγε κανένας φυλακή. Ουδείς! Για ποια δημοκρατία μιλάμε λοιπόν;)

Συνέχεια σε επόμενα άρθρα.
Δυστυχώς υπάρχουν πολλές αιτίες που με εμπνέουν να αρθρογραφώ.

*  Γεώργιος Αλατσάς: Πτυχιούχος Μαθηματικός - Διπλωματούχος Οικονομολόγος

Η APELA προτείνει

image

images Άρθρα
11-02-2025

Ο παπα - Κώστας!

images Άρθρα
11-12-2024

Αεροφωτογραφία

images Άρθρα
03-12-2024

Συλλογική ευθύνη