notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Ο Δήμος Ανατολικής Μάνης απαντά γιατί δεν δένουν τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Γυθείου

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

09-08-2019

Είναι η πρώτη φορά που δίνονται επίσημες εξηγήσεις από φορέα για την κατάσταση που επικρατεί από το 2017 και μετά στο «νέο λιμάνι» του Γυθείου

Στο άρθρο της APELA.gr με τίτλο «Για πόσο ακόμα τα κρουαζιερόπλοια ΔΕΝ θα δένουν στο λιμάνι του Γυθείου; Τι απαντά ο Δήμος;» που δημοσιεύθηκε στις 25/7, με αφορμή την αποβίβαση επιβατών από κρουαζιερόπλοιο με λάντζες προκειμένου να επισκεφθούν το Γύθειο και την ευρύτερη περιοχή, απάντησε ο Δήμος Ανατολικής Μάνης.

Μεταξύ άλλων στην απάντησή του, ο Δήμος αναφέρει πως «η λειτουργία ενός λιμένα δεν στηρίζεται αποκλειστικά μόνο στα λιμενικά έργα, αλλά απαιτεί μια σειρά από παρεμβάσεις και σχεδιασμούς».

Μάλιστα, τονίζει πως «με πρωτοβουλία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου μας, σχεδιάστηκαν όλες οι λειτουργικές παρεμβάσεις που αφορούν στην ασφάλεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων, την εξυπηρέτηση των επισκεπτών μας και την ανταποδοτικότητα στην Πόλη μας. Ήδη το νέο Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) Γυθείου κατατίθεται εντός των προσεχών ημερών στο αρμόδιο Υπουργείο», ενώ στη συνέχεια παραθέτει μια σειρά από ενέργειες που έχουν γίνει από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Δήμο.

«Αμέσως μετά την παράδοση του «νέου λιμανιού» τον Αύγουστο 2017 υποβάλαμε ολοκληρωμένη πρόταση-μελέτη χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 για τις απαραίτητες ανωδομές ύψους ευρώ 574,246.00 ευρώ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ που δυστυχώς δεν έχει ακόμη εγκριθεί.

Δυστυχώς στον προγραμματισμό του Κράτους για την κατασκευή «νέων λιμανιών» δεν λαμβάνονται υπόψη όλα τα ανωτέρω με αποτέλεσμα ο κάθε Φορέας Διοίκησης και Εκμετάλλευσης ενός «νέου λιμανιού» να πρέπει εκ των υστέρων να φροντίσει για όλα τα παραπάνω που είναι εξαιρετικά πολυσχιδείς και χρονοβόρες διαδικασίες», σημειώνει ο Δήμος Ανατολικής Μάνης.

«Παρά τις παραπάνω άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες, του Δήμου Ανατολικής Μάνης και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Κυβερνήτη Κρουαζιερόπλοιου να αποφασίσει αν θα δέσει στο λιμάνι ή θα αποβιβάσει τους επιβάτες του με τη χρήση των λαντζών του ίδιου του Κρουαζιερόπλοιου, όπως και έγινε και την 23/7/2019.

Είναι επίσης βέβαιο ότι μετά την επίσημη δημοσίευση των ναυτικών χαρτών του νέου λιμένα Γυθείου και με την διαθεσιμότητα τουλάχιστον ενός πλοηγού θα αρχίσουν και μεγάλα Κρουαζιερόπλοια να δένουν στο λιμάνι που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση του τουρισμού στην περιοχή μας», καταλήγει η ανακοίνωση - απάντηση του Δήμου Ανατολικής Μάνης.

Ειδικότερα, η απάντηση του Δήμου Ανατολικής Μάνης έχει ως εξής:

Σε απάντηση του από 25/7/2019 δημοσιεύματος και με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση του κοινού θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι τα έργα στον νέο λιμένα του Γυθείου εγκαινιάστηκαν το 2017, μετά την παράδοση από την περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία χρηματοδότησε το έργο.

Με τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις επιμήκυνσης του προσήνεμου μόλου και το νέο κρηπίδωμα δίνονται δυνατότητες αμφίπλευρης πρόσδεσης μεγάλων πλοίων με πλαγιοδέτηση (παραβολή).

Όπως σαφώς θα γνωρίζετε, η λειτουργία ενός λιμένα δεν στηρίζεται αποκλειστικά μόνο στα λιμενικά έργα, αλλά απαιτεί μια σειρά από παρεμβάσεις και σχεδιασμούς όπως:

✓ Λειτουργικό σχεδιασμό, εγκεκριμένο από το αρμόδιο υπουργείο (ΠΕΑΛ),
✓ περιφράξεις, πόρτες και συστήματα ελέγχου πρόσβασης,
✓ χαρτογράφηση και αντίστοιχη διόρθωση των ναυτικών χαρτών,
✓ κατασκευή του επιβατικού σταθμού με τον ανάλογο εξοπλισμό και στελέχωση,
✓ εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης και πλωτού φράγματος προστασίας από ρύπανση,
✓ παροχή λιμενικών υπηρεσιών ρυμούλκησης και πλοήγησης,
✓ προσωπικό για την λειτουργία του

Με πρωτοβουλία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου μας, σχεδιάστηκαν όλες οι λειτουργικές παρεμβάσεις που αφορούν στην ασφάλεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων, την εξυπηρέτηση των επισκεπτών μας και την ανταποδοτικότητα στην Πόλη μας. Ήδη το νέο Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) Γυθείου κατατίθεται εντός των προσεχών ημερών στο αρμόδιο Υπουργείο. Μια σειρά από ενέργειες που σας γνωστοποιούμε παρακάτω έχουν γίνει με σημαντική προσπάθεια από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Δήμο, για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της Πόλης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, και συγκεκριμένα:

Αμέσως μετά την παράδοση του «νέου λιμανιού» τον Αύγουστο 2017 υποβάλαμε ολοκληρωμένη πρόταση-μελέτη χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 για τις απαραίτητες ανωδομές ύψους ευρώ 574,246.00 ευρώ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ που δυστυχώς δεν έχει ακόμη εγκριθεί.

Δυστυχώς στον προγραμματισμό του Κράτους για την κατασκευή «νέων λιμανιών» δεν λαμβάνονται υπόψη όλα τα ανωτέρω με αποτέλεσμα ο κάθε Φορέας Διοίκησης και Εκμετάλλευσης ενός «νέου λιμανιού» να πρέπει εκ των υστέρων να φροντίσει για όλα τα παραπάνω που είναι εξαιρετικά πολυσχιδείς και χρονοβόρες διαδικασίες.

Κινηθήκαμε άμεσα και καταφέραμε με τη βοήθεια εξειδικευμένων εξωτερικών συμβούλων η αρχικά προγραμματισμένη για το 2021 (!) χαρτογράφηση του «νέου λιμένα» από την Υδρογραφική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2018 και να υπάρχει ήδη διαθέσιμη η αποτύπωση των χαρτών αναμένοντας την επίσημη δημοσίευσή τους στου Ναυτικούς Χάρτες με την έκδοση του αντίστοιχου ΦΕΚ.

Πιέσαμε φορτικά και δημοσιεύθηκε το Νοέμβριο 2018 (ΦΕΚ Β΄4950) η απόφαση με την οποία τροποποιήθηκε ο Γενικός Κανονισμός Λιμένων με αριθμό 1 και δεν είναι πλέον υποχρεωτική η χρήση Ρυμουλκών για να «δέσει» ένα μεγάλο Κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια που δεν διαθέτουν Ρυμουλκά.

Ζητήσαμε από τον Αύγουστο 2017 από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τη διάθεση πλοηγού από την πλοηγική Υπηρεσία Καλαμάτας τις ημέρες που υπάρχει προγραμματισμένο Κρουαζιερόπλοιο στο Γύθειο, διαδικασία που ακόμη εκκρεμεί λόγω της υποστελέχωσης των ανά την Ελλάδα Πλοηγικών Υπηρεσιών.

Παρά τις παραπάνω άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες, του Δήμου Ανατολικής Μάνης και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Κυβερνήτη Κρουαζιερόπλοιου να αποφασίσει αν θα δέσει στο λιμάνι ή θα αποβιβάσει τους επιβάτες του με τη χρήση των λαντζών του ίδιου του Κρουαζιερόπλοιου, όπως και έγινε και την 23/7/2019.

Είναι επίσης βέβαιο ότι μετά την επίσημη δημοσίευση των ναυτικών χαρτών του νέου λιμένα Γυθείου και με την διαθεσιμότητα τουλάχιστον ενός πλοηγού θα αρχίσουν και μεγάλα Κρουαζιερόπλοια να δένουν στο λιμάνι που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση του τουρισμού στην περιοχή μας.

Εκ του Δήμου Ανατολικής Μάνης
Στο άρθρο της APELA.gr με τίτλο «Για πόσο ακόμα τα κρουαζιερόπλοια ΔΕΝ θα δένουν στο λιμάνι του Γυθείου; Τι απαντά ο Δήμος;» που δημοσιεύθηκε στις 25/7, με αφορμή την αποβίβαση επιβατών από κρουαζιερόπλοιο με λάντζες προκειμένου να επισκεφθούν το Γύθειο και την ευρύτερη περιοχή, απάντησε ο Δήμος Ανατολικής Μάνης.

Μεταξύ άλλων στην απάντησή του, ο Δήμος αναφέρει πως «η λειτουργία ενός λιμένα δεν στηρίζεται αποκλειστικά μόνο στα λιμενικά έργα, αλλά απαιτεί μια σειρά από παρεμβάσεις και σχεδιασμούς».

Μάλιστα, τονίζει πως «με πρωτοβουλία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου μας, σχεδιάστηκαν όλες οι λειτουργικές παρεμβάσεις που αφορούν στην ασφάλεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων, την εξυπηρέτηση των επισκεπτών μας και την ανταποδοτικότητα στην Πόλη μας. Ήδη το νέο Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) Γυθείου κατατίθεται εντός των προσεχών ημερών στο αρμόδιο Υπουργείο», ενώ στη συνέχεια παραθέτει μια σειρά από ενέργειες που έχουν γίνει από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Δήμο.

«Αμέσως μετά την παράδοση του «νέου λιμανιού» τον Αύγουστο 2017 υποβάλαμε ολοκληρωμένη πρόταση-μελέτη χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 για τις απαραίτητες ανωδομές ύψους ευρώ 574,246.00 ευρώ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ που δυστυχώς δεν έχει ακόμη εγκριθεί.

Δυστυχώς στον προγραμματισμό του Κράτους για την κατασκευή «νέων λιμανιών» δεν λαμβάνονται υπόψη όλα τα ανωτέρω με αποτέλεσμα ο κάθε Φορέας Διοίκησης και Εκμετάλλευσης ενός «νέου λιμανιού» να πρέπει εκ των υστέρων να φροντίσει για όλα τα παραπάνω που είναι εξαιρετικά πολυσχιδείς και χρονοβόρες διαδικασίες», σημειώνει ο Δήμος Ανατολικής Μάνης.

«Παρά τις παραπάνω άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες, του Δήμου Ανατολικής Μάνης και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Κυβερνήτη Κρουαζιερόπλοιου να αποφασίσει αν θα δέσει στο λιμάνι ή θα αποβιβάσει τους επιβάτες του με τη χρήση των λαντζών του ίδιου του Κρουαζιερόπλοιου, όπως και έγινε και την 23/7/2019.

Είναι επίσης βέβαιο ότι μετά την επίσημη δημοσίευση των ναυτικών χαρτών του νέου λιμένα Γυθείου και με την διαθεσιμότητα τουλάχιστον ενός πλοηγού θα αρχίσουν και μεγάλα Κρουαζιερόπλοια να δένουν στο λιμάνι που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση του τουρισμού στην περιοχή μας», καταλήγει η ανακοίνωση - απάντηση του Δήμου Ανατολικής Μάνης.

Ειδικότερα, η απάντηση του Δήμου Ανατολικής Μάνης έχει ως εξής:

Σε απάντηση του από 25/7/2019 δημοσιεύματος και με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση του κοινού θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι τα έργα στον νέο λιμένα του Γυθείου εγκαινιάστηκαν το 2017, μετά την παράδοση από την περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία χρηματοδότησε το έργο.

Με τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις επιμήκυνσης του προσήνεμου μόλου και το νέο κρηπίδωμα δίνονται δυνατότητες αμφίπλευρης πρόσδεσης μεγάλων πλοίων με πλαγιοδέτηση (παραβολή).

Όπως σαφώς θα γνωρίζετε, η λειτουργία ενός λιμένα δεν στηρίζεται αποκλειστικά μόνο στα λιμενικά έργα, αλλά απαιτεί μια σειρά από παρεμβάσεις και σχεδιασμούς όπως:

✓ Λειτουργικό σχεδιασμό, εγκεκριμένο από το αρμόδιο υπουργείο (ΠΕΑΛ),
✓ περιφράξεις, πόρτες και συστήματα ελέγχου πρόσβασης,
✓ χαρτογράφηση και αντίστοιχη διόρθωση των ναυτικών χαρτών,
✓ κατασκευή του επιβατικού σταθμού με τον ανάλογο εξοπλισμό και στελέχωση,
✓ εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης και πλωτού φράγματος προστασίας από ρύπανση,
✓ παροχή λιμενικών υπηρεσιών ρυμούλκησης και πλοήγησης,
✓ προσωπικό για την λειτουργία του

Με πρωτοβουλία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου μας, σχεδιάστηκαν όλες οι λειτουργικές παρεμβάσεις που αφορούν στην ασφάλεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων, την εξυπηρέτηση των επισκεπτών μας και την ανταποδοτικότητα στην Πόλη μας. Ήδη το νέο Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) Γυθείου κατατίθεται εντός των προσεχών ημερών στο αρμόδιο Υπουργείο. Μια σειρά από ενέργειες που σας γνωστοποιούμε παρακάτω έχουν γίνει με σημαντική προσπάθεια από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Δήμο, για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της Πόλης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, και συγκεκριμένα:

Αμέσως μετά την παράδοση του «νέου λιμανιού» τον Αύγουστο 2017 υποβάλαμε ολοκληρωμένη πρόταση-μελέτη χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 για τις απαραίτητες ανωδομές ύψους ευρώ 574,246.00 ευρώ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ που δυστυχώς δεν έχει ακόμη εγκριθεί.

Δυστυχώς στον προγραμματισμό του Κράτους για την κατασκευή «νέων λιμανιών» δεν λαμβάνονται υπόψη όλα τα ανωτέρω με αποτέλεσμα ο κάθε Φορέας Διοίκησης και Εκμετάλλευσης ενός «νέου λιμανιού» να πρέπει εκ των υστέρων να φροντίσει για όλα τα παραπάνω που είναι εξαιρετικά πολυσχιδείς και χρονοβόρες διαδικασίες.

Κινηθήκαμε άμεσα και καταφέραμε με τη βοήθεια εξειδικευμένων εξωτερικών συμβούλων η αρχικά προγραμματισμένη για το 2021 (!) χαρτογράφηση του «νέου λιμένα» από την Υδρογραφική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2018 και να υπάρχει ήδη διαθέσιμη η αποτύπωση των χαρτών αναμένοντας την επίσημη δημοσίευσή τους στου Ναυτικούς Χάρτες με την έκδοση του αντίστοιχου ΦΕΚ.

Πιέσαμε φορτικά και δημοσιεύθηκε το Νοέμβριο 2018 (ΦΕΚ Β΄4950) η απόφαση με την οποία τροποποιήθηκε ο Γενικός Κανονισμός Λιμένων με αριθμό 1 και δεν είναι πλέον υποχρεωτική η χρήση Ρυμουλκών για να «δέσει» ένα μεγάλο Κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια που δεν διαθέτουν Ρυμουλκά.

Ζητήσαμε από τον Αύγουστο 2017 από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τη διάθεση πλοηγού από την πλοηγική Υπηρεσία Καλαμάτας τις ημέρες που υπάρχει προγραμματισμένο Κρουαζιερόπλοιο στο Γύθειο, διαδικασία που ακόμη εκκρεμεί λόγω της υποστελέχωσης των ανά την Ελλάδα Πλοηγικών Υπηρεσιών.

Παρά τις παραπάνω άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες, του Δήμου Ανατολικής Μάνης και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε Κυβερνήτη Κρουαζιερόπλοιου να αποφασίσει αν θα δέσει στο λιμάνι ή θα αποβιβάσει τους επιβάτες του με τη χρήση των λαντζών του ίδιου του Κρουαζιερόπλοιου, όπως και έγινε και την 23/7/2019.

Είναι επίσης βέβαιο ότι μετά την επίσημη δημοσίευση των ναυτικών χαρτών του νέου λιμένα Γυθείου και με την διαθεσιμότητα τουλάχιστον ενός πλοηγού θα αρχίσουν και μεγάλα Κρουαζιερόπλοια να δένουν στο λιμάνι που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση του τουρισμού στην περιοχή μας.

Εκ του Δήμου Ανατολικής Μάνης

Η APELA προτείνει

image

images Αυτοδιοίκηση
01-03-2024

Ομορφαίνουν τη Σπάρτη