Κυκλοφόρησε το βιβλίο του Γιάννη Σαϊτάκη

Μοιράσου το άρθρο:
25-08-2025
«Γεννήθηκα στη χώρα του Ομήρου, νοσταλγός κι ονειροπόλος»
Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη:
Στο πρώτο μέρος «εικονογραφείται» το αγαπημένο ακρογιάλι του συγγραφέα (η θαλασσινή ρέμβη «ξυπνά» νοσταλγικές αναμνήσεις - πλάθει όνειρα...) και γενικά η παράκτια περιοχή των Μαλίων με τις αρχαιότητες και τα παλάτια του μυθικού βασιλιά Σαρπηδόνα, καθώς και τα Λασιθιώτικα βουνά που φιλοξενούν στα σπλάγχνα τους το σπήλαιο του Κρηταγενή Δία.
Προβάλλεται, επίσης και η Εκατόμπολις (Κρήτη) του Ομήρου με τον περίλαμπρο Μινωικό πολιτισμό.
Κατά ευτυχή συγκυρία, τις ημέρες που γραφόταν αυτό το βιβλίο, ο θρυλικός βασιλιάς της Κρήτης και της Κνωσού, Μίνωας γιος του Δία και της Ευρώπης, κάθεται πια στο θρόνο της UNESCO μαζί με τα δυο αδέρφια του, τον βασιλιά της Φαιστού Ραδάμανθη και τον βασιλιά των Μαλίων, Σαρπηδόνα. Μαζί τους οι Μινωίτες ηγεμόνες της Ζάκρου, της Ζωμίνθου στον Ψηλορείτη και της Κυδωνίας, τα σημερινά Χανιά.
Συνεχίζοντας σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, γίνεται αναφορά στο αρχαιοελληνικό θαύμα, κυρίως του 5ου αιώνα π. Χ, και στους αρχαίους μεγάλους φιλοσόφους και επιστήμονες και στους λόγους που συνετέλεσαν, ώστε τούτο εδώ το πέτρινο ακρωτήρι της Μεσογείου (όπως αποκαλεί την Ελλάδα ο Σεφέρης), να γίνει το λίκνο του πολιτισμού για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Αφού περιγραφούν με γλαφυρό τρόπο οι μακρινοί τόποι και πρόγονοι, ο συγγραφέας περιορίζεται σε αυτοβιογραφικές αναφορές, έως στα δεκαοχτώ του χρόνια που τέλειωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο της περιοχής του, ζώντας μια πραγματικά παραδοσιακή ζωή στο ριζίτικο χωριό του.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας: «Το αύριο, δεν εξηγεί απλά το χθες. Το φωτίζει, το αναδεικνύει. Κανένας δεν θα ήταν σήμερα αυτό που είναι, αν η παιδική του ηλικία δεν ήταν αυτή που έζησε».
Στο δεύτερο μέρος ο συγγραφέας αποτυπώνει τις πέντε αρχέγονες δυνάμεις οι οποίες καθόρισαν και καθορίζουν την ύπαρξη του:
Η τέχνη, ο έρωτας, η πίστη – ο Θεός (υπαρξιακές αναζητήσεις), η φύση (και η αμφίαλος Κρήτη), η γλώσσα (και η λογοτεχνία).
Στο τέλος του βιβλίου η έκδοση περιλαμβάνει σε ηλεκτρονική μορφή 5 προγενέστερες έντυπες εκδόσεις βιβλίων του συγγραφέα («Το χιούμορ και τραγικότητα στον Ιωάννη Κονδυλάκη», «Το Γεράκι της Κρήτης, ένα ριζίτικο χωριό στο χώρο και στο χρόνο», «Προσεγγίσεις στον Ελληνικό Λαϊκό Πολιτισμό», «Αθλητική Παιδαγωγική», «Ελληνική Μυθολογία – Λακωνία), καθώς και 5 ηλεκτρονικά του βιβλία ( «Διατροφικός Πολιτισμός των Ελλήνων», «Διατροφικός Πολιτισμός – αυτοβιογραφικές σελίδες», «Αναφορές στον παγκόσμιο πολιτισμό, με έμφαση στην Ελλάδα», «Μύθος και Τέχνη», «Θρησκεία – Ορθοδοξία και Τέχνη»).
Στο πρώτο μέρος «εικονογραφείται» το αγαπημένο ακρογιάλι του συγγραφέα (η θαλασσινή ρέμβη «ξυπνά» νοσταλγικές αναμνήσεις - πλάθει όνειρα...) και γενικά η παράκτια περιοχή των Μαλίων με τις αρχαιότητες και τα παλάτια του μυθικού βασιλιά Σαρπηδόνα, καθώς και τα Λασιθιώτικα βουνά που φιλοξενούν στα σπλάγχνα τους το σπήλαιο του Κρηταγενή Δία.
Προβάλλεται, επίσης και η Εκατόμπολις (Κρήτη) του Ομήρου με τον περίλαμπρο Μινωικό πολιτισμό.
Κατά ευτυχή συγκυρία, τις ημέρες που γραφόταν αυτό το βιβλίο, ο θρυλικός βασιλιάς της Κρήτης και της Κνωσού, Μίνωας γιος του Δία και της Ευρώπης, κάθεται πια στο θρόνο της UNESCO μαζί με τα δυο αδέρφια του, τον βασιλιά της Φαιστού Ραδάμανθη και τον βασιλιά των Μαλίων, Σαρπηδόνα. Μαζί τους οι Μινωίτες ηγεμόνες της Ζάκρου, της Ζωμίνθου στον Ψηλορείτη και της Κυδωνίας, τα σημερινά Χανιά.
Συνεχίζοντας σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, γίνεται αναφορά στο αρχαιοελληνικό θαύμα, κυρίως του 5ου αιώνα π. Χ, και στους αρχαίους μεγάλους φιλοσόφους και επιστήμονες και στους λόγους που συνετέλεσαν, ώστε τούτο εδώ το πέτρινο ακρωτήρι της Μεσογείου (όπως αποκαλεί την Ελλάδα ο Σεφέρης), να γίνει το λίκνο του πολιτισμού για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Αφού περιγραφούν με γλαφυρό τρόπο οι μακρινοί τόποι και πρόγονοι, ο συγγραφέας περιορίζεται σε αυτοβιογραφικές αναφορές, έως στα δεκαοχτώ του χρόνια που τέλειωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο της περιοχής του, ζώντας μια πραγματικά παραδοσιακή ζωή στο ριζίτικο χωριό του.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας: «Το αύριο, δεν εξηγεί απλά το χθες. Το φωτίζει, το αναδεικνύει. Κανένας δεν θα ήταν σήμερα αυτό που είναι, αν η παιδική του ηλικία δεν ήταν αυτή που έζησε».
Στο δεύτερο μέρος ο συγγραφέας αποτυπώνει τις πέντε αρχέγονες δυνάμεις οι οποίες καθόρισαν και καθορίζουν την ύπαρξη του:
Η τέχνη, ο έρωτας, η πίστη – ο Θεός (υπαρξιακές αναζητήσεις), η φύση (και η αμφίαλος Κρήτη), η γλώσσα (και η λογοτεχνία).
Στο τέλος του βιβλίου η έκδοση περιλαμβάνει σε ηλεκτρονική μορφή 5 προγενέστερες έντυπες εκδόσεις βιβλίων του συγγραφέα («Το χιούμορ και τραγικότητα στον Ιωάννη Κονδυλάκη», «Το Γεράκι της Κρήτης, ένα ριζίτικο χωριό στο χώρο και στο χρόνο», «Προσεγγίσεις στον Ελληνικό Λαϊκό Πολιτισμό», «Αθλητική Παιδαγωγική», «Ελληνική Μυθολογία – Λακωνία), καθώς και 5 ηλεκτρονικά του βιβλία ( «Διατροφικός Πολιτισμός των Ελλήνων», «Διατροφικός Πολιτισμός – αυτοβιογραφικές σελίδες», «Αναφορές στον παγκόσμιο πολιτισμό, με έμφαση στην Ελλάδα», «Μύθος και Τέχνη», «Θρησκεία – Ορθοδοξία και Τέχνη»).
Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη:
Στο πρώτο μέρος «εικονογραφείται» το αγαπημένο ακρογιάλι του συγγραφέα (η θαλασσινή ρέμβη «ξυπνά» νοσταλγικές αναμνήσεις - πλάθει όνειρα...) και γενικά η παράκτια περιοχή των Μαλίων με τις αρχαιότητες και τα παλάτια του μυθικού βασιλιά Σαρπηδόνα, καθώς και τα Λασιθιώτικα βουνά που φιλοξενούν στα σπλάγχνα τους το σπήλαιο του Κρηταγενή Δία.
Προβάλλεται, επίσης και η Εκατόμπολις (Κρήτη) του Ομήρου με τον περίλαμπρο Μινωικό πολιτισμό.
Κατά ευτυχή συγκυρία, τις ημέρες που γραφόταν αυτό το βιβλίο, ο θρυλικός βασιλιάς της Κρήτης και της Κνωσού, Μίνωας γιος του Δία και της Ευρώπης, κάθεται πια στο θρόνο της UNESCO μαζί με τα δυο αδέρφια του, τον βασιλιά της Φαιστού Ραδάμανθη και τον βασιλιά των Μαλίων, Σαρπηδόνα. Μαζί τους οι Μινωίτες ηγεμόνες της Ζάκρου, της Ζωμίνθου στον Ψηλορείτη και της Κυδωνίας, τα σημερινά Χανιά.
Συνεχίζοντας σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, γίνεται αναφορά στο αρχαιοελληνικό θαύμα, κυρίως του 5ου αιώνα π. Χ, και στους αρχαίους μεγάλους φιλοσόφους και επιστήμονες και στους λόγους που συνετέλεσαν, ώστε τούτο εδώ το πέτρινο ακρωτήρι της Μεσογείου (όπως αποκαλεί την Ελλάδα ο Σεφέρης), να γίνει το λίκνο του πολιτισμού για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Αφού περιγραφούν με γλαφυρό τρόπο οι μακρινοί τόποι και πρόγονοι, ο συγγραφέας περιορίζεται σε αυτοβιογραφικές αναφορές, έως στα δεκαοχτώ του χρόνια που τέλειωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο της περιοχής του, ζώντας μια πραγματικά παραδοσιακή ζωή στο ριζίτικο χωριό του.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας: «Το αύριο, δεν εξηγεί απλά το χθες. Το φωτίζει, το αναδεικνύει. Κανένας δεν θα ήταν σήμερα αυτό που είναι, αν η παιδική του ηλικία δεν ήταν αυτή που έζησε».
Στο δεύτερο μέρος ο συγγραφέας αποτυπώνει τις πέντε αρχέγονες δυνάμεις οι οποίες καθόρισαν και καθορίζουν την ύπαρξη του:
Η τέχνη, ο έρωτας, η πίστη – ο Θεός (υπαρξιακές αναζητήσεις), η φύση (και η αμφίαλος Κρήτη), η γλώσσα (και η λογοτεχνία).
Στο τέλος του βιβλίου η έκδοση περιλαμβάνει σε ηλεκτρονική μορφή 5 προγενέστερες έντυπες εκδόσεις βιβλίων του συγγραφέα («Το χιούμορ και τραγικότητα στον Ιωάννη Κονδυλάκη», «Το Γεράκι της Κρήτης, ένα ριζίτικο χωριό στο χώρο και στο χρόνο», «Προσεγγίσεις στον Ελληνικό Λαϊκό Πολιτισμό», «Αθλητική Παιδαγωγική», «Ελληνική Μυθολογία – Λακωνία), καθώς και 5 ηλεκτρονικά του βιβλία ( «Διατροφικός Πολιτισμός των Ελλήνων», «Διατροφικός Πολιτισμός – αυτοβιογραφικές σελίδες», «Αναφορές στον παγκόσμιο πολιτισμό, με έμφαση στην Ελλάδα», «Μύθος και Τέχνη», «Θρησκεία – Ορθοδοξία και Τέχνη»).
Στο πρώτο μέρος «εικονογραφείται» το αγαπημένο ακρογιάλι του συγγραφέα (η θαλασσινή ρέμβη «ξυπνά» νοσταλγικές αναμνήσεις - πλάθει όνειρα...) και γενικά η παράκτια περιοχή των Μαλίων με τις αρχαιότητες και τα παλάτια του μυθικού βασιλιά Σαρπηδόνα, καθώς και τα Λασιθιώτικα βουνά που φιλοξενούν στα σπλάγχνα τους το σπήλαιο του Κρηταγενή Δία.
Προβάλλεται, επίσης και η Εκατόμπολις (Κρήτη) του Ομήρου με τον περίλαμπρο Μινωικό πολιτισμό.
Κατά ευτυχή συγκυρία, τις ημέρες που γραφόταν αυτό το βιβλίο, ο θρυλικός βασιλιάς της Κρήτης και της Κνωσού, Μίνωας γιος του Δία και της Ευρώπης, κάθεται πια στο θρόνο της UNESCO μαζί με τα δυο αδέρφια του, τον βασιλιά της Φαιστού Ραδάμανθη και τον βασιλιά των Μαλίων, Σαρπηδόνα. Μαζί τους οι Μινωίτες ηγεμόνες της Ζάκρου, της Ζωμίνθου στον Ψηλορείτη και της Κυδωνίας, τα σημερινά Χανιά.
Συνεχίζοντας σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, γίνεται αναφορά στο αρχαιοελληνικό θαύμα, κυρίως του 5ου αιώνα π. Χ, και στους αρχαίους μεγάλους φιλοσόφους και επιστήμονες και στους λόγους που συνετέλεσαν, ώστε τούτο εδώ το πέτρινο ακρωτήρι της Μεσογείου (όπως αποκαλεί την Ελλάδα ο Σεφέρης), να γίνει το λίκνο του πολιτισμού για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Αφού περιγραφούν με γλαφυρό τρόπο οι μακρινοί τόποι και πρόγονοι, ο συγγραφέας περιορίζεται σε αυτοβιογραφικές αναφορές, έως στα δεκαοχτώ του χρόνια που τέλειωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο της περιοχής του, ζώντας μια πραγματικά παραδοσιακή ζωή στο ριζίτικο χωριό του.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας: «Το αύριο, δεν εξηγεί απλά το χθες. Το φωτίζει, το αναδεικνύει. Κανένας δεν θα ήταν σήμερα αυτό που είναι, αν η παιδική του ηλικία δεν ήταν αυτή που έζησε».
Στο δεύτερο μέρος ο συγγραφέας αποτυπώνει τις πέντε αρχέγονες δυνάμεις οι οποίες καθόρισαν και καθορίζουν την ύπαρξη του:
Η τέχνη, ο έρωτας, η πίστη – ο Θεός (υπαρξιακές αναζητήσεις), η φύση (και η αμφίαλος Κρήτη), η γλώσσα (και η λογοτεχνία).
Στο τέλος του βιβλίου η έκδοση περιλαμβάνει σε ηλεκτρονική μορφή 5 προγενέστερες έντυπες εκδόσεις βιβλίων του συγγραφέα («Το χιούμορ και τραγικότητα στον Ιωάννη Κονδυλάκη», «Το Γεράκι της Κρήτης, ένα ριζίτικο χωριό στο χώρο και στο χρόνο», «Προσεγγίσεις στον Ελληνικό Λαϊκό Πολιτισμό», «Αθλητική Παιδαγωγική», «Ελληνική Μυθολογία – Λακωνία), καθώς και 5 ηλεκτρονικά του βιβλία ( «Διατροφικός Πολιτισμός των Ελλήνων», «Διατροφικός Πολιτισμός – αυτοβιογραφικές σελίδες», «Αναφορές στον παγκόσμιο πολιτισμό, με έμφαση στην Ελλάδα», «Μύθος και Τέχνη», «Θρησκεία – Ορθοδοξία και Τέχνη»).





