notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Κίνδυνος να καταρρεύσει η παράκαμψη Βουτιάνων, ακόμα και την ώρα που περνά όχημα από πάνω...

slider_image
05-03-2015

Ο δρόμος έχει την δική του ιστορία και σε κάποιες περιπτώσεις επαναλαμβάνεται. Ο λόγος για την παράκαμψη Βουτιάνων, που για ακόμη μία φορά έγινε έρμαιο της βροχής. Με το γεφύρι της Άρτας παρομοιάζει τον συγκεκριμένο δρόμο ο πρώην πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου και πολιτικός μηχανικός Γιώργος Πουλοκέφαλος, ο οποίος μιλάει στην κάμερα της APELA για το συγκεκριμένο θέμα, αναλύοντας το και τεχνικά.

Ο δρόμος έχει την δική του ιστορία και σε κάποιες περιπτώσεις επαναλαμβάνεται. Ο λόγος για την παράκαμψη Βουτιάνων, που για ακόμη μία φορά έγινε έρμαιο της βροχής.

Με το γεφύρι της Άρτας παρομοιάζει τον συγκεκριμένο δρόμο ο πρώην πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου και πολιτικός μηχανικός Γιώργος Πουλοκέφαλος, ο οποίος μιλάει στην κάμερα της APELA για το συγκεκριμένο θέμα, αναλύοντας το και τεχνικά.

Ξεκινώντας, όσον αφορά τον ρόλο που έπαιξε όταν ήταν πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου και πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις για τη δημιουργία και την αποκατάσταση του δρόμου, ο κ. Πουλοκέφαλος αναφέρει πως «Σε καμία περίπτωση δεν αναιρώ τον ρόλο μου σαν Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου, με τη μονή διαφορά ότι δυστυχώς είχα προβλέψει και είχα πει ότι με τον τρόπο που γίνεται η παρέμβαση για δεύτερη φόρα στο συγκεκριμένο σημείο, ο δρόμος θα καταρρεύσει, γιατί αυτό ήταν εντελώς έξω από την επιστήμη του πολιτικού μηχανικού».

Για το δρόμο της παράκαμψης των Βουτιάνων, τα ποσά που έχουν δαπανηθεί είναι μεγάλα. Όπως μας λέει ο κ. Πουλοκέφαλος «Το πρώτο έργο είχε βγει με πραγματικά χρήματα και όχι με προϋπολογισμούς 17,5 εκατομμύρια ευρώ. Στη συνέχεια έρχεται δεύτερη εργολαβία με 14,5 εκατομμύρια ευρώ, τελειώνει ο δρόμος παραδίδεται το 2010, είναι σε κυκλοφορία 3 μήνες και αρχίζουν οι κατολισθήσεις. Φεύγει το πρώτο κομμάτι, φεύγει το δεύτερο, φεύγει το τρίτο και στη συνέχεια  από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων με 2,5 εκατομμύρια βγαίνει μια εργολαβία την οποία την εκτελεί η εταιρία ΤΡΙΤΟΝ, που κάνει παρεμβάσεις σε 9 σημεία του δρόμου».

Όπως μας λέει ο κ. Πουλοκέφαλος «Σε κάποια σημεία οι παρεμβάσεις που έγιναν, έγιναν εντελώς επιφανειακές» για λόγους οικονομικούς γιατί έπρεπε η εργολαβία αυτή να βγει με το λιγότερο κόστος, ενώ είχε επισημάνει ότι αυτός ο δρόμος θα ξαναπέσει.

«Οποιοδήποτε έργο μπορεί να κατασκευαστεί υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αρκεί να γίνει σωστά όπως πρέπει και όπως επιβάλλεται από την επιστήμη των έργων του πολιτικού μηχανικού. Το πρόβλημα αυτού του δρόμου ήταν εξαρχής το ότι σαν επιχώματα χρησιμοποιήθηκαν το υλικό της εκσκαφής ενώ αυτό δεν έπρεπε να γίνει» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση για το κόστος που χρειάζεται για να φτιαχτεί σωστά ο δρόμος ο κ. Πουλοκέφαλος απαντά πως «Στο συγκεκριμένο σημείο για να γίνει σωστά ο δρόμος απαιτούνται χρήματα της τάξης του 1 εκατομμυρίου ή το πολύ 800.000 ευρώ. Ο μελετητής θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του γιατί για δεύτερη φορά έκανε το ίδιο λάθος, θα πρέπει τουλάχιστον να απολογηθεί γιατί προχώρησε σε αυτού του είδους τη μελέτη».

Ο κ. Πουλοκέφαλος επεσήμανε πως «Έχουμε μια κατολίσθηση σε εξέλιξη, είναι στην αρχή της και θεωρώ λάθος αυτό το πράγμα που γίνεται, να πηγαίνουν επάνω να κάνουν τοπικές επισκευές και να κρύβουν το πρόβλημα, όπως λέμε κάτω από το χαλί». Αργά ή γρήγορα θα καταρρεύσει και ο δρόμος πρέπει να κλείσει για να επισκευαστεί γιατί διαφορετικά θα θρηνήσουμε πιθανόν και θύματα» τονίζει, αφήνοντας να εννοηθεί πως υπάρχει ο κίνδυνος να καταρρεύσει την ώρα που περνά κάποιο όχημα, και προσθέτει πως δεν θα είναι ασφαλές ούτε το καλοκαίρι.

Τέλος σχετικά με τον δρόμο Λεύκτρο - Σπάρτη ο ίδιος λέει πως αργά η γρήγορα θα παραδοθεί και πως ο δρόμος αυτός είναι χρήσιμος για τη Λακωνία, αλλά αφού θα υπάρχουν διόδια θα πρέπει να υπάρχει και μια εναλλακτική λύση.


Περισσότερα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω ρεπορτάζ


Ο δρόμος έχει την δική του ιστορία και σε κάποιες περιπτώσεις επαναλαμβάνεται. Ο λόγος για την παράκαμψη Βουτιάνων, που για ακόμη μία φορά έγινε έρμαιο της βροχής.

Με το γεφύρι της Άρτας παρομοιάζει τον συγκεκριμένο δρόμο ο πρώην πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου και πολιτικός μηχανικός Γιώργος Πουλοκέφαλος, ο οποίος μιλάει στην κάμερα της APELA για το συγκεκριμένο θέμα, αναλύοντας το και τεχνικά.

Ξεκινώντας, όσον αφορά τον ρόλο που έπαιξε όταν ήταν πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου και πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις για τη δημιουργία και την αποκατάσταση του δρόμου, ο κ. Πουλοκέφαλος αναφέρει πως «Σε καμία περίπτωση δεν αναιρώ τον ρόλο μου σαν Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου, με τη μονή διαφορά ότι δυστυχώς είχα προβλέψει και είχα πει ότι με τον τρόπο που γίνεται η παρέμβαση για δεύτερη φόρα στο συγκεκριμένο σημείο, ο δρόμος θα καταρρεύσει, γιατί αυτό ήταν εντελώς έξω από την επιστήμη του πολιτικού μηχανικού».

Για το δρόμο της παράκαμψης των Βουτιάνων, τα ποσά που έχουν δαπανηθεί είναι μεγάλα. Όπως μας λέει ο κ. Πουλοκέφαλος «Το πρώτο έργο είχε βγει με πραγματικά χρήματα και όχι με προϋπολογισμούς 17,5 εκατομμύρια ευρώ. Στη συνέχεια έρχεται δεύτερη εργολαβία με 14,5 εκατομμύρια ευρώ, τελειώνει ο δρόμος παραδίδεται το 2010, είναι σε κυκλοφορία 3 μήνες και αρχίζουν οι κατολισθήσεις. Φεύγει το πρώτο κομμάτι, φεύγει το δεύτερο, φεύγει το τρίτο και στη συνέχεια  από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων με 2,5 εκατομμύρια βγαίνει μια εργολαβία την οποία την εκτελεί η εταιρία ΤΡΙΤΟΝ, που κάνει παρεμβάσεις σε 9 σημεία του δρόμου».

Όπως μας λέει ο κ. Πουλοκέφαλος «Σε κάποια σημεία οι παρεμβάσεις που έγιναν, έγιναν εντελώς επιφανειακές» για λόγους οικονομικούς γιατί έπρεπε η εργολαβία αυτή να βγει με το λιγότερο κόστος, ενώ είχε επισημάνει ότι αυτός ο δρόμος θα ξαναπέσει.

«Οποιοδήποτε έργο μπορεί να κατασκευαστεί υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αρκεί να γίνει σωστά όπως πρέπει και όπως επιβάλλεται από την επιστήμη των έργων του πολιτικού μηχανικού. Το πρόβλημα αυτού του δρόμου ήταν εξαρχής το ότι σαν επιχώματα χρησιμοποιήθηκαν το υλικό της εκσκαφής ενώ αυτό δεν έπρεπε να γίνει» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση για το κόστος που χρειάζεται για να φτιαχτεί σωστά ο δρόμος ο κ. Πουλοκέφαλος απαντά πως «Στο συγκεκριμένο σημείο για να γίνει σωστά ο δρόμος απαιτούνται χρήματα της τάξης του 1 εκατομμυρίου ή το πολύ 800.000 ευρώ. Ο μελετητής θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του γιατί για δεύτερη φορά έκανε το ίδιο λάθος, θα πρέπει τουλάχιστον να απολογηθεί γιατί προχώρησε σε αυτού του είδους τη μελέτη».

Ο κ. Πουλοκέφαλος επεσήμανε πως «Έχουμε μια κατολίσθηση σε εξέλιξη, είναι στην αρχή της και θεωρώ λάθος αυτό το πράγμα που γίνεται, να πηγαίνουν επάνω να κάνουν τοπικές επισκευές και να κρύβουν το πρόβλημα, όπως λέμε κάτω από το χαλί». Αργά ή γρήγορα θα καταρρεύσει και ο δρόμος πρέπει να κλείσει για να επισκευαστεί γιατί διαφορετικά θα θρηνήσουμε πιθανόν και θύματα» τονίζει, αφήνοντας να εννοηθεί πως υπάρχει ο κίνδυνος να καταρρεύσει την ώρα που περνά κάποιο όχημα, και προσθέτει πως δεν θα είναι ασφαλές ούτε το καλοκαίρι.

Τέλος σχετικά με τον δρόμο Λεύκτρο - Σπάρτη ο ίδιος λέει πως αργά η γρήγορα θα παραδοθεί και πως ο δρόμος αυτός είναι χρήσιμος για τη Λακωνία, αλλά αφού θα υπάρχουν διόδια θα πρέπει να υπάρχει και μια εναλλακτική λύση.


Περισσότερα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω ρεπορτάζ


Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image