notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Οι ξένοι προτιμούν την Ελλάδα για την Κρουαζιέρα

slider_image
06-07-2012

Στοιχεία, τα οποία παρουσιάστηκαν από το European Cruise Council (ECC) δείχνουν ότι παρά την οικονομική κρίση η Ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας διατήρησε και το 2011 τη σημαντική της ανάπτυξη. Η συνολική συμβολή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή οικονομία αυξήθηκε και έφτασε στο ρεκόρ των 36,7 δισ. ευρώ για το 2011 (από 35,2 δισ. ευρώ το 2010), σημειώνοντας συνολική αύξηση 54% από το 2006.

ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελλάδα είναι κυρίως χώρα προορισμού κρουαζιέρων που προσφέρει και κάποιες υπηρεσίες επισκευών πλοίων. Τα έσοδα της χώρας από την κρουαζιέρα το 2011 ήταν 234 εκ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 2,4 του Ευρωπαϊκού συνόλου. Το 46% αυτών των εσόδων προηλθαν από τον τομέα των μεταφορών ενώ το 17% από τις επισκευές.

Είναι ξεκάθαρο από τα παραπάνω στοιχειά ότι για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από την κρουαζιέρα δεν μπορούν θα πρέπει να αναπτυχθούν παράλληλα με τις υπηρεσίες προορισμού και επιβίβασης (homeporting) και οι υπόλοιποι τομείς όπου δυστυχώς η χώρα μας έχει από καιρό αποτύχει. Οι τομείς αυτοί είναι οι κατασκευές, μετασκευές/επισκευές πλοίων η παροχή τεχνικών υπηρεσιών και η απασχόληση Ελλήνων από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Βασικό στοιχειό για τα παραπάνω είναι η ύπαρξη εταιρειών κρουαζιέρας που θα εδρεύουν στην Ελλάδα για να μπορέσει να διατηρηθεί και να βελτιωθεί η υπάρχουσα τεχνογνωσία και να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι δεσμοί με τις τοπικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς τα πλοία και τις εταιρείες.

Εάν μια μεγάλη χώρα όπως η Ισπανία η οποία παρήγαγε 703.000 επιβάτες και ενώ είναι πρώτη σε συνολικό αριθμό επιβατών που επισκεφθήκαν τα λιμάνια της (5.255.000 επιβάτες), και δεύτερη σε αριθμό επιβατών που επιβιβασθήκαν στα Ισπανικά λιμάνια (1.384.000 επιβάτες) είχε έσοδα μόνο 834 εκ. ευρώ είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι τα περιθώρια για αύξηση των εσόδων της χώρας μας υπό την παρούσα κατάσταση είναι περιορισμένα. Να σημειωθεί ότι εκτός των άλλων οι λόγοι για τους οποίους η Ισπανία είναι πρώτη σε αριθμό επιβατών που επιβιβάζονται στα λιμάνια της είναι οι και οι κάτωθι:

• Εύκολη πρόσβαση από τις μεγάλες αγορές παραγωγής επιβατών όπως η Ηνωμένες Πολιτείες και η Λατινική Αμερική λόγω συχνών αεροπορικών ανταποκρίσεων.

• Ύπαρξη σημαντικής τροπικής αγοράς επιβατών - 703.000 Ισπανοί επιβάτες ταξίδεψαν το 2011 με κρουαζιερόπλοιο.

• Αριθμός και ποιότητα λιμενικών εγκαταστάσεων.

• Ύπαρξη ακμάζουσας τουριστικής βιομηχανίας με την υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών και του κράτους.

• Εγγύτητα με άλλες χώρες που αποτελούν σημαντικούς προορισμός κρουαζιέρας.


Διαβάστε περισσότερα εδώ: protothema.gr

Στοιχεία, τα οποία παρουσιάστηκαν από το European Cruise Council (ECC) δείχνουν ότι παρά την οικονομική κρίση η Ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας διατήρησε και το 2011 τη σημαντική της ανάπτυξη. Η συνολική συμβολή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή οικονομία αυξήθηκε και έφτασε στο ρεκόρ των 36,7 δισ. ευρώ για το 2011 (από 35,2 δισ. ευρώ το 2010), σημειώνοντας συνολική αύξηση 54% από το 2006.

ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελλάδα είναι κυρίως χώρα προορισμού κρουαζιέρων που προσφέρει και κάποιες υπηρεσίες επισκευών πλοίων. Τα έσοδα της χώρας από την κρουαζιέρα το 2011 ήταν 234 εκ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 2,4 του Ευρωπαϊκού συνόλου. Το 46% αυτών των εσόδων προηλθαν από τον τομέα των μεταφορών ενώ το 17% από τις επισκευές.

Είναι ξεκάθαρο από τα παραπάνω στοιχειά ότι για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από την κρουαζιέρα δεν μπορούν θα πρέπει να αναπτυχθούν παράλληλα με τις υπηρεσίες προορισμού και επιβίβασης (homeporting) και οι υπόλοιποι τομείς όπου δυστυχώς η χώρα μας έχει από καιρό αποτύχει. Οι τομείς αυτοί είναι οι κατασκευές, μετασκευές/επισκευές πλοίων η παροχή τεχνικών υπηρεσιών και η απασχόληση Ελλήνων από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Βασικό στοιχειό για τα παραπάνω είναι η ύπαρξη εταιρειών κρουαζιέρας που θα εδρεύουν στην Ελλάδα για να μπορέσει να διατηρηθεί και να βελτιωθεί η υπάρχουσα τεχνογνωσία και να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι δεσμοί με τις τοπικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς τα πλοία και τις εταιρείες.

Εάν μια μεγάλη χώρα όπως η Ισπανία η οποία παρήγαγε 703.000 επιβάτες και ενώ είναι πρώτη σε συνολικό αριθμό επιβατών που επισκεφθήκαν τα λιμάνια της (5.255.000 επιβάτες), και δεύτερη σε αριθμό επιβατών που επιβιβασθήκαν στα Ισπανικά λιμάνια (1.384.000 επιβάτες) είχε έσοδα μόνο 834 εκ. ευρώ είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι τα περιθώρια για αύξηση των εσόδων της χώρας μας υπό την παρούσα κατάσταση είναι περιορισμένα. Να σημειωθεί ότι εκτός των άλλων οι λόγοι για τους οποίους η Ισπανία είναι πρώτη σε αριθμό επιβατών που επιβιβάζονται στα λιμάνια της είναι οι και οι κάτωθι:

• Εύκολη πρόσβαση από τις μεγάλες αγορές παραγωγής επιβατών όπως η Ηνωμένες Πολιτείες και η Λατινική Αμερική λόγω συχνών αεροπορικών ανταποκρίσεων.

• Ύπαρξη σημαντικής τροπικής αγοράς επιβατών - 703.000 Ισπανοί επιβάτες ταξίδεψαν το 2011 με κρουαζιερόπλοιο.

• Αριθμός και ποιότητα λιμενικών εγκαταστάσεων.

• Ύπαρξη ακμάζουσας τουριστικής βιομηχανίας με την υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών και του κράτους.

• Εγγύτητα με άλλες χώρες που αποτελούν σημαντικούς προορισμός κρουαζιέρας.


Διαβάστε περισσότερα εδώ: protothema.gr

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image

Eτικέτες :