Συνέντευξη με την Τέσσυ Δερτιλή: Συμβουλές και tips για τη διαχείριση της περιόδου πριν τις εξετάσεις από μαθητές και γονείς
Μοιράσου το άρθρο:
25-05-2023
Δεν διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε. Διαβάζουμε και αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν - οι γονείς να διαχειριστούν πρώτα το δικό τους άγχος, να μην το μεταφέρουν στα παιδιά, να τους μεταδίδουν μία θετική ενέργεια, να τους παρέχουν ένα ήρεμο περιβάλλον και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους όσο είναι εφικτό αυτό, ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια
Στο studio της Apela.gr φιλοξενήσαμε την Τέσσυ Δερτιλή, ιδιοκτήτρια φροντιστηρίου Αγγλικών και καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, για να παρουσιάσει μια δημιουργική εκπαιδευτική προσέγγιση, προετοιμάζοντας έτσι τους μαθητές για τις επικείμενες εξετάσεις.
Η συνεισφορά του φροντιστηρίου της κας. Δερτιλή μέσω των εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων του έχει γίνει πλέον γνωστή σε όλους. Ωστόσο, πόσο σημαντικές είναι πραγματικά αυτές οι δράσεις και εκδηλώσεις για τα παιδιά και τους γονείς; Όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίζω το φροντιστήριο, ωε ένα σχολείο και ο ρόλος του σχολείου είναι να φροντίζει όχι μόνο για τη γνωστική εξέλιξη των παιδιών μας, αλλά και να συμβάλλει ουσιαστικά στην προσωπική τους ανάπτυξη. Έτσι λοιπόν όλες αυτές οι πολυδιάστατες, οι πολύπλευρες δράσεις του φροντιστηρίου μας, αποσκοπούν στην εποικοδομητική ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας, καθώς επίσης στην επιτυχημένη ένταξη τους στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο στο μέλλον ως ενήλικες».
Οι μαθητές αυτό τον μήνα βρίσκονται σε μια δύσκολη περίοδο με τις εξετάσεις και το άγχος αλλά όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Όσο πλησιάζει ο καιρός των εξετάσεων, τόσο κορυφώνεται και η αγωνία και το άγχος των μαθητών, κάτι βέβαια το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό, αρκεί να μιλάμε για το ποιοτικό άγχος, το παραγωγικό, το δημιουργικό, το εποικοδομητικό. Το ποιοτικό άγχος, είναι αυτό που κινητοποιεί τους μαθητές να διαβάσουν και να μην αφήσουν το αποτέλεσμα στον παράγοντα τύχη. Με άλλα λόγια το ποιοτικό άγχος είναι εκείνο που συντονίζει το μυαλό των μαθητών και τους ενισχύει ώστε να είναι υπεύθυνοι και να διαβάσουν με οργάνωση, μεθοδικότητα και προσηλωμένοι στο στόχο τους»
Στο σημείο αυτό η κα. Δερτιλή αναφέρει μερικές συμβουλές και tips που θα βοηθήσουν τους μαθητές να διαχειριστούν την περίοδο πριν τις εξετάσεις: «Το νούμερο ένα κλειδί για την επιτυχία του μαθητή, είναι η σωστή προετοιμασία. Ο μαθητής που αισθάνεται ότι έχει προετοιμαστεί, ότι έχει δουλέψει πραγματικά, αισθάνεται και νηφαλιότητα και αυτοπεποίθηση σε μεγάλο βαθμό στις εξετάσεις του. Τώρα θα μου πείτε πώς θα το πετύχει αυτό;
Είναι κομμάτι για το οποίο θα μπορούσα να μιλήσω αρκετή ώρα, ωστόσο θα αναφερθώ σε δύο βασικά tips! Καταρχήν δεν διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε. Διαβάζουμε και αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν. Μέχρι την ημέρα των εξετάσεων, αγαπάμε και τα δύσκολα και τα εύκολα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό, οι μαθητές να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο τους κάνοντας τη λεγόμενη To Do List.
Μια λίστα δηλαδή, με τις υποχρεώσεις που απαιτούνται, ώστε να γίνει σωστά η μελέτη τους και βέβαια πάντα με την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους. Μέσα σε αυτή την λίστα οι μαθητές θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες, έτσι ώστε όχι μόνο να διαχειριστούν, αλλά και να εκμεταλλευτούν σωστά τον χρόνο τους. Τότε λοιπόν θα μπορούμε να μιλάμε για μία ψυχική ισορροπία του μαθητή, η οποία βέβαια θα μπορούσε ιδανικά, να συνδυαστεί με υγιεινή διατροφή και ποιοτικό ύπνο, να μην τα ξεχνάμε και αυτά, διότι θεωρώ ότι είναι σημαντικά. Βέβαια δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε οι ειδικοί επιστήμονες στο κομμάτι αυτό» καταλήγει.
Όμως στην διαδικασία της προετοιμασίας των εξετάσεων, συμμετέχουν και οι γονείς. Έτσι η κα. Δερτιλή δίνει συμβουλές και στους γονείς για το πώς μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους σε αυτή την περίοδο λέγοντας: «οι γονείς προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να φροντίσουν και να στηρίξουν τα παιδιά τους, και είμαστε σε συνεχή συνεργασία μαζί τους και τους βοηθάμε σε ότι χρειαστούν. Βέβαια εδώ πρέπει να πω ότι εκτός από εκπαιδευτικός, είμαι και η ίδια γονέας και καταλαβαίνω απόλυτα την αγωνία και το άγχος των γονιών!
Είναι σημαντικό λοιπόν, οι γονείς να διαχειριστούν πρώτα το δικό τους άγχος, να μην το μεταφέρουν στα παιδιά, να τους μεταδίδουν μία θετική ενέργεια, να τους παρέχουν ένα ήρεμο περιβάλλον και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους όσο είναι εφικτό αυτό, ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είμαστε δίπλα στους γονείς, τους παρέχουμε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο και εδώ πρέπει να τονίσουμε, ότι το κάθε παιδί έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και για το λόγο αυτό, αυτό που χρειάζεται και αυτό που κάνουμε στο φροντιστήριο μας, και φαντάζομαι όλοι οι εκπαιδευτικοί, είναι να στηρίζουμε τους μαθητές μας τόσο ομαδικά, όσο και εξατομικευμένα όταν αυτό χρειάζεται».
Περισσότερα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω video
Η συνεισφορά του φροντιστηρίου της κας. Δερτιλή μέσω των εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων του έχει γίνει πλέον γνωστή σε όλους. Ωστόσο, πόσο σημαντικές είναι πραγματικά αυτές οι δράσεις και εκδηλώσεις για τα παιδιά και τους γονείς; Όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίζω το φροντιστήριο, ωε ένα σχολείο και ο ρόλος του σχολείου είναι να φροντίζει όχι μόνο για τη γνωστική εξέλιξη των παιδιών μας, αλλά και να συμβάλλει ουσιαστικά στην προσωπική τους ανάπτυξη. Έτσι λοιπόν όλες αυτές οι πολυδιάστατες, οι πολύπλευρες δράσεις του φροντιστηρίου μας, αποσκοπούν στην εποικοδομητική ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας, καθώς επίσης στην επιτυχημένη ένταξη τους στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο στο μέλλον ως ενήλικες».
Οι μαθητές αυτό τον μήνα βρίσκονται σε μια δύσκολη περίοδο με τις εξετάσεις και το άγχος αλλά όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Όσο πλησιάζει ο καιρός των εξετάσεων, τόσο κορυφώνεται και η αγωνία και το άγχος των μαθητών, κάτι βέβαια το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό, αρκεί να μιλάμε για το ποιοτικό άγχος, το παραγωγικό, το δημιουργικό, το εποικοδομητικό. Το ποιοτικό άγχος, είναι αυτό που κινητοποιεί τους μαθητές να διαβάσουν και να μην αφήσουν το αποτέλεσμα στον παράγοντα τύχη. Με άλλα λόγια το ποιοτικό άγχος είναι εκείνο που συντονίζει το μυαλό των μαθητών και τους ενισχύει ώστε να είναι υπεύθυνοι και να διαβάσουν με οργάνωση, μεθοδικότητα και προσηλωμένοι στο στόχο τους»
Στο σημείο αυτό η κα. Δερτιλή αναφέρει μερικές συμβουλές και tips που θα βοηθήσουν τους μαθητές να διαχειριστούν την περίοδο πριν τις εξετάσεις: «Το νούμερο ένα κλειδί για την επιτυχία του μαθητή, είναι η σωστή προετοιμασία. Ο μαθητής που αισθάνεται ότι έχει προετοιμαστεί, ότι έχει δουλέψει πραγματικά, αισθάνεται και νηφαλιότητα και αυτοπεποίθηση σε μεγάλο βαθμό στις εξετάσεις του. Τώρα θα μου πείτε πώς θα το πετύχει αυτό;
Είναι κομμάτι για το οποίο θα μπορούσα να μιλήσω αρκετή ώρα, ωστόσο θα αναφερθώ σε δύο βασικά tips! Καταρχήν δεν διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε. Διαβάζουμε και αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν. Μέχρι την ημέρα των εξετάσεων, αγαπάμε και τα δύσκολα και τα εύκολα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό, οι μαθητές να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο τους κάνοντας τη λεγόμενη To Do List.
Μια λίστα δηλαδή, με τις υποχρεώσεις που απαιτούνται, ώστε να γίνει σωστά η μελέτη τους και βέβαια πάντα με την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους. Μέσα σε αυτή την λίστα οι μαθητές θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες, έτσι ώστε όχι μόνο να διαχειριστούν, αλλά και να εκμεταλλευτούν σωστά τον χρόνο τους. Τότε λοιπόν θα μπορούμε να μιλάμε για μία ψυχική ισορροπία του μαθητή, η οποία βέβαια θα μπορούσε ιδανικά, να συνδυαστεί με υγιεινή διατροφή και ποιοτικό ύπνο, να μην τα ξεχνάμε και αυτά, διότι θεωρώ ότι είναι σημαντικά. Βέβαια δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε οι ειδικοί επιστήμονες στο κομμάτι αυτό» καταλήγει.
Όμως στην διαδικασία της προετοιμασίας των εξετάσεων, συμμετέχουν και οι γονείς. Έτσι η κα. Δερτιλή δίνει συμβουλές και στους γονείς για το πώς μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους σε αυτή την περίοδο λέγοντας: «οι γονείς προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να φροντίσουν και να στηρίξουν τα παιδιά τους, και είμαστε σε συνεχή συνεργασία μαζί τους και τους βοηθάμε σε ότι χρειαστούν. Βέβαια εδώ πρέπει να πω ότι εκτός από εκπαιδευτικός, είμαι και η ίδια γονέας και καταλαβαίνω απόλυτα την αγωνία και το άγχος των γονιών!
Είναι σημαντικό λοιπόν, οι γονείς να διαχειριστούν πρώτα το δικό τους άγχος, να μην το μεταφέρουν στα παιδιά, να τους μεταδίδουν μία θετική ενέργεια, να τους παρέχουν ένα ήρεμο περιβάλλον και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους όσο είναι εφικτό αυτό, ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είμαστε δίπλα στους γονείς, τους παρέχουμε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο και εδώ πρέπει να τονίσουμε, ότι το κάθε παιδί έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και για το λόγο αυτό, αυτό που χρειάζεται και αυτό που κάνουμε στο φροντιστήριο μας, και φαντάζομαι όλοι οι εκπαιδευτικοί, είναι να στηρίζουμε τους μαθητές μας τόσο ομαδικά, όσο και εξατομικευμένα όταν αυτό χρειάζεται».
Περισσότερα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω video
Στο studio της Apela.gr φιλοξενήσαμε την Τέσσυ Δερτιλή, ιδιοκτήτρια φροντιστηρίου Αγγλικών και καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, για να παρουσιάσει μια δημιουργική εκπαιδευτική προσέγγιση, προετοιμάζοντας έτσι τους μαθητές για τις επικείμενες εξετάσεις.
Η συνεισφορά του φροντιστηρίου της κας. Δερτιλή μέσω των εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων του έχει γίνει πλέον γνωστή σε όλους. Ωστόσο, πόσο σημαντικές είναι πραγματικά αυτές οι δράσεις και εκδηλώσεις για τα παιδιά και τους γονείς; Όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίζω το φροντιστήριο, ωε ένα σχολείο και ο ρόλος του σχολείου είναι να φροντίζει όχι μόνο για τη γνωστική εξέλιξη των παιδιών μας, αλλά και να συμβάλλει ουσιαστικά στην προσωπική τους ανάπτυξη. Έτσι λοιπόν όλες αυτές οι πολυδιάστατες, οι πολύπλευρες δράσεις του φροντιστηρίου μας, αποσκοπούν στην εποικοδομητική ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας, καθώς επίσης στην επιτυχημένη ένταξη τους στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο στο μέλλον ως ενήλικες».
Οι μαθητές αυτό τον μήνα βρίσκονται σε μια δύσκολη περίοδο με τις εξετάσεις και το άγχος αλλά όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Όσο πλησιάζει ο καιρός των εξετάσεων, τόσο κορυφώνεται και η αγωνία και το άγχος των μαθητών, κάτι βέβαια το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό, αρκεί να μιλάμε για το ποιοτικό άγχος, το παραγωγικό, το δημιουργικό, το εποικοδομητικό. Το ποιοτικό άγχος, είναι αυτό που κινητοποιεί τους μαθητές να διαβάσουν και να μην αφήσουν το αποτέλεσμα στον παράγοντα τύχη. Με άλλα λόγια το ποιοτικό άγχος είναι εκείνο που συντονίζει το μυαλό των μαθητών και τους ενισχύει ώστε να είναι υπεύθυνοι και να διαβάσουν με οργάνωση, μεθοδικότητα και προσηλωμένοι στο στόχο τους»
Στο σημείο αυτό η κα. Δερτιλή αναφέρει μερικές συμβουλές και tips που θα βοηθήσουν τους μαθητές να διαχειριστούν την περίοδο πριν τις εξετάσεις: «Το νούμερο ένα κλειδί για την επιτυχία του μαθητή, είναι η σωστή προετοιμασία. Ο μαθητής που αισθάνεται ότι έχει προετοιμαστεί, ότι έχει δουλέψει πραγματικά, αισθάνεται και νηφαλιότητα και αυτοπεποίθηση σε μεγάλο βαθμό στις εξετάσεις του. Τώρα θα μου πείτε πώς θα το πετύχει αυτό;
Είναι κομμάτι για το οποίο θα μπορούσα να μιλήσω αρκετή ώρα, ωστόσο θα αναφερθώ σε δύο βασικά tips! Καταρχήν δεν διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε. Διαβάζουμε και αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν. Μέχρι την ημέρα των εξετάσεων, αγαπάμε και τα δύσκολα και τα εύκολα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό, οι μαθητές να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο τους κάνοντας τη λεγόμενη To Do List.
Μια λίστα δηλαδή, με τις υποχρεώσεις που απαιτούνται, ώστε να γίνει σωστά η μελέτη τους και βέβαια πάντα με την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους. Μέσα σε αυτή την λίστα οι μαθητές θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες, έτσι ώστε όχι μόνο να διαχειριστούν, αλλά και να εκμεταλλευτούν σωστά τον χρόνο τους. Τότε λοιπόν θα μπορούμε να μιλάμε για μία ψυχική ισορροπία του μαθητή, η οποία βέβαια θα μπορούσε ιδανικά, να συνδυαστεί με υγιεινή διατροφή και ποιοτικό ύπνο, να μην τα ξεχνάμε και αυτά, διότι θεωρώ ότι είναι σημαντικά. Βέβαια δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε οι ειδικοί επιστήμονες στο κομμάτι αυτό» καταλήγει.
Όμως στην διαδικασία της προετοιμασίας των εξετάσεων, συμμετέχουν και οι γονείς. Έτσι η κα. Δερτιλή δίνει συμβουλές και στους γονείς για το πώς μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους σε αυτή την περίοδο λέγοντας: «οι γονείς προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να φροντίσουν και να στηρίξουν τα παιδιά τους, και είμαστε σε συνεχή συνεργασία μαζί τους και τους βοηθάμε σε ότι χρειαστούν. Βέβαια εδώ πρέπει να πω ότι εκτός από εκπαιδευτικός, είμαι και η ίδια γονέας και καταλαβαίνω απόλυτα την αγωνία και το άγχος των γονιών!
Είναι σημαντικό λοιπόν, οι γονείς να διαχειριστούν πρώτα το δικό τους άγχος, να μην το μεταφέρουν στα παιδιά, να τους μεταδίδουν μία θετική ενέργεια, να τους παρέχουν ένα ήρεμο περιβάλλον και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους όσο είναι εφικτό αυτό, ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είμαστε δίπλα στους γονείς, τους παρέχουμε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο και εδώ πρέπει να τονίσουμε, ότι το κάθε παιδί έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και για το λόγο αυτό, αυτό που χρειάζεται και αυτό που κάνουμε στο φροντιστήριο μας, και φαντάζομαι όλοι οι εκπαιδευτικοί, είναι να στηρίζουμε τους μαθητές μας τόσο ομαδικά, όσο και εξατομικευμένα όταν αυτό χρειάζεται».
Περισσότερα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω video
Η συνεισφορά του φροντιστηρίου της κας. Δερτιλή μέσω των εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων του έχει γίνει πλέον γνωστή σε όλους. Ωστόσο, πόσο σημαντικές είναι πραγματικά αυτές οι δράσεις και εκδηλώσεις για τα παιδιά και τους γονείς; Όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίζω το φροντιστήριο, ωε ένα σχολείο και ο ρόλος του σχολείου είναι να φροντίζει όχι μόνο για τη γνωστική εξέλιξη των παιδιών μας, αλλά και να συμβάλλει ουσιαστικά στην προσωπική τους ανάπτυξη. Έτσι λοιπόν όλες αυτές οι πολυδιάστατες, οι πολύπλευρες δράσεις του φροντιστηρίου μας, αποσκοπούν στην εποικοδομητική ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας, καθώς επίσης στην επιτυχημένη ένταξη τους στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο στο μέλλον ως ενήλικες».
Οι μαθητές αυτό τον μήνα βρίσκονται σε μια δύσκολη περίοδο με τις εξετάσεις και το άγχος αλλά όπως είπε η κα. Δερτιλή: «Όσο πλησιάζει ο καιρός των εξετάσεων, τόσο κορυφώνεται και η αγωνία και το άγχος των μαθητών, κάτι βέβαια το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό, αρκεί να μιλάμε για το ποιοτικό άγχος, το παραγωγικό, το δημιουργικό, το εποικοδομητικό. Το ποιοτικό άγχος, είναι αυτό που κινητοποιεί τους μαθητές να διαβάσουν και να μην αφήσουν το αποτέλεσμα στον παράγοντα τύχη. Με άλλα λόγια το ποιοτικό άγχος είναι εκείνο που συντονίζει το μυαλό των μαθητών και τους ενισχύει ώστε να είναι υπεύθυνοι και να διαβάσουν με οργάνωση, μεθοδικότητα και προσηλωμένοι στο στόχο τους»
Στο σημείο αυτό η κα. Δερτιλή αναφέρει μερικές συμβουλές και tips που θα βοηθήσουν τους μαθητές να διαχειριστούν την περίοδο πριν τις εξετάσεις: «Το νούμερο ένα κλειδί για την επιτυχία του μαθητή, είναι η σωστή προετοιμασία. Ο μαθητής που αισθάνεται ότι έχει προετοιμαστεί, ότι έχει δουλέψει πραγματικά, αισθάνεται και νηφαλιότητα και αυτοπεποίθηση σε μεγάλο βαθμό στις εξετάσεις του. Τώρα θα μου πείτε πώς θα το πετύχει αυτό;
Είναι κομμάτι για το οποίο θα μπορούσα να μιλήσω αρκετή ώρα, ωστόσο θα αναφερθώ σε δύο βασικά tips! Καταρχήν δεν διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε. Διαβάζουμε και αυτά που μας αρέσουν και αυτά που δεν μας αρέσουν. Μέχρι την ημέρα των εξετάσεων, αγαπάμε και τα δύσκολα και τα εύκολα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό, οι μαθητές να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο τους κάνοντας τη λεγόμενη To Do List.
Μια λίστα δηλαδή, με τις υποχρεώσεις που απαιτούνται, ώστε να γίνει σωστά η μελέτη τους και βέβαια πάντα με την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους. Μέσα σε αυτή την λίστα οι μαθητές θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες, έτσι ώστε όχι μόνο να διαχειριστούν, αλλά και να εκμεταλλευτούν σωστά τον χρόνο τους. Τότε λοιπόν θα μπορούμε να μιλάμε για μία ψυχική ισορροπία του μαθητή, η οποία βέβαια θα μπορούσε ιδανικά, να συνδυαστεί με υγιεινή διατροφή και ποιοτικό ύπνο, να μην τα ξεχνάμε και αυτά, διότι θεωρώ ότι είναι σημαντικά. Βέβαια δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε οι ειδικοί επιστήμονες στο κομμάτι αυτό» καταλήγει.
Όμως στην διαδικασία της προετοιμασίας των εξετάσεων, συμμετέχουν και οι γονείς. Έτσι η κα. Δερτιλή δίνει συμβουλές και στους γονείς για το πώς μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους σε αυτή την περίοδο λέγοντας: «οι γονείς προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να φροντίσουν και να στηρίξουν τα παιδιά τους, και είμαστε σε συνεχή συνεργασία μαζί τους και τους βοηθάμε σε ότι χρειαστούν. Βέβαια εδώ πρέπει να πω ότι εκτός από εκπαιδευτικός, είμαι και η ίδια γονέας και καταλαβαίνω απόλυτα την αγωνία και το άγχος των γονιών!
Είναι σημαντικό λοιπόν, οι γονείς να διαχειριστούν πρώτα το δικό τους άγχος, να μην το μεταφέρουν στα παιδιά, να τους μεταδίδουν μία θετική ενέργεια, να τους παρέχουν ένα ήρεμο περιβάλλον και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους όσο είναι εφικτό αυτό, ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είμαστε δίπλα στους γονείς, τους παρέχουμε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο και εδώ πρέπει να τονίσουμε, ότι το κάθε παιδί έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και για το λόγο αυτό, αυτό που χρειάζεται και αυτό που κάνουμε στο φροντιστήριο μας, και φαντάζομαι όλοι οι εκπαιδευτικοί, είναι να στηρίζουμε τους μαθητές μας τόσο ομαδικά, όσο και εξατομικευμένα όταν αυτό χρειάζεται».
Περισσότερα μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω video