notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Στ. Αραχωβίτης: «Πόσο καιρό ακόμη θα μένει “στο ψυγείο” η κατασκευή της παράκαμψης Σκάλας-Βλαχιώτη;»

slider_image
04-09-2020

Ερώτηση του Λάκωνα βουλευτή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Ανακοίνωση με τίτλο «Πόσο καιρό ακόμη θα μένει “στο ψυγείο” η κατασκευή της παράκαμψης Σκάλας-Βλαχιώτη;» εξέδωσε το Γραφείο του βουλευτή Λακωνίας με τον ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρου Αραχωβίτη, στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Ερώτηση κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ Στ. Αραχωβίτης  σχετικά με την πορεία της μελέτης για το, πραγματικά αναπτυξιακό για τη Νότια Λακωνία, έργο της παράκαμψης της Σκάλας και του Βλαχιώτη, με νέα Γέφυρα στον ποταμό Ευρώτα.
 
Δύο ολόκληρα χρόνια μετά την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών με την οποία ανέθετε στην Κ/Ξ ΜΟΡΕΑΣ τη σύνταξη των σχετικών προκαταρτικών μελετών, ακόμα δεν φαίνεται να υπάρχει καμία εξέλιξη. Μεσολάβησε η απαίτηση της εταιρίας για καταβολή αποζημίωσης για τη σύνταξη της μελέτης, αίτημα το οποίο απορρίφθηκε δικαίως.
 
Η κυβέρνηση δεν έχει καμία δικαιολογία. Οφείλει να ξεκαθαρίσει στους Λάκωνες αν τελικά είναι στις προτεραιότητές της η δρομολόγηση της κατασκευής του μεγάλου έργου που θα δώσει την ώθηση που χρειάζεται η Νότια Λακωνία ή όχι. Οι περιοχές του Βλαχιώτη, του Ζάρακα, των Μολάων, της Δ.Ε Ασωπού, η Μονεμβασιά, η Νεάπολη και η Ελαφόνησος είναι δυναμικές περιοχές του νομού, τόσο τουριστικά όσο και αγροτικά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Είναι στις προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης η παράκαμψη Σκάλας-Βλαχιώτη;
 
Σε συνέχεια της Ερώτησης με αριθμό 1537/29-10-2019 προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παράκαμψη των οικισμών Σκάλας- Βλαχιώτη μέσω της νέας Γέφυρας Ευρώτα και τα αντιπλημμυρικά έργα στον χείμαρρο Βορβά, και μετά τις εξελίξεις που δικαιώνουν το ελληνικό Δημόσιο, επανερχόμαστε με την παρούσα ερώτηση.

Σύμφωνα με την απόφαση του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ/Β/Φ4/οικ.4852 από 18.6.2018 και ΑΔΑ: ΨΨΨ465ΧΘΞ-ΦΛΟ, ανατέθηκε στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» η εκπόνηση των προκαταρκτικών μελετών για την παράκαμψη των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη του Νομού Λακωνίας.

Το Έργο είναι στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη».

Συγκεκριμένα, ο τότε Υπουργός αποφάσισε την εκπόνηση των προκαταρκτικών Μελετών από την Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» προς το Ελληνικό Δημόσιο, με σκοπό δωρεάς και χωρίς αντάλλαγμα, προκειμένου αυτές να χρησιμοποιηθούν για τη δημοπράτηση, ως Δημοσίων έργων, της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας και της κατασκευής νέας Γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα στη συγκεκριμένη περιοχή. Με την ίδια απόφαση ορίζεται επίσης ως Προϊσταμένη Αρχή η ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα ΒΆ.

Η εταιρία με επιστολή της, αρνήθηκε να εκπονήσει τη μελέτη δωρεάν, διεκδικώντας  το ποσό των 3.548.246,23 ευρώ.  

Το Εφετείο Αθηνών με την απόφαση 1835/2018 ωστόσο, ξεκαθάριζε το πλαίσιο, δικαιώνοντας  το Ελληνικό Δημόσιο. Συνέπεια της εν λόγω απόφασης είναι ότι δεν υφίσταται η υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τιμήματος στην εταιρία για την εκπόνηση της εν λόγω μελέτης, και ως εκ τούτου ο ισχυρισμός του παραχωρισιούχου δεν ευσταθεί.

• Επειδή το εν λόγω έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη όλης της Νοτιοανατολικής Λακωνίας η οποία είναι τόσο παραγωγική σε πορτοκάλια, κηπευτικά, ελαιόλαδο και ελιές όσο και τουριστική,
• Επειδή ο οδικός σχεδιασμός που προέβλεπε τη διέλευση των Εθνικών οδών μέσα από κατοικημένες περιοχές ήταν πρακτική περασμένων δεκαετιών,
• Επειδή η υφιστάμενη Γέφυρα του ποταμού Ευρώτα στην περιοχή της Σκάλας είναι κατασκευής του 1886 και πλέον καθίσταται επικίνδυνη για την διέλευση μεγάλων φορτίων,
• Επειδή ο παρακείμενος χείμαρρος του Βορβά έχει δώσει πολλές φορές πλημμυρικά φαινόμενα και χρειάζεται αντιπλημμυρικά έργα στα ανάντη,
• Επειδή έχουν παρέλθει πλέον των 2 ετών από την ημερομηνία ανάθεσης,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Είναι στις προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης η κατασκευή του έργου της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας και της κατασκευής νέας Γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα;
2. Ποια είναι η εξέλιξη των προκαταρκτικών μελετών που έχουν ανατεθεί στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» μετά την δικαίωση του Ελληνικού Δημοσίου από το Εφετείο Αθηνών;
3. Ποιο είναι το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αυτών;
4. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του έργου της κατασκευής της παράκαμψης και πότε θα ξεκινήσουν;»

Ο ερωτών βουλευτής
Αραχωβίτης Σταύρος

Ανακοίνωση με τίτλο «Πόσο καιρό ακόμη θα μένει “στο ψυγείο” η κατασκευή της παράκαμψης Σκάλας-Βλαχιώτη;» εξέδωσε το Γραφείο του βουλευτή Λακωνίας με τον ΣΥΡΙΖΑ, Σταύρου Αραχωβίτη, στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Ερώτηση κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ Στ. Αραχωβίτης  σχετικά με την πορεία της μελέτης για το, πραγματικά αναπτυξιακό για τη Νότια Λακωνία, έργο της παράκαμψης της Σκάλας και του Βλαχιώτη, με νέα Γέφυρα στον ποταμό Ευρώτα.
 
Δύο ολόκληρα χρόνια μετά την απόφαση του Υπουργού Μεταφορών με την οποία ανέθετε στην Κ/Ξ ΜΟΡΕΑΣ τη σύνταξη των σχετικών προκαταρτικών μελετών, ακόμα δεν φαίνεται να υπάρχει καμία εξέλιξη. Μεσολάβησε η απαίτηση της εταιρίας για καταβολή αποζημίωσης για τη σύνταξη της μελέτης, αίτημα το οποίο απορρίφθηκε δικαίως.
 
Η κυβέρνηση δεν έχει καμία δικαιολογία. Οφείλει να ξεκαθαρίσει στους Λάκωνες αν τελικά είναι στις προτεραιότητές της η δρομολόγηση της κατασκευής του μεγάλου έργου που θα δώσει την ώθηση που χρειάζεται η Νότια Λακωνία ή όχι. Οι περιοχές του Βλαχιώτη, του Ζάρακα, των Μολάων, της Δ.Ε Ασωπού, η Μονεμβασιά, η Νεάπολη και η Ελαφόνησος είναι δυναμικές περιοχές του νομού, τόσο τουριστικά όσο και αγροτικά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Είναι στις προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης η παράκαμψη Σκάλας-Βλαχιώτη;
 
Σε συνέχεια της Ερώτησης με αριθμό 1537/29-10-2019 προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παράκαμψη των οικισμών Σκάλας- Βλαχιώτη μέσω της νέας Γέφυρας Ευρώτα και τα αντιπλημμυρικά έργα στον χείμαρρο Βορβά, και μετά τις εξελίξεις που δικαιώνουν το ελληνικό Δημόσιο, επανερχόμαστε με την παρούσα ερώτηση.

Σύμφωνα με την απόφαση του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ/Β/Φ4/οικ.4852 από 18.6.2018 και ΑΔΑ: ΨΨΨ465ΧΘΞ-ΦΛΟ, ανατέθηκε στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» η εκπόνηση των προκαταρκτικών μελετών για την παράκαμψη των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη του Νομού Λακωνίας.

Το Έργο είναι στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη».

Συγκεκριμένα, ο τότε Υπουργός αποφάσισε την εκπόνηση των προκαταρκτικών Μελετών από την Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» προς το Ελληνικό Δημόσιο, με σκοπό δωρεάς και χωρίς αντάλλαγμα, προκειμένου αυτές να χρησιμοποιηθούν για τη δημοπράτηση, ως Δημοσίων έργων, της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας και της κατασκευής νέας Γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα στη συγκεκριμένη περιοχή. Με την ίδια απόφαση ορίζεται επίσης ως Προϊσταμένη Αρχή η ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα ΒΆ.

Η εταιρία με επιστολή της, αρνήθηκε να εκπονήσει τη μελέτη δωρεάν, διεκδικώντας  το ποσό των 3.548.246,23 ευρώ.  

Το Εφετείο Αθηνών με την απόφαση 1835/2018 ωστόσο, ξεκαθάριζε το πλαίσιο, δικαιώνοντας  το Ελληνικό Δημόσιο. Συνέπεια της εν λόγω απόφασης είναι ότι δεν υφίσταται η υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τιμήματος στην εταιρία για την εκπόνηση της εν λόγω μελέτης, και ως εκ τούτου ο ισχυρισμός του παραχωρισιούχου δεν ευσταθεί.

• Επειδή το εν λόγω έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη όλης της Νοτιοανατολικής Λακωνίας η οποία είναι τόσο παραγωγική σε πορτοκάλια, κηπευτικά, ελαιόλαδο και ελιές όσο και τουριστική,
• Επειδή ο οδικός σχεδιασμός που προέβλεπε τη διέλευση των Εθνικών οδών μέσα από κατοικημένες περιοχές ήταν πρακτική περασμένων δεκαετιών,
• Επειδή η υφιστάμενη Γέφυρα του ποταμού Ευρώτα στην περιοχή της Σκάλας είναι κατασκευής του 1886 και πλέον καθίσταται επικίνδυνη για την διέλευση μεγάλων φορτίων,
• Επειδή ο παρακείμενος χείμαρρος του Βορβά έχει δώσει πολλές φορές πλημμυρικά φαινόμενα και χρειάζεται αντιπλημμυρικά έργα στα ανάντη,
• Επειδή έχουν παρέλθει πλέον των 2 ετών από την ημερομηνία ανάθεσης,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Είναι στις προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης η κατασκευή του έργου της παράκαμψης των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας και της κατασκευής νέας Γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα;
2. Ποια είναι η εξέλιξη των προκαταρκτικών μελετών που έχουν ανατεθεί στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» μετά την δικαίωση του Ελληνικού Δημοσίου από το Εφετείο Αθηνών;
3. Ποιο είναι το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αυτών;
4. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση του έργου της κατασκευής της παράκαμψης και πότε θα ξεκινήσουν;»

Ο ερωτών βουλευτής
Αραχωβίτης Σταύρος

Μοιράσου το άρθρο:

Η APELA προτείνει

image

Apela Real Estate

Κτηματομεσιτικό Γραφείο Λακωνίας