Σε λειτουργία η νέα Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου - Απλούστερη η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής
Μοιράσου το άρθρο:
17-01-2022
Η χρήση ψηφιακής υπογραφής συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς επίσης και στην εξοικονόμηση χρόνου
Σχετικά Άρθρα
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα ξεκινά η λειτουργία της νέας Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ). Η νέα ΑΠΕΔ υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και αποστολή της είναι η παροχή ψηφιακών υπογραφών, είτε νέας γενιάς (άυλες) είτε κλασσικής μορφής (USB token). Μέσω της νέας ΑΠΕΔ, από σήμερα όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν προσωπικά πιστοποιητικά ψηφιακής υπογραφής, διάρκειας τριών ετών, αποκτώντας ψηφιακή υπογραφή.
Η χρήση ψηφιακής υπογραφής συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς επίσης και στην εξοικονόμηση χρόνου. Όλα τα βήματα για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής μέσω της νέας ΑΠΕΔ περιγράφονται αναλυτικά στην πλατφόρμα aped.gov.gr.
Η φιλοσοφία της νέας ΑΠΕΔ αντανακλά την ευρύτερη στρατηγική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών εμπιστοσύνης προς τους πολίτες και τη βελτίωση των διαδικασιών αυθεντικοποίησης τους. Η λειτουργία της πλατφόρμας έρχεται σε συνέχεια των παρεμβάσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με την αυθεντικοποίηση και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του πολίτη (υπηρεσίες εμπιστοσύνης). Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η διανομή:
• 150.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε δημοσίους υπαλλήλους (ήδη έχουν διανεμηθεί πάνω από 50.000) και
• Πάνω από 506.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε επαγγελματικούς κλάδους (εκπρόσωποι επιχειρήσεων, δικηγόροι, λογιστές, μηχανικοί κλπ) και πολίτες.
Στην ίδια στρατηγική περιλαμβάνονται:
• οι υπηρεσίες σχετικά με τα ψηφιακά έγγραφα του gov.gr (έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού) και
• ο έλεγχος εγκυρότητάς των ψηφιακών εγγράφων μέσω του gov.gr.
Σημειώνεται ότι για την έγκριση της νέας ΑΠΕΔ έχουν ακολουθηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης, τόσο από ανεξάρτητο αξιολογητή όσο και από την ΕΕΤΤ, όπως επιβάλλει η εθνική νομοθεσία και ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός e-IDAS. Η νέα ΑΠΕΔ είναι λειτουργική σε όλες τις εκδόσεις Windows και MacOS, ενώ για την ανάκληση ψηφιακών πιστοποιητικών θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση 7 ημέρες την εβδομάδα.
Για την ισχύ και τις ημερομηνίες λήξης των ψηφιακών υπογραφών, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι και την 17η Ιανουαρίου 2022, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν από τον ιστότοπο της www.aped.gov.gr στην κατηγορία «Ανακοινώσεις». Επιπλέον, τονίζεται πως η προμήθεια USB tokens από τους πολίτες θα συνεχίσει να γίνεται από τους παρόχους της αγοράς και όχι από την ΑΠΕΔ.
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Η χρήση ψηφιακής υπογραφής συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς επίσης και στην εξοικονόμηση χρόνου. Όλα τα βήματα για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής μέσω της νέας ΑΠΕΔ περιγράφονται αναλυτικά στην πλατφόρμα aped.gov.gr.
Η φιλοσοφία της νέας ΑΠΕΔ αντανακλά την ευρύτερη στρατηγική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών εμπιστοσύνης προς τους πολίτες και τη βελτίωση των διαδικασιών αυθεντικοποίησης τους. Η λειτουργία της πλατφόρμας έρχεται σε συνέχεια των παρεμβάσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με την αυθεντικοποίηση και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του πολίτη (υπηρεσίες εμπιστοσύνης). Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η διανομή:
• 150.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε δημοσίους υπαλλήλους (ήδη έχουν διανεμηθεί πάνω από 50.000) και
• Πάνω από 506.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε επαγγελματικούς κλάδους (εκπρόσωποι επιχειρήσεων, δικηγόροι, λογιστές, μηχανικοί κλπ) και πολίτες.
Στην ίδια στρατηγική περιλαμβάνονται:
• οι υπηρεσίες σχετικά με τα ψηφιακά έγγραφα του gov.gr (έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού) και
• ο έλεγχος εγκυρότητάς των ψηφιακών εγγράφων μέσω του gov.gr.
Σημειώνεται ότι για την έγκριση της νέας ΑΠΕΔ έχουν ακολουθηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης, τόσο από ανεξάρτητο αξιολογητή όσο και από την ΕΕΤΤ, όπως επιβάλλει η εθνική νομοθεσία και ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός e-IDAS. Η νέα ΑΠΕΔ είναι λειτουργική σε όλες τις εκδόσεις Windows και MacOS, ενώ για την ανάκληση ψηφιακών πιστοποιητικών θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση 7 ημέρες την εβδομάδα.
Για την ισχύ και τις ημερομηνίες λήξης των ψηφιακών υπογραφών, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι και την 17η Ιανουαρίου 2022, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν από τον ιστότοπο της www.aped.gov.gr στην κατηγορία «Ανακοινώσεις». Επιπλέον, τονίζεται πως η προμήθεια USB tokens από τους πολίτες θα συνεχίσει να γίνεται από τους παρόχους της αγοράς και όχι από την ΑΠΕΔ.
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα ξεκινά η λειτουργία της νέας Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ). Η νέα ΑΠΕΔ υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και αποστολή της είναι η παροχή ψηφιακών υπογραφών, είτε νέας γενιάς (άυλες) είτε κλασσικής μορφής (USB token). Μέσω της νέας ΑΠΕΔ, από σήμερα όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν προσωπικά πιστοποιητικά ψηφιακής υπογραφής, διάρκειας τριών ετών, αποκτώντας ψηφιακή υπογραφή.
Η χρήση ψηφιακής υπογραφής συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς επίσης και στην εξοικονόμηση χρόνου. Όλα τα βήματα για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής μέσω της νέας ΑΠΕΔ περιγράφονται αναλυτικά στην πλατφόρμα aped.gov.gr.
Η φιλοσοφία της νέας ΑΠΕΔ αντανακλά την ευρύτερη στρατηγική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών εμπιστοσύνης προς τους πολίτες και τη βελτίωση των διαδικασιών αυθεντικοποίησης τους. Η λειτουργία της πλατφόρμας έρχεται σε συνέχεια των παρεμβάσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με την αυθεντικοποίηση και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του πολίτη (υπηρεσίες εμπιστοσύνης). Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η διανομή:
• 150.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε δημοσίους υπαλλήλους (ήδη έχουν διανεμηθεί πάνω από 50.000) και
• Πάνω από 506.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε επαγγελματικούς κλάδους (εκπρόσωποι επιχειρήσεων, δικηγόροι, λογιστές, μηχανικοί κλπ) και πολίτες.
Στην ίδια στρατηγική περιλαμβάνονται:
• οι υπηρεσίες σχετικά με τα ψηφιακά έγγραφα του gov.gr (έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού) και
• ο έλεγχος εγκυρότητάς των ψηφιακών εγγράφων μέσω του gov.gr.
Σημειώνεται ότι για την έγκριση της νέας ΑΠΕΔ έχουν ακολουθηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης, τόσο από ανεξάρτητο αξιολογητή όσο και από την ΕΕΤΤ, όπως επιβάλλει η εθνική νομοθεσία και ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός e-IDAS. Η νέα ΑΠΕΔ είναι λειτουργική σε όλες τις εκδόσεις Windows και MacOS, ενώ για την ανάκληση ψηφιακών πιστοποιητικών θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση 7 ημέρες την εβδομάδα.
Για την ισχύ και τις ημερομηνίες λήξης των ψηφιακών υπογραφών, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι και την 17η Ιανουαρίου 2022, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν από τον ιστότοπο της www.aped.gov.gr στην κατηγορία «Ανακοινώσεις». Επιπλέον, τονίζεται πως η προμήθεια USB tokens από τους πολίτες θα συνεχίσει να γίνεται από τους παρόχους της αγοράς και όχι από την ΑΠΕΔ.
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Η χρήση ψηφιακής υπογραφής συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς επίσης και στην εξοικονόμηση χρόνου. Όλα τα βήματα για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής μέσω της νέας ΑΠΕΔ περιγράφονται αναλυτικά στην πλατφόρμα aped.gov.gr.
Η φιλοσοφία της νέας ΑΠΕΔ αντανακλά την ευρύτερη στρατηγική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών εμπιστοσύνης προς τους πολίτες και τη βελτίωση των διαδικασιών αυθεντικοποίησης τους. Η λειτουργία της πλατφόρμας έρχεται σε συνέχεια των παρεμβάσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με την αυθεντικοποίηση και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του πολίτη (υπηρεσίες εμπιστοσύνης). Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η διανομή:
• 150.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε δημοσίους υπαλλήλους (ήδη έχουν διανεμηθεί πάνω από 50.000) και
• Πάνω από 506.000 ψηφιακών υπογραφών νέας γενιάς σε επαγγελματικούς κλάδους (εκπρόσωποι επιχειρήσεων, δικηγόροι, λογιστές, μηχανικοί κλπ) και πολίτες.
Στην ίδια στρατηγική περιλαμβάνονται:
• οι υπηρεσίες σχετικά με τα ψηφιακά έγγραφα του gov.gr (έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού) και
• ο έλεγχος εγκυρότητάς των ψηφιακών εγγράφων μέσω του gov.gr.
Σημειώνεται ότι για την έγκριση της νέας ΑΠΕΔ έχουν ακολουθηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης, τόσο από ανεξάρτητο αξιολογητή όσο και από την ΕΕΤΤ, όπως επιβάλλει η εθνική νομοθεσία και ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός e-IDAS. Η νέα ΑΠΕΔ είναι λειτουργική σε όλες τις εκδόσεις Windows και MacOS, ενώ για την ανάκληση ψηφιακών πιστοποιητικών θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση 7 ημέρες την εβδομάδα.
Για την ισχύ και τις ημερομηνίες λήξης των ψηφιακών υπογραφών, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι και την 17η Ιανουαρίου 2022, οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν από τον ιστότοπο της www.aped.gov.gr στην κατηγορία «Ανακοινώσεις». Επιπλέον, τονίζεται πως η προμήθεια USB tokens από τους πολίτες θα συνεχίσει να γίνεται από τους παρόχους της αγοράς και όχι από την ΑΠΕΔ.
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης