Mercedes-Benz: Όλα ξεκίνησαν από τρεις εφευρέτες!
Μοιράσου το άρθρο:
15-10-2021
Σήμερα, η Mercedes-Benz παράγει αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά, ενώ το αστέρι στο λογότυπό της ίσως είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα αυτοκινήτου στον κόσμο
Η ιστορία για τη Mercedes-Benz ξεκινά πολλά χρόνια πριν! Το ημερολόγιο έδειχνε 29 Ιανουαρίου 1886, όταν ο Karl Benz άλλαξε τον κόσμο με την αίτηση ευρεσιτεχνίας με αριθμό 37435, που κατέθεσε στην αρμόδια υπηρεσία του Βερολίνου για το «όχημα που κινείται με κινητήρα βενζίνης». Ήταν η γέννηση της αυτοκίνησης. Σήμερα, η Mercedes-Benz παράγει αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά, ενώ το αστέρι στο λογότυπό της ίσως είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα αυτοκινήτου στον κόσμο.
Το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz ωστόσο κατασκευάστηκε το 1926, αν και το όνομα Mercedes κατοχυρώθηκε πολύ νωρίτερα, το 1901 από την Daimler Motoren Gesellschaft. Στη Mercedes-Benz ανήκουν επίσης τα brands Mercedes-AMG και Maybach.
Οι ρίζες της γερμανικής εταιρείας μας πάνε στον δημιουργό του πρώτου βενζινοκινητήρα, τον Carl Benz και τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach. Οι τρεις εφευρέτες που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την Mercedes-Benz.
Carl Benz (1844-1929)
Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1844. Ήταν άριστος μαθητής και αρχικά ήθελε να γίνει κλειδαράς, αλλά τελικά προτίμησε να ειδικευτεί στα τρένα όπως ο πατέρας του. Αλλά και αυτό του φάνηκε λίγο και έτσι προχώρησε σε ακόμα ανώτερες σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης από το οποίο απεφοίτησε στις 9 Ιουλίου του 1864 σε ηλικία μόλις 19 ετών, σαν παιδί-θαύμα!
Όμως ακόμα και από αυτήν ηλικία είχε στο μυαλό του να σχεδιάσει την «άμαξα δίχως άλογο». Το 1871 θα στήσει τη δική του εταιρεία μεταλλικών κατασκευών με τον August Ritter, αλλά ο τελευταίος θα αποδειχτεί αναξιόπιστος και η εταιρεία θα σωθεί τη τελευταία στιγμή από την χρεωκοπία, χάρη στην αρραβωνιαστικιά του Bertha Ringer, η οποία εξαγόρασε τις μετοχές του Ritter, βάζοντας τα χρήματα της προίκας της!
Πλέον ο Benz μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρό του και αμέσως άρχισε τη σχεδίαση του δικού του δίχρονου κινητήρα τον οποίο τελείωσε στις 31 Δεκεμβρίου του 1878 και απέσπασε την ανάλογη πατέντα την επόμενη χρονιά. Δεν σταμάτησε εκεί και τα επόμενα χρόνια πρακτικά εφηύρε όλα τα υποσυστήματα, όπως τον ρυθμιστή ταχύτητας, την ανάφλεξη με μπουζί και μπαταρία, το καρμπυρατέρ, τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων και την υδρόψυξη. Όλα αυτά είναι υποσυστήματα τα οποία μπορεί σήμερα να θεωρούμε δεδομένα, τα οποία όμως τότε απλά δεν υπήρχαν και έπρεπε κάποιος να τα εφεύρει!
Όμως όσο ήταν αφιερωμένος στις εφευρέσεις του, η εταιρεία του άρχισε να μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα από τις πωλήσεις, με αποτέλεσμα να ανήκει πλέον στην τράπεζα από την οποία δανειζόταν χρήματα. Έτσι, ένα πρωί ξύπνησε για να ανακαλύψει ότι ήταν ένας μικρομέτοχος! Με μόλις το 5% των μετοχών στη Gasmotoren Fabrik Mannheim το 1883, συνειδητοποίησε ότι είχε χάσει κάθε έλεγχο και απεχώρησε για να ιδρύσει μια νέα εταιρεία με τους Max Rose Friedrich και Wilhelm Eblinger, την Benz & Cie.
Πλέον ήταν ελεύθερος να ασχοληθεί και πάλι με το όνειρό του, την «άμαξα χωρίς άλογο». Θα σχεδιάσει ένα νέο τετράχρονο κινητήρα και θα τον τοποθετήσει πάνω σε μια σχεδίαση με τρεις τροχούς και το οποίο ήταν έτοιμο το 1885 έχοντας το όνομα Benz Patent Motorwagen. Το πρώτο όχημα το οποίο είχε ειδικά σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για την αυτοκίνηση του ανθρώπου ήταν γεγονός. Γι’ αυτό άλλωστε θεωρείται και σαν ο εφευρέτης του αυτοκινήτου! Η πατέντα είχε τον κωδικό DRP-37435 και του δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου του 1886.
Όμως η πρώτη του δοκιμή δεν στέφτηκε από επιτυχία, αφού το όχημα έπεσε πάνω σε ένα τοίχο και ακολούθησαν δύο μοντέλα εξέλιξης με το τελευταίο να παρουσιάζεται στο Paris Expo το 1887. Την επόμενη χρονιά άρχισε η πώλησή του και ο δεύτερος που το απέκτησε ήταν ο Emile Roger, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου στην ιστορία!
Συνολικά κατασκευάστηκαν 25 αντίτυπα από το 1886 έως το 1893! Η ζήτηση των κινητήρων του Benz ήταν αλματώδεις και το 1899 κατασκεύασε 572 οχήματα. Το 1906 ο Benz ιδρύει την Carl Benz & Sons, τη διοίκηση της οποίας αφήνει στους γιους του έξι χρόνια μετά. Από το 1926 και μέχρι το θάνατό του, στις 4 Απριλίου 1929, ήταν ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler-Benz AG
Gottlieb Daimler (1834-1900)
Ο Gottlieb Wilhelm Daimler γεννήθηκε στο μικρό Schorndorf κοντά στη Στουτγάρδη και από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ότι η τεχνολογία ήταν στο αίμα του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως οπλουργός, αλλά σε ηλικία δεκαοχτώ ετών (το 1852) αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Το 1872 παρέα με τον Wilhelm Maybach μετακόμισαν στον μεγαλύτερο τότε κατασκευαστή σταθερών κινητήρων, που ήταν η Deutz-AG-Gasmotorenfabrik στην Κολωνία και η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto. Όμως ακολούθησε ρίξη με τον Otto και τους… έστειλαν πακέτο στο St. Petersburg για να οργανώσουν εκεί ένα νέο παρακλάδι της εταιρείας.
Εντωμεταξύ και συγκεκριμένα το 1876, ο Otto παρουσίασε τον τετράχρονο κινητήρα, γνωστό και ως «κύκλο Otto», αλλά ακολούθησε δικαστικός αγώνας μεταξύ των Otto, Daimler και Maybach για την πατρότητα της ιδέας, που έληξε το 1878. Η προσωπική έχθρα όμως συνεχίστηκε και το 1880 ο Daimler εκδιώχτηκε από την Deutz-AG παίρνοντας ως αποζημίωση 112 χρυσά μάρκα για την συμμετοχή του στην πατέντα του τετράχρονου κινητήρα. Λίγο αργότερα την πόρτα της εξόδου θα δει και ο Maybach.
Φυσικό επακόλουθο ήταν οι δύο να συνεργαστούν και το 1885 παρουσίασαν πρακτικά το πρώτο καρμπυρατέρ που έλυσε το βασικό πρόβλημα της τροφοδοσίας και κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το μέγεθος των κινητήρων οι οποίοι πλέον θα μπορούσαν να μεταφερθούν πάνω σε κάποιο όχημα. Στο τέλος της χρονιάς μάλιστα τοποθέτησαν ένα κινητήρα 100 κ.εκατ. και απόδοσης ενός ίππου στο κέντρο ενός ξύλινου σκελετού με δύο τροχούς που ονομάστηκε Reitwagen (ελεύθερα μεταφραζόμενο σαν «όχημα που ιππεύεις») και ο Maybach το «ίππευσε» για τρία χιλιόμετρα δίπλα στον ποταμό Neckar, φτάνοντας την πραγματικά εκπληκτική ταχύτητα των 12 χλμ./ώρα! Στις 8 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς οι Daimler και Maybach τοποθέτησαν ένα κινητήρα 462 κ.εκατ. με απόδοση 1,1 ίππων πάνω σε μια καρότσα με τέσσερις τροχούς και έτσι παρουσίασαν το πρώτο στην ιστορία τετράτροχο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού το όχημα του Benz είχε ένα τροχό λιγότερο!
Το 1890 ιδρύει την Daimler-Motoren-Gesellschaft σε συνεργασία με τους Max Duttenhofer και Wilhelm Lorenz, με τους οποίους διαφωνεί σε διάφορα ζητήματα με αποτέλεσμα να αποχωρήσει.
Με τον Maybach συνέχισαν συστηματικά την εξέλιξη των κινητήρων τους και τελικά το 1892 κατάφεραν να πουλήσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το 1894 ο Daimler θα σχεδιάσει τον κινητήρα Phoenix που ήταν όχι μόνο τετρακύλινδρος, αλλά διέθετε και βαλβίδες που κινούνταν μέσα από εκκεντροφόρο! Τελικά, επέστρεψε με τον Maybach στην DMG το 1895 και η εταιρία γνώρισε άνθιση στις πωλήσεις κινητήρων. Ο Gottlieb Daimler απεβίωσε στις 6 Μαρτίου το 1900 από καρδιακή προσβολή.
Wilhelm Maybach (1846-1929)
Γεννήθηκε στο Heilbronn το 1846 και αφού έχασε και τους δύο γονείς του, την ανατροφή του ανέλαβαν ιδρύματα. Οι ικανότητές του έγιναν αισθητές από πολύ μικρή ηλικία. Αρχικά σπούδασε σε σχολή μηχανικών, ενώ στα 15 χρόνια του άρχισε να ακολουθεί μαθήματα στη φυσική και στα μαθηματικά.
Στα 19 χρόνια του ήταν πια ένας ολοκληρωμένος σχεδιαστής με πολλές γνώσεις πάνω στους σταθερούς κινητήρες και δεν άργησε να πέσει στην αντίληψη του Gottlieb Daimler. Από το 1869 ο Maybach ακολουθεί τον Daimler σε όλες του τις μετακινήσεις και το 1972 τελικά προσλαμβάνονται από την Deuatz-AG-Gasmotorefabrik, με έδρα την Κολωνία, η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto και που ήταν εκείνες τις ημέρες ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σταθερών κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το 1880 και οι δύο θα αποχωρήσουν μετά από προσωπικές διενέξεις με τον Otto και θα ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο κατασκευάζοντας τελικά τους πρώτους μικρούς κινητήρες, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτοκινούμενες κατασκευές.
Μετά το θάνατο του Daimler το 1900, ο Maybach συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων, οι οποίοι πλέον είχαν εξελιχτεί σε τετρακύλινδροι. Μάλιστα εκείνη τη χρονιά παίρνει μια παραγγελία αξίας 550.000 χρυσών μάρκων για τη κατασκευή 36 αυτοκινήτων από τον Αυστριακό Emil Jellinek. Το αυτοκίνητο θα πάρει το όνομα της δεκάχρονης κόρης του Jellinek, που ονομάζονταν Mercedes (που σημαίνει «καλοσύνη και θεία χάρη» στα ισπανικά), και θα το γνωρίσουμε ως Daimler-Mercedes!
Το Mercedes ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το 1907 ιδρύει τη δική του εταιρία με τους γιους του, κατασκευάζοντας τα θρυλικά μοντέλα με το όνομά του. Το 1912 η εταιρεία του μετονομάζεται σε Maybach-Motorenbau GmbH και κατά τη διάρκεια του πρώτου μεγάλου πολέμου κατασκευάζει 2.000 αεροπορικούς κινητήρες. Μετά το πόλεμο όμως και λόγω της απαγόρευσης των εξοπλισμών της Γερμανίας, ο Maybach επιστρέφει στους τέσσερις τροχούς και κατασκευάζει το πρώτο δωδεκακύλινδρο γερμανικό κινητήρα. Αλλά τα συνεχιζόμενα οικονομικά προβλήματα τον ανάγκασαν τελικά να συμπράξει με την Benz & Cie του Karl Benz για να δημιουργήσουν το 1926 την Daimler-Benz AG. Πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου το 1929 σε ηλικία 83 ετών.
Το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz ωστόσο κατασκευάστηκε το 1926, αν και το όνομα Mercedes κατοχυρώθηκε πολύ νωρίτερα, το 1901 από την Daimler Motoren Gesellschaft. Στη Mercedes-Benz ανήκουν επίσης τα brands Mercedes-AMG και Maybach.
Οι ρίζες της γερμανικής εταιρείας μας πάνε στον δημιουργό του πρώτου βενζινοκινητήρα, τον Carl Benz και τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach. Οι τρεις εφευρέτες που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την Mercedes-Benz.
Carl Benz (1844-1929)
Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1844. Ήταν άριστος μαθητής και αρχικά ήθελε να γίνει κλειδαράς, αλλά τελικά προτίμησε να ειδικευτεί στα τρένα όπως ο πατέρας του. Αλλά και αυτό του φάνηκε λίγο και έτσι προχώρησε σε ακόμα ανώτερες σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης από το οποίο απεφοίτησε στις 9 Ιουλίου του 1864 σε ηλικία μόλις 19 ετών, σαν παιδί-θαύμα!
Όμως ακόμα και από αυτήν ηλικία είχε στο μυαλό του να σχεδιάσει την «άμαξα δίχως άλογο». Το 1871 θα στήσει τη δική του εταιρεία μεταλλικών κατασκευών με τον August Ritter, αλλά ο τελευταίος θα αποδειχτεί αναξιόπιστος και η εταιρεία θα σωθεί τη τελευταία στιγμή από την χρεωκοπία, χάρη στην αρραβωνιαστικιά του Bertha Ringer, η οποία εξαγόρασε τις μετοχές του Ritter, βάζοντας τα χρήματα της προίκας της!
Πλέον ο Benz μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρό του και αμέσως άρχισε τη σχεδίαση του δικού του δίχρονου κινητήρα τον οποίο τελείωσε στις 31 Δεκεμβρίου του 1878 και απέσπασε την ανάλογη πατέντα την επόμενη χρονιά. Δεν σταμάτησε εκεί και τα επόμενα χρόνια πρακτικά εφηύρε όλα τα υποσυστήματα, όπως τον ρυθμιστή ταχύτητας, την ανάφλεξη με μπουζί και μπαταρία, το καρμπυρατέρ, τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων και την υδρόψυξη. Όλα αυτά είναι υποσυστήματα τα οποία μπορεί σήμερα να θεωρούμε δεδομένα, τα οποία όμως τότε απλά δεν υπήρχαν και έπρεπε κάποιος να τα εφεύρει!
Όμως όσο ήταν αφιερωμένος στις εφευρέσεις του, η εταιρεία του άρχισε να μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα από τις πωλήσεις, με αποτέλεσμα να ανήκει πλέον στην τράπεζα από την οποία δανειζόταν χρήματα. Έτσι, ένα πρωί ξύπνησε για να ανακαλύψει ότι ήταν ένας μικρομέτοχος! Με μόλις το 5% των μετοχών στη Gasmotoren Fabrik Mannheim το 1883, συνειδητοποίησε ότι είχε χάσει κάθε έλεγχο και απεχώρησε για να ιδρύσει μια νέα εταιρεία με τους Max Rose Friedrich και Wilhelm Eblinger, την Benz & Cie.
Πλέον ήταν ελεύθερος να ασχοληθεί και πάλι με το όνειρό του, την «άμαξα χωρίς άλογο». Θα σχεδιάσει ένα νέο τετράχρονο κινητήρα και θα τον τοποθετήσει πάνω σε μια σχεδίαση με τρεις τροχούς και το οποίο ήταν έτοιμο το 1885 έχοντας το όνομα Benz Patent Motorwagen. Το πρώτο όχημα το οποίο είχε ειδικά σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για την αυτοκίνηση του ανθρώπου ήταν γεγονός. Γι’ αυτό άλλωστε θεωρείται και σαν ο εφευρέτης του αυτοκινήτου! Η πατέντα είχε τον κωδικό DRP-37435 και του δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου του 1886.
Όμως η πρώτη του δοκιμή δεν στέφτηκε από επιτυχία, αφού το όχημα έπεσε πάνω σε ένα τοίχο και ακολούθησαν δύο μοντέλα εξέλιξης με το τελευταίο να παρουσιάζεται στο Paris Expo το 1887. Την επόμενη χρονιά άρχισε η πώλησή του και ο δεύτερος που το απέκτησε ήταν ο Emile Roger, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου στην ιστορία!
Συνολικά κατασκευάστηκαν 25 αντίτυπα από το 1886 έως το 1893! Η ζήτηση των κινητήρων του Benz ήταν αλματώδεις και το 1899 κατασκεύασε 572 οχήματα. Το 1906 ο Benz ιδρύει την Carl Benz & Sons, τη διοίκηση της οποίας αφήνει στους γιους του έξι χρόνια μετά. Από το 1926 και μέχρι το θάνατό του, στις 4 Απριλίου 1929, ήταν ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler-Benz AG
Gottlieb Daimler (1834-1900)
Ο Gottlieb Wilhelm Daimler γεννήθηκε στο μικρό Schorndorf κοντά στη Στουτγάρδη και από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ότι η τεχνολογία ήταν στο αίμα του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως οπλουργός, αλλά σε ηλικία δεκαοχτώ ετών (το 1852) αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Το 1872 παρέα με τον Wilhelm Maybach μετακόμισαν στον μεγαλύτερο τότε κατασκευαστή σταθερών κινητήρων, που ήταν η Deutz-AG-Gasmotorenfabrik στην Κολωνία και η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto. Όμως ακολούθησε ρίξη με τον Otto και τους… έστειλαν πακέτο στο St. Petersburg για να οργανώσουν εκεί ένα νέο παρακλάδι της εταιρείας.
Εντωμεταξύ και συγκεκριμένα το 1876, ο Otto παρουσίασε τον τετράχρονο κινητήρα, γνωστό και ως «κύκλο Otto», αλλά ακολούθησε δικαστικός αγώνας μεταξύ των Otto, Daimler και Maybach για την πατρότητα της ιδέας, που έληξε το 1878. Η προσωπική έχθρα όμως συνεχίστηκε και το 1880 ο Daimler εκδιώχτηκε από την Deutz-AG παίρνοντας ως αποζημίωση 112 χρυσά μάρκα για την συμμετοχή του στην πατέντα του τετράχρονου κινητήρα. Λίγο αργότερα την πόρτα της εξόδου θα δει και ο Maybach.
Φυσικό επακόλουθο ήταν οι δύο να συνεργαστούν και το 1885 παρουσίασαν πρακτικά το πρώτο καρμπυρατέρ που έλυσε το βασικό πρόβλημα της τροφοδοσίας και κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το μέγεθος των κινητήρων οι οποίοι πλέον θα μπορούσαν να μεταφερθούν πάνω σε κάποιο όχημα. Στο τέλος της χρονιάς μάλιστα τοποθέτησαν ένα κινητήρα 100 κ.εκατ. και απόδοσης ενός ίππου στο κέντρο ενός ξύλινου σκελετού με δύο τροχούς που ονομάστηκε Reitwagen (ελεύθερα μεταφραζόμενο σαν «όχημα που ιππεύεις») και ο Maybach το «ίππευσε» για τρία χιλιόμετρα δίπλα στον ποταμό Neckar, φτάνοντας την πραγματικά εκπληκτική ταχύτητα των 12 χλμ./ώρα! Στις 8 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς οι Daimler και Maybach τοποθέτησαν ένα κινητήρα 462 κ.εκατ. με απόδοση 1,1 ίππων πάνω σε μια καρότσα με τέσσερις τροχούς και έτσι παρουσίασαν το πρώτο στην ιστορία τετράτροχο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού το όχημα του Benz είχε ένα τροχό λιγότερο!
Το 1890 ιδρύει την Daimler-Motoren-Gesellschaft σε συνεργασία με τους Max Duttenhofer και Wilhelm Lorenz, με τους οποίους διαφωνεί σε διάφορα ζητήματα με αποτέλεσμα να αποχωρήσει.
Με τον Maybach συνέχισαν συστηματικά την εξέλιξη των κινητήρων τους και τελικά το 1892 κατάφεραν να πουλήσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το 1894 ο Daimler θα σχεδιάσει τον κινητήρα Phoenix που ήταν όχι μόνο τετρακύλινδρος, αλλά διέθετε και βαλβίδες που κινούνταν μέσα από εκκεντροφόρο! Τελικά, επέστρεψε με τον Maybach στην DMG το 1895 και η εταιρία γνώρισε άνθιση στις πωλήσεις κινητήρων. Ο Gottlieb Daimler απεβίωσε στις 6 Μαρτίου το 1900 από καρδιακή προσβολή.
Wilhelm Maybach (1846-1929)
Γεννήθηκε στο Heilbronn το 1846 και αφού έχασε και τους δύο γονείς του, την ανατροφή του ανέλαβαν ιδρύματα. Οι ικανότητές του έγιναν αισθητές από πολύ μικρή ηλικία. Αρχικά σπούδασε σε σχολή μηχανικών, ενώ στα 15 χρόνια του άρχισε να ακολουθεί μαθήματα στη φυσική και στα μαθηματικά.
Στα 19 χρόνια του ήταν πια ένας ολοκληρωμένος σχεδιαστής με πολλές γνώσεις πάνω στους σταθερούς κινητήρες και δεν άργησε να πέσει στην αντίληψη του Gottlieb Daimler. Από το 1869 ο Maybach ακολουθεί τον Daimler σε όλες του τις μετακινήσεις και το 1972 τελικά προσλαμβάνονται από την Deuatz-AG-Gasmotorefabrik, με έδρα την Κολωνία, η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto και που ήταν εκείνες τις ημέρες ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σταθερών κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το 1880 και οι δύο θα αποχωρήσουν μετά από προσωπικές διενέξεις με τον Otto και θα ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο κατασκευάζοντας τελικά τους πρώτους μικρούς κινητήρες, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτοκινούμενες κατασκευές.
Μετά το θάνατο του Daimler το 1900, ο Maybach συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων, οι οποίοι πλέον είχαν εξελιχτεί σε τετρακύλινδροι. Μάλιστα εκείνη τη χρονιά παίρνει μια παραγγελία αξίας 550.000 χρυσών μάρκων για τη κατασκευή 36 αυτοκινήτων από τον Αυστριακό Emil Jellinek. Το αυτοκίνητο θα πάρει το όνομα της δεκάχρονης κόρης του Jellinek, που ονομάζονταν Mercedes (που σημαίνει «καλοσύνη και θεία χάρη» στα ισπανικά), και θα το γνωρίσουμε ως Daimler-Mercedes!
Το Mercedes ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το 1907 ιδρύει τη δική του εταιρία με τους γιους του, κατασκευάζοντας τα θρυλικά μοντέλα με το όνομά του. Το 1912 η εταιρεία του μετονομάζεται σε Maybach-Motorenbau GmbH και κατά τη διάρκεια του πρώτου μεγάλου πολέμου κατασκευάζει 2.000 αεροπορικούς κινητήρες. Μετά το πόλεμο όμως και λόγω της απαγόρευσης των εξοπλισμών της Γερμανίας, ο Maybach επιστρέφει στους τέσσερις τροχούς και κατασκευάζει το πρώτο δωδεκακύλινδρο γερμανικό κινητήρα. Αλλά τα συνεχιζόμενα οικονομικά προβλήματα τον ανάγκασαν τελικά να συμπράξει με την Benz & Cie του Karl Benz για να δημιουργήσουν το 1926 την Daimler-Benz AG. Πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου το 1929 σε ηλικία 83 ετών.
Η ιστορία για τη Mercedes-Benz ξεκινά πολλά χρόνια πριν! Το ημερολόγιο έδειχνε 29 Ιανουαρίου 1886, όταν ο Karl Benz άλλαξε τον κόσμο με την αίτηση ευρεσιτεχνίας με αριθμό 37435, που κατέθεσε στην αρμόδια υπηρεσία του Βερολίνου για το «όχημα που κινείται με κινητήρα βενζίνης». Ήταν η γέννηση της αυτοκίνησης. Σήμερα, η Mercedes-Benz παράγει αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά, ενώ το αστέρι στο λογότυπό της ίσως είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα αυτοκινήτου στον κόσμο.
Το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz ωστόσο κατασκευάστηκε το 1926, αν και το όνομα Mercedes κατοχυρώθηκε πολύ νωρίτερα, το 1901 από την Daimler Motoren Gesellschaft. Στη Mercedes-Benz ανήκουν επίσης τα brands Mercedes-AMG και Maybach.
Οι ρίζες της γερμανικής εταιρείας μας πάνε στον δημιουργό του πρώτου βενζινοκινητήρα, τον Carl Benz και τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach. Οι τρεις εφευρέτες που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την Mercedes-Benz.
Carl Benz (1844-1929)
Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1844. Ήταν άριστος μαθητής και αρχικά ήθελε να γίνει κλειδαράς, αλλά τελικά προτίμησε να ειδικευτεί στα τρένα όπως ο πατέρας του. Αλλά και αυτό του φάνηκε λίγο και έτσι προχώρησε σε ακόμα ανώτερες σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης από το οποίο απεφοίτησε στις 9 Ιουλίου του 1864 σε ηλικία μόλις 19 ετών, σαν παιδί-θαύμα!
Όμως ακόμα και από αυτήν ηλικία είχε στο μυαλό του να σχεδιάσει την «άμαξα δίχως άλογο». Το 1871 θα στήσει τη δική του εταιρεία μεταλλικών κατασκευών με τον August Ritter, αλλά ο τελευταίος θα αποδειχτεί αναξιόπιστος και η εταιρεία θα σωθεί τη τελευταία στιγμή από την χρεωκοπία, χάρη στην αρραβωνιαστικιά του Bertha Ringer, η οποία εξαγόρασε τις μετοχές του Ritter, βάζοντας τα χρήματα της προίκας της!
Πλέον ο Benz μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρό του και αμέσως άρχισε τη σχεδίαση του δικού του δίχρονου κινητήρα τον οποίο τελείωσε στις 31 Δεκεμβρίου του 1878 και απέσπασε την ανάλογη πατέντα την επόμενη χρονιά. Δεν σταμάτησε εκεί και τα επόμενα χρόνια πρακτικά εφηύρε όλα τα υποσυστήματα, όπως τον ρυθμιστή ταχύτητας, την ανάφλεξη με μπουζί και μπαταρία, το καρμπυρατέρ, τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων και την υδρόψυξη. Όλα αυτά είναι υποσυστήματα τα οποία μπορεί σήμερα να θεωρούμε δεδομένα, τα οποία όμως τότε απλά δεν υπήρχαν και έπρεπε κάποιος να τα εφεύρει!
Όμως όσο ήταν αφιερωμένος στις εφευρέσεις του, η εταιρεία του άρχισε να μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα από τις πωλήσεις, με αποτέλεσμα να ανήκει πλέον στην τράπεζα από την οποία δανειζόταν χρήματα. Έτσι, ένα πρωί ξύπνησε για να ανακαλύψει ότι ήταν ένας μικρομέτοχος! Με μόλις το 5% των μετοχών στη Gasmotoren Fabrik Mannheim το 1883, συνειδητοποίησε ότι είχε χάσει κάθε έλεγχο και απεχώρησε για να ιδρύσει μια νέα εταιρεία με τους Max Rose Friedrich και Wilhelm Eblinger, την Benz & Cie.
Πλέον ήταν ελεύθερος να ασχοληθεί και πάλι με το όνειρό του, την «άμαξα χωρίς άλογο». Θα σχεδιάσει ένα νέο τετράχρονο κινητήρα και θα τον τοποθετήσει πάνω σε μια σχεδίαση με τρεις τροχούς και το οποίο ήταν έτοιμο το 1885 έχοντας το όνομα Benz Patent Motorwagen. Το πρώτο όχημα το οποίο είχε ειδικά σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για την αυτοκίνηση του ανθρώπου ήταν γεγονός. Γι’ αυτό άλλωστε θεωρείται και σαν ο εφευρέτης του αυτοκινήτου! Η πατέντα είχε τον κωδικό DRP-37435 και του δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου του 1886.
Όμως η πρώτη του δοκιμή δεν στέφτηκε από επιτυχία, αφού το όχημα έπεσε πάνω σε ένα τοίχο και ακολούθησαν δύο μοντέλα εξέλιξης με το τελευταίο να παρουσιάζεται στο Paris Expo το 1887. Την επόμενη χρονιά άρχισε η πώλησή του και ο δεύτερος που το απέκτησε ήταν ο Emile Roger, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου στην ιστορία!
Συνολικά κατασκευάστηκαν 25 αντίτυπα από το 1886 έως το 1893! Η ζήτηση των κινητήρων του Benz ήταν αλματώδεις και το 1899 κατασκεύασε 572 οχήματα. Το 1906 ο Benz ιδρύει την Carl Benz & Sons, τη διοίκηση της οποίας αφήνει στους γιους του έξι χρόνια μετά. Από το 1926 και μέχρι το θάνατό του, στις 4 Απριλίου 1929, ήταν ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler-Benz AG
Gottlieb Daimler (1834-1900)
Ο Gottlieb Wilhelm Daimler γεννήθηκε στο μικρό Schorndorf κοντά στη Στουτγάρδη και από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ότι η τεχνολογία ήταν στο αίμα του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως οπλουργός, αλλά σε ηλικία δεκαοχτώ ετών (το 1852) αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Το 1872 παρέα με τον Wilhelm Maybach μετακόμισαν στον μεγαλύτερο τότε κατασκευαστή σταθερών κινητήρων, που ήταν η Deutz-AG-Gasmotorenfabrik στην Κολωνία και η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto. Όμως ακολούθησε ρίξη με τον Otto και τους… έστειλαν πακέτο στο St. Petersburg για να οργανώσουν εκεί ένα νέο παρακλάδι της εταιρείας.
Εντωμεταξύ και συγκεκριμένα το 1876, ο Otto παρουσίασε τον τετράχρονο κινητήρα, γνωστό και ως «κύκλο Otto», αλλά ακολούθησε δικαστικός αγώνας μεταξύ των Otto, Daimler και Maybach για την πατρότητα της ιδέας, που έληξε το 1878. Η προσωπική έχθρα όμως συνεχίστηκε και το 1880 ο Daimler εκδιώχτηκε από την Deutz-AG παίρνοντας ως αποζημίωση 112 χρυσά μάρκα για την συμμετοχή του στην πατέντα του τετράχρονου κινητήρα. Λίγο αργότερα την πόρτα της εξόδου θα δει και ο Maybach.
Φυσικό επακόλουθο ήταν οι δύο να συνεργαστούν και το 1885 παρουσίασαν πρακτικά το πρώτο καρμπυρατέρ που έλυσε το βασικό πρόβλημα της τροφοδοσίας και κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το μέγεθος των κινητήρων οι οποίοι πλέον θα μπορούσαν να μεταφερθούν πάνω σε κάποιο όχημα. Στο τέλος της χρονιάς μάλιστα τοποθέτησαν ένα κινητήρα 100 κ.εκατ. και απόδοσης ενός ίππου στο κέντρο ενός ξύλινου σκελετού με δύο τροχούς που ονομάστηκε Reitwagen (ελεύθερα μεταφραζόμενο σαν «όχημα που ιππεύεις») και ο Maybach το «ίππευσε» για τρία χιλιόμετρα δίπλα στον ποταμό Neckar, φτάνοντας την πραγματικά εκπληκτική ταχύτητα των 12 χλμ./ώρα! Στις 8 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς οι Daimler και Maybach τοποθέτησαν ένα κινητήρα 462 κ.εκατ. με απόδοση 1,1 ίππων πάνω σε μια καρότσα με τέσσερις τροχούς και έτσι παρουσίασαν το πρώτο στην ιστορία τετράτροχο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού το όχημα του Benz είχε ένα τροχό λιγότερο!
Το 1890 ιδρύει την Daimler-Motoren-Gesellschaft σε συνεργασία με τους Max Duttenhofer και Wilhelm Lorenz, με τους οποίους διαφωνεί σε διάφορα ζητήματα με αποτέλεσμα να αποχωρήσει.
Με τον Maybach συνέχισαν συστηματικά την εξέλιξη των κινητήρων τους και τελικά το 1892 κατάφεραν να πουλήσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το 1894 ο Daimler θα σχεδιάσει τον κινητήρα Phoenix που ήταν όχι μόνο τετρακύλινδρος, αλλά διέθετε και βαλβίδες που κινούνταν μέσα από εκκεντροφόρο! Τελικά, επέστρεψε με τον Maybach στην DMG το 1895 και η εταιρία γνώρισε άνθιση στις πωλήσεις κινητήρων. Ο Gottlieb Daimler απεβίωσε στις 6 Μαρτίου το 1900 από καρδιακή προσβολή.
Wilhelm Maybach (1846-1929)
Γεννήθηκε στο Heilbronn το 1846 και αφού έχασε και τους δύο γονείς του, την ανατροφή του ανέλαβαν ιδρύματα. Οι ικανότητές του έγιναν αισθητές από πολύ μικρή ηλικία. Αρχικά σπούδασε σε σχολή μηχανικών, ενώ στα 15 χρόνια του άρχισε να ακολουθεί μαθήματα στη φυσική και στα μαθηματικά.
Στα 19 χρόνια του ήταν πια ένας ολοκληρωμένος σχεδιαστής με πολλές γνώσεις πάνω στους σταθερούς κινητήρες και δεν άργησε να πέσει στην αντίληψη του Gottlieb Daimler. Από το 1869 ο Maybach ακολουθεί τον Daimler σε όλες του τις μετακινήσεις και το 1972 τελικά προσλαμβάνονται από την Deuatz-AG-Gasmotorefabrik, με έδρα την Κολωνία, η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto και που ήταν εκείνες τις ημέρες ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σταθερών κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το 1880 και οι δύο θα αποχωρήσουν μετά από προσωπικές διενέξεις με τον Otto και θα ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο κατασκευάζοντας τελικά τους πρώτους μικρούς κινητήρες, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτοκινούμενες κατασκευές.
Μετά το θάνατο του Daimler το 1900, ο Maybach συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων, οι οποίοι πλέον είχαν εξελιχτεί σε τετρακύλινδροι. Μάλιστα εκείνη τη χρονιά παίρνει μια παραγγελία αξίας 550.000 χρυσών μάρκων για τη κατασκευή 36 αυτοκινήτων από τον Αυστριακό Emil Jellinek. Το αυτοκίνητο θα πάρει το όνομα της δεκάχρονης κόρης του Jellinek, που ονομάζονταν Mercedes (που σημαίνει «καλοσύνη και θεία χάρη» στα ισπανικά), και θα το γνωρίσουμε ως Daimler-Mercedes!
Το Mercedes ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το 1907 ιδρύει τη δική του εταιρία με τους γιους του, κατασκευάζοντας τα θρυλικά μοντέλα με το όνομά του. Το 1912 η εταιρεία του μετονομάζεται σε Maybach-Motorenbau GmbH και κατά τη διάρκεια του πρώτου μεγάλου πολέμου κατασκευάζει 2.000 αεροπορικούς κινητήρες. Μετά το πόλεμο όμως και λόγω της απαγόρευσης των εξοπλισμών της Γερμανίας, ο Maybach επιστρέφει στους τέσσερις τροχούς και κατασκευάζει το πρώτο δωδεκακύλινδρο γερμανικό κινητήρα. Αλλά τα συνεχιζόμενα οικονομικά προβλήματα τον ανάγκασαν τελικά να συμπράξει με την Benz & Cie του Karl Benz για να δημιουργήσουν το 1926 την Daimler-Benz AG. Πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου το 1929 σε ηλικία 83 ετών.
Το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz ωστόσο κατασκευάστηκε το 1926, αν και το όνομα Mercedes κατοχυρώθηκε πολύ νωρίτερα, το 1901 από την Daimler Motoren Gesellschaft. Στη Mercedes-Benz ανήκουν επίσης τα brands Mercedes-AMG και Maybach.
Οι ρίζες της γερμανικής εταιρείας μας πάνε στον δημιουργό του πρώτου βενζινοκινητήρα, τον Carl Benz και τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach. Οι τρεις εφευρέτες που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την Mercedes-Benz.
Carl Benz (1844-1929)
Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1844. Ήταν άριστος μαθητής και αρχικά ήθελε να γίνει κλειδαράς, αλλά τελικά προτίμησε να ειδικευτεί στα τρένα όπως ο πατέρας του. Αλλά και αυτό του φάνηκε λίγο και έτσι προχώρησε σε ακόμα ανώτερες σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης από το οποίο απεφοίτησε στις 9 Ιουλίου του 1864 σε ηλικία μόλις 19 ετών, σαν παιδί-θαύμα!
Όμως ακόμα και από αυτήν ηλικία είχε στο μυαλό του να σχεδιάσει την «άμαξα δίχως άλογο». Το 1871 θα στήσει τη δική του εταιρεία μεταλλικών κατασκευών με τον August Ritter, αλλά ο τελευταίος θα αποδειχτεί αναξιόπιστος και η εταιρεία θα σωθεί τη τελευταία στιγμή από την χρεωκοπία, χάρη στην αρραβωνιαστικιά του Bertha Ringer, η οποία εξαγόρασε τις μετοχές του Ritter, βάζοντας τα χρήματα της προίκας της!
Πλέον ο Benz μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρό του και αμέσως άρχισε τη σχεδίαση του δικού του δίχρονου κινητήρα τον οποίο τελείωσε στις 31 Δεκεμβρίου του 1878 και απέσπασε την ανάλογη πατέντα την επόμενη χρονιά. Δεν σταμάτησε εκεί και τα επόμενα χρόνια πρακτικά εφηύρε όλα τα υποσυστήματα, όπως τον ρυθμιστή ταχύτητας, την ανάφλεξη με μπουζί και μπαταρία, το καρμπυρατέρ, τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων και την υδρόψυξη. Όλα αυτά είναι υποσυστήματα τα οποία μπορεί σήμερα να θεωρούμε δεδομένα, τα οποία όμως τότε απλά δεν υπήρχαν και έπρεπε κάποιος να τα εφεύρει!
Όμως όσο ήταν αφιερωμένος στις εφευρέσεις του, η εταιρεία του άρχισε να μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα από τις πωλήσεις, με αποτέλεσμα να ανήκει πλέον στην τράπεζα από την οποία δανειζόταν χρήματα. Έτσι, ένα πρωί ξύπνησε για να ανακαλύψει ότι ήταν ένας μικρομέτοχος! Με μόλις το 5% των μετοχών στη Gasmotoren Fabrik Mannheim το 1883, συνειδητοποίησε ότι είχε χάσει κάθε έλεγχο και απεχώρησε για να ιδρύσει μια νέα εταιρεία με τους Max Rose Friedrich και Wilhelm Eblinger, την Benz & Cie.
Πλέον ήταν ελεύθερος να ασχοληθεί και πάλι με το όνειρό του, την «άμαξα χωρίς άλογο». Θα σχεδιάσει ένα νέο τετράχρονο κινητήρα και θα τον τοποθετήσει πάνω σε μια σχεδίαση με τρεις τροχούς και το οποίο ήταν έτοιμο το 1885 έχοντας το όνομα Benz Patent Motorwagen. Το πρώτο όχημα το οποίο είχε ειδικά σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για την αυτοκίνηση του ανθρώπου ήταν γεγονός. Γι’ αυτό άλλωστε θεωρείται και σαν ο εφευρέτης του αυτοκινήτου! Η πατέντα είχε τον κωδικό DRP-37435 και του δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου του 1886.
Όμως η πρώτη του δοκιμή δεν στέφτηκε από επιτυχία, αφού το όχημα έπεσε πάνω σε ένα τοίχο και ακολούθησαν δύο μοντέλα εξέλιξης με το τελευταίο να παρουσιάζεται στο Paris Expo το 1887. Την επόμενη χρονιά άρχισε η πώλησή του και ο δεύτερος που το απέκτησε ήταν ο Emile Roger, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου στην ιστορία!
Συνολικά κατασκευάστηκαν 25 αντίτυπα από το 1886 έως το 1893! Η ζήτηση των κινητήρων του Benz ήταν αλματώδεις και το 1899 κατασκεύασε 572 οχήματα. Το 1906 ο Benz ιδρύει την Carl Benz & Sons, τη διοίκηση της οποίας αφήνει στους γιους του έξι χρόνια μετά. Από το 1926 και μέχρι το θάνατό του, στις 4 Απριλίου 1929, ήταν ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler-Benz AG
Gottlieb Daimler (1834-1900)
Ο Gottlieb Wilhelm Daimler γεννήθηκε στο μικρό Schorndorf κοντά στη Στουτγάρδη και από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ότι η τεχνολογία ήταν στο αίμα του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως οπλουργός, αλλά σε ηλικία δεκαοχτώ ετών (το 1852) αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Το 1872 παρέα με τον Wilhelm Maybach μετακόμισαν στον μεγαλύτερο τότε κατασκευαστή σταθερών κινητήρων, που ήταν η Deutz-AG-Gasmotorenfabrik στην Κολωνία και η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto. Όμως ακολούθησε ρίξη με τον Otto και τους… έστειλαν πακέτο στο St. Petersburg για να οργανώσουν εκεί ένα νέο παρακλάδι της εταιρείας.
Εντωμεταξύ και συγκεκριμένα το 1876, ο Otto παρουσίασε τον τετράχρονο κινητήρα, γνωστό και ως «κύκλο Otto», αλλά ακολούθησε δικαστικός αγώνας μεταξύ των Otto, Daimler και Maybach για την πατρότητα της ιδέας, που έληξε το 1878. Η προσωπική έχθρα όμως συνεχίστηκε και το 1880 ο Daimler εκδιώχτηκε από την Deutz-AG παίρνοντας ως αποζημίωση 112 χρυσά μάρκα για την συμμετοχή του στην πατέντα του τετράχρονου κινητήρα. Λίγο αργότερα την πόρτα της εξόδου θα δει και ο Maybach.
Φυσικό επακόλουθο ήταν οι δύο να συνεργαστούν και το 1885 παρουσίασαν πρακτικά το πρώτο καρμπυρατέρ που έλυσε το βασικό πρόβλημα της τροφοδοσίας και κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το μέγεθος των κινητήρων οι οποίοι πλέον θα μπορούσαν να μεταφερθούν πάνω σε κάποιο όχημα. Στο τέλος της χρονιάς μάλιστα τοποθέτησαν ένα κινητήρα 100 κ.εκατ. και απόδοσης ενός ίππου στο κέντρο ενός ξύλινου σκελετού με δύο τροχούς που ονομάστηκε Reitwagen (ελεύθερα μεταφραζόμενο σαν «όχημα που ιππεύεις») και ο Maybach το «ίππευσε» για τρία χιλιόμετρα δίπλα στον ποταμό Neckar, φτάνοντας την πραγματικά εκπληκτική ταχύτητα των 12 χλμ./ώρα! Στις 8 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς οι Daimler και Maybach τοποθέτησαν ένα κινητήρα 462 κ.εκατ. με απόδοση 1,1 ίππων πάνω σε μια καρότσα με τέσσερις τροχούς και έτσι παρουσίασαν το πρώτο στην ιστορία τετράτροχο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού το όχημα του Benz είχε ένα τροχό λιγότερο!
Το 1890 ιδρύει την Daimler-Motoren-Gesellschaft σε συνεργασία με τους Max Duttenhofer και Wilhelm Lorenz, με τους οποίους διαφωνεί σε διάφορα ζητήματα με αποτέλεσμα να αποχωρήσει.
Με τον Maybach συνέχισαν συστηματικά την εξέλιξη των κινητήρων τους και τελικά το 1892 κατάφεραν να πουλήσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το 1894 ο Daimler θα σχεδιάσει τον κινητήρα Phoenix που ήταν όχι μόνο τετρακύλινδρος, αλλά διέθετε και βαλβίδες που κινούνταν μέσα από εκκεντροφόρο! Τελικά, επέστρεψε με τον Maybach στην DMG το 1895 και η εταιρία γνώρισε άνθιση στις πωλήσεις κινητήρων. Ο Gottlieb Daimler απεβίωσε στις 6 Μαρτίου το 1900 από καρδιακή προσβολή.
Wilhelm Maybach (1846-1929)
Γεννήθηκε στο Heilbronn το 1846 και αφού έχασε και τους δύο γονείς του, την ανατροφή του ανέλαβαν ιδρύματα. Οι ικανότητές του έγιναν αισθητές από πολύ μικρή ηλικία. Αρχικά σπούδασε σε σχολή μηχανικών, ενώ στα 15 χρόνια του άρχισε να ακολουθεί μαθήματα στη φυσική και στα μαθηματικά.
Στα 19 χρόνια του ήταν πια ένας ολοκληρωμένος σχεδιαστής με πολλές γνώσεις πάνω στους σταθερούς κινητήρες και δεν άργησε να πέσει στην αντίληψη του Gottlieb Daimler. Από το 1869 ο Maybach ακολουθεί τον Daimler σε όλες του τις μετακινήσεις και το 1972 τελικά προσλαμβάνονται από την Deuatz-AG-Gasmotorefabrik, με έδρα την Κολωνία, η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto και που ήταν εκείνες τις ημέρες ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σταθερών κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το 1880 και οι δύο θα αποχωρήσουν μετά από προσωπικές διενέξεις με τον Otto και θα ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο κατασκευάζοντας τελικά τους πρώτους μικρούς κινητήρες, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτοκινούμενες κατασκευές.
Μετά το θάνατο του Daimler το 1900, ο Maybach συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων, οι οποίοι πλέον είχαν εξελιχτεί σε τετρακύλινδροι. Μάλιστα εκείνη τη χρονιά παίρνει μια παραγγελία αξίας 550.000 χρυσών μάρκων για τη κατασκευή 36 αυτοκινήτων από τον Αυστριακό Emil Jellinek. Το αυτοκίνητο θα πάρει το όνομα της δεκάχρονης κόρης του Jellinek, που ονομάζονταν Mercedes (που σημαίνει «καλοσύνη και θεία χάρη» στα ισπανικά), και θα το γνωρίσουμε ως Daimler-Mercedes!
Το Mercedes ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το 1907 ιδρύει τη δική του εταιρία με τους γιους του, κατασκευάζοντας τα θρυλικά μοντέλα με το όνομά του. Το 1912 η εταιρεία του μετονομάζεται σε Maybach-Motorenbau GmbH και κατά τη διάρκεια του πρώτου μεγάλου πολέμου κατασκευάζει 2.000 αεροπορικούς κινητήρες. Μετά το πόλεμο όμως και λόγω της απαγόρευσης των εξοπλισμών της Γερμανίας, ο Maybach επιστρέφει στους τέσσερις τροχούς και κατασκευάζει το πρώτο δωδεκακύλινδρο γερμανικό κινητήρα. Αλλά τα συνεχιζόμενα οικονομικά προβλήματα τον ανάγκασαν τελικά να συμπράξει με την Benz & Cie του Karl Benz για να δημιουργήσουν το 1926 την Daimler-Benz AG. Πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου το 1929 σε ηλικία 83 ετών.