notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Σπάρτη: Το πρόβλημα της Παλαιολόγου

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

06-11-2023

Γράφει ο Βαγγέλης Μητράκος

Οι εκάστοτε Δήμαρχοι οφείλουν να γνωρίζουν και να έχουν πάντα κατά νου, πως οποιοδήποτε μεγάλο έργο τους θα επηρεάσει τη μορφή, τη  ζωή και το μέλλον της πόλης και των πολιτών για πολλά-πολλά χρόνια, μερικές φορές και για πάντα. Γι’ αυτό, οι όποιες επιλογές τους , πρέπει να γίνονται με «πολλήν βάσανον» και με ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών, ώστε να εκφράζουν την βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας.

Στην Παλαιολόγου, στο κέντρο της Σπάρτης, προγραμματίστηκε η λεγόμενη «ανάπλαση», από την προηγούμενη δημοτική αρχή (για πεζοδρόμηση ξεκίνησε. «ανάπλαση» κατέληξε), και ξεκίνησε η υλοποίησή της από την απερχόμενη, έργο το οποίο, όμως, ΔΕΝ εξασφάλισε τις παραπάνω βασικές και αυτονόητες  αρχές.

Και δεν είναι αυτό μόνο. Η παρούσα δημοτική αρχή της Σπάρτης απέρχεται, αφήνοντας στο κέντρο της πόλης μια βαθιά και ανοιχτή πληγή, (την ημιτελή και σταματημένη «ανάπλαση της Παλαιολόγου»), μετά και από την αποτυχημένη παρέμβαση μπροστά από τον Α. Νίκωνα και παράλληλα με το OPEN MALL της Αγησιλάου και της Λαϊκής, το οποίο κι αυτό ΔΕΝ έχει περατωθεί.

Το έργο της Παλαιολόγου, ήταν, ούτως  ή άλλως, μια πλήρως αρνητική παρέμβαση στη φυσιογνωμία, την ταυτότητα και την προοπτική  της πόλης, το οποίο (κατά την προσωπική μου γνώμη) μόνο με τον τεμαχισμό και την οικοδόμηση της  μισής κεντρικής πλατείας,  μετά το 1856, μπορεί να συγκριθεί.

Εκτός από την παραμόρφωση της πλέον  κεντρικής  και ζωτικής  λεωφόρου της πόλης, ήδη φαίνονται ξεκάθαρα και οι  σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή της Σπάρτης και της αγοράς της αλλά και στο κυκλοφοριακό της πόλης συνολικά, αφού η λεγόμενη «ανάπλαση» ΔΕΝ συνοδεύτηκε από ένα πρόγραμμα διάνοιξης κλειστών οδών και από μια ολοκληρωμένη και σοβαρή Κυκλοφοριακή Μελέτη, η οποία θα ήταν προσαρμοσμένη στην παρέμβαση που γίνεται στην Παλαιολόγου, θα επίλυε τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί  και θα αντιμετώπιζε ΣΥΝΟΛΙΚΑ  το Κυκλοφοριακό Πρόβλημα της Σπάρτης, το οποίο την ταλανίζει επί 10ετίες και  που, χρόνο με τον χρόνο, οξύνεται.

Το κυκλοφοριακό έχει εξελιχθεί (δυστυχώς) στο υπ’ αριθμ .1 πρόβλημα της πόλης της Σπάρτης, το οποίο υποβαθμίζει δραματικά  την ποιότητα ζωής των πολιτών και αποσυντονίζει την εύρυθμη λειτουργία του κέντρου της Σπάρτης (κι όχι μόνο), με ό,τι δυσμενές αυτό συνεπάγεται. Συγχρόνως, δίνει στην πόλη μιαν όψη απεχθή, που, αυτομάτως, την κατατάσσει  στη χορεία των προς αποφυγήν πόλεων.

Το γεγονός ότι αυτή η δυσμενής πραγματικότητα υφίσταται σε μια πόλη που διαθέτει ένα θαυμαστό και άψογα χαραγμένο ρυμοτομικό σχέδιο, στο οποίο ΜΠΟΡΟΥΝ να γίνουν σοβαρές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις βελτίωσης, κάνει τις ευθύνες των εκάστοτε αρχόντων αλλά και των πολιτών της ακόμα μεγαλύτερες.

Με το έργο της Παλαιολόγου ημιτελές (το όποιο έργο, τέλος πάντων), με την εργολαβία σε αναστολή και με δεδομένο ότι ο χειμώνας έφτασε προβλέπεται μια μακρά περίοδος ταλαιπωρίας των πολιτών και περαιτέρω υποβάθμισης της αγοράς και  του κέντρου της Σπάρτης με παράπλευρες επιπτώσεις.
Η νέα δημοτική αρχή (αλλά και η νέα αντιπολίτευση) θα πρέπει να σκύψουν (από τώρα) πάνω στο μεγάλο αυτό πρόβλημα της Σπάρτης, να το μελετήσουν επισταμένως και να αποφασίσουν ποια θα είναι η διαχείρισή του μετά την 1-1-2024.

Φυσικά, το έργο, αφού έχει ξεκινήσει, θα πρέπει να ολοκληρωθεί, όσο γίνεται πιο σύντομα, αφού, όμως,  ξεπεραστούν, άμεσα και αποτελεσματικά, οι ανεπάρκειες και οι αδυναμίες του σωστού σχεδιασμού υλοποίησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσής του.

Επιβάλλεται, συνάμα, να γίνουν βελτιωτικές και συμπληρωματικές παρεμβάσεις στη Μελέτη και στην Εκτέλεση του έργου, αλλά  και παράλληλες  νέες Μελέτες και Δράσεις,  που να αντιμετωπίζουν και να λύνουν τα σοβαρά παράπλευρα προβλήματα.
Οι εκάστοτε Δήμαρχοι οφείλουν να γνωρίζουν και να έχουν πάντα κατά νου, πως οποιοδήποτε μεγάλο έργο τους θα επηρεάσει τη μορφή, τη  ζωή και το μέλλον της πόλης και των πολιτών για πολλά-πολλά χρόνια, μερικές φορές και για πάντα. Γι’ αυτό, οι όποιες επιλογές τους , πρέπει να γίνονται με «πολλήν βάσανον» και με ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών, ώστε να εκφράζουν την βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας.

Στην Παλαιολόγου, στο κέντρο της Σπάρτης, προγραμματίστηκε η λεγόμενη «ανάπλαση», από την προηγούμενη δημοτική αρχή (για πεζοδρόμηση ξεκίνησε. «ανάπλαση» κατέληξε), και ξεκίνησε η υλοποίησή της από την απερχόμενη, έργο το οποίο, όμως, ΔΕΝ εξασφάλισε τις παραπάνω βασικές και αυτονόητες  αρχές.

Και δεν είναι αυτό μόνο. Η παρούσα δημοτική αρχή της Σπάρτης απέρχεται, αφήνοντας στο κέντρο της πόλης μια βαθιά και ανοιχτή πληγή, (την ημιτελή και σταματημένη «ανάπλαση της Παλαιολόγου»), μετά και από την αποτυχημένη παρέμβαση μπροστά από τον Α. Νίκωνα και παράλληλα με το OPEN MALL της Αγησιλάου και της Λαϊκής, το οποίο κι αυτό ΔΕΝ έχει περατωθεί.

Το έργο της Παλαιολόγου, ήταν, ούτως  ή άλλως, μια πλήρως αρνητική παρέμβαση στη φυσιογνωμία, την ταυτότητα και την προοπτική  της πόλης, το οποίο (κατά την προσωπική μου γνώμη) μόνο με τον τεμαχισμό και την οικοδόμηση της  μισής κεντρικής πλατείας,  μετά το 1856, μπορεί να συγκριθεί.

Εκτός από την παραμόρφωση της πλέον  κεντρικής  και ζωτικής  λεωφόρου της πόλης, ήδη φαίνονται ξεκάθαρα και οι  σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή της Σπάρτης και της αγοράς της αλλά και στο κυκλοφοριακό της πόλης συνολικά, αφού η λεγόμενη «ανάπλαση» ΔΕΝ συνοδεύτηκε από ένα πρόγραμμα διάνοιξης κλειστών οδών και από μια ολοκληρωμένη και σοβαρή Κυκλοφοριακή Μελέτη, η οποία θα ήταν προσαρμοσμένη στην παρέμβαση που γίνεται στην Παλαιολόγου, θα επίλυε τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί  και θα αντιμετώπιζε ΣΥΝΟΛΙΚΑ  το Κυκλοφοριακό Πρόβλημα της Σπάρτης, το οποίο την ταλανίζει επί 10ετίες και  που, χρόνο με τον χρόνο, οξύνεται.

Το κυκλοφοριακό έχει εξελιχθεί (δυστυχώς) στο υπ’ αριθμ .1 πρόβλημα της πόλης της Σπάρτης, το οποίο υποβαθμίζει δραματικά  την ποιότητα ζωής των πολιτών και αποσυντονίζει την εύρυθμη λειτουργία του κέντρου της Σπάρτης (κι όχι μόνο), με ό,τι δυσμενές αυτό συνεπάγεται. Συγχρόνως, δίνει στην πόλη μιαν όψη απεχθή, που, αυτομάτως, την κατατάσσει  στη χορεία των προς αποφυγήν πόλεων.

Το γεγονός ότι αυτή η δυσμενής πραγματικότητα υφίσταται σε μια πόλη που διαθέτει ένα θαυμαστό και άψογα χαραγμένο ρυμοτομικό σχέδιο, στο οποίο ΜΠΟΡΟΥΝ να γίνουν σοβαρές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις βελτίωσης, κάνει τις ευθύνες των εκάστοτε αρχόντων αλλά και των πολιτών της ακόμα μεγαλύτερες.

Με το έργο της Παλαιολόγου ημιτελές (το όποιο έργο, τέλος πάντων), με την εργολαβία σε αναστολή και με δεδομένο ότι ο χειμώνας έφτασε προβλέπεται μια μακρά περίοδος ταλαιπωρίας των πολιτών και περαιτέρω υποβάθμισης της αγοράς και  του κέντρου της Σπάρτης με παράπλευρες επιπτώσεις.
Η νέα δημοτική αρχή (αλλά και η νέα αντιπολίτευση) θα πρέπει να σκύψουν (από τώρα) πάνω στο μεγάλο αυτό πρόβλημα της Σπάρτης, να το μελετήσουν επισταμένως και να αποφασίσουν ποια θα είναι η διαχείρισή του μετά την 1-1-2024.

Φυσικά, το έργο, αφού έχει ξεκινήσει, θα πρέπει να ολοκληρωθεί, όσο γίνεται πιο σύντομα, αφού, όμως,  ξεπεραστούν, άμεσα και αποτελεσματικά, οι ανεπάρκειες και οι αδυναμίες του σωστού σχεδιασμού υλοποίησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσής του.

Επιβάλλεται, συνάμα, να γίνουν βελτιωτικές και συμπληρωματικές παρεμβάσεις στη Μελέτη και στην Εκτέλεση του έργου, αλλά  και παράλληλες  νέες Μελέτες και Δράσεις,  που να αντιμετωπίζουν και να λύνουν τα σοβαρά παράπλευρα προβλήματα.

Η APELA προτείνει

image

images Άρθρα
19-01-2024

Αϊ Γιάννη μου

images Άρθρα
19-01-2024

Η «ΜΑΣΚΑ»

images Άρθρα
10-01-2024

Η Ρώμη του 2024