Εισαγγελική παρέμβαση μετά τα γεγονότα στο 2ο Δημοτικό σχολείο Σπάρτης

Μοιράσου το άρθρο:
10-06-2025
Η ΕΛΜΕ Λακωνίας αντιδρά - Οι εκπαιδευτικοί ζητούν προστασία από ποινικές διώξεις
Με αφορμή τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025, η ΕΛΜΕ Λακωνίας εξέδωσε ανακοίνωση, συνυπογράφοντας το ψήφισμα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακεδαίμονος «Ο Πλήθων». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διευθύντρια του σχολείου και στο πρόσωπό της ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, βρέθηκαν να απολογούνται ενώπιον αστυνομικών και εισαγγελικών Αρχών.
Η ΕΛΜΕ Λακωνίας καταδικάζει τέτοιου είδους ενέργειες, υποστηρίζοντας ότι αποδυναμώνουν τον επιστημονικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως, ενώ έχει δημιουργηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη νομική κάλυψη των εκπαιδευτικών που καλούνται να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η καταπολέμηση της βίας και του εκφοβισμού δεν μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά εργαλεία, αλλά απαιτεί ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και συνεργασία εντός της σχολικής κοινότητας. Η ΕΛΜΕ ζητά οι καταγγελίες να διερευνώνται θεσμικά και με απόλυτο σεβασμό προς την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ανακοίνωση ολοκληρώνεται με την επισήμανση της επιτακτικής ανάγκης για νομική προστασία των εκπαιδευτικών, σε όλα τα επίπεδα της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Τέλος, αξίζει να αναρωτηθούμε:
Παλαιότερα, όταν ο μαθητής δεχόταν αυστηρή πειθαρχία από τον δάσκαλο ή τον καθηγητή για παραβατικές ή επιθετικές συμπεριφορές (από την τιμωρία έως την σφαλιάρα), συχνά με την προτροπή του γονέα, διαμορφώνονταν άνθρωποι με περισσότερο σεβασμό και υπευθυνότητα. Σήμερα, ο εκπαιδευτικός ζει υπό τον φόβο της κάθε αντίδρασης -από μαθητές και γονείς- σε σημείο που αισθάνεται αδύναμος και απροστάτευτος μέσα στο ίδιο το σχολείο.
Το αποτέλεσμα; Το σχολείο απαξιώνεται, οι μαθητές ενδιαφέρονται κυρίως για το απολυτήριο και όχι για τη γνώση, η ουσιαστική εκπαίδευση μετατοπίζεται στα φροντιστήρια, και ένας όχι αμελητέος αριθμός νέων ανθρώπων μεγαλώνει χωρίς αξίες και σεβασμό, κάτι που αντανακλάται στα ολοένα αυξανόμενα περιστατικά νεανικής παραβατικότητας και εγκληματικότητας που βλέπουμε καθημερινά.
Αυτή είναι η κοινωνία και η εκπαίδευση που θέλουμε να χτίσουμε; Δεν υπάρχει άραγε μια μέση, ισορροπημένη λύση;
Το άρθρο έχει δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη ΑΙ της APELA
Η ΕΛΜΕ Λακωνίας καταδικάζει τέτοιου είδους ενέργειες, υποστηρίζοντας ότι αποδυναμώνουν τον επιστημονικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως, ενώ έχει δημιουργηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη νομική κάλυψη των εκπαιδευτικών που καλούνται να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η καταπολέμηση της βίας και του εκφοβισμού δεν μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά εργαλεία, αλλά απαιτεί ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και συνεργασία εντός της σχολικής κοινότητας. Η ΕΛΜΕ ζητά οι καταγγελίες να διερευνώνται θεσμικά και με απόλυτο σεβασμό προς την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ανακοίνωση ολοκληρώνεται με την επισήμανση της επιτακτικής ανάγκης για νομική προστασία των εκπαιδευτικών, σε όλα τα επίπεδα της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Τέλος, αξίζει να αναρωτηθούμε:
Παλαιότερα, όταν ο μαθητής δεχόταν αυστηρή πειθαρχία από τον δάσκαλο ή τον καθηγητή για παραβατικές ή επιθετικές συμπεριφορές (από την τιμωρία έως την σφαλιάρα), συχνά με την προτροπή του γονέα, διαμορφώνονταν άνθρωποι με περισσότερο σεβασμό και υπευθυνότητα. Σήμερα, ο εκπαιδευτικός ζει υπό τον φόβο της κάθε αντίδρασης -από μαθητές και γονείς- σε σημείο που αισθάνεται αδύναμος και απροστάτευτος μέσα στο ίδιο το σχολείο.
Το αποτέλεσμα; Το σχολείο απαξιώνεται, οι μαθητές ενδιαφέρονται κυρίως για το απολυτήριο και όχι για τη γνώση, η ουσιαστική εκπαίδευση μετατοπίζεται στα φροντιστήρια, και ένας όχι αμελητέος αριθμός νέων ανθρώπων μεγαλώνει χωρίς αξίες και σεβασμό, κάτι που αντανακλάται στα ολοένα αυξανόμενα περιστατικά νεανικής παραβατικότητας και εγκληματικότητας που βλέπουμε καθημερινά.
Αυτή είναι η κοινωνία και η εκπαίδευση που θέλουμε να χτίσουμε; Δεν υπάρχει άραγε μια μέση, ισορροπημένη λύση;
Το άρθρο έχει δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη ΑΙ της APELA
Με αφορμή τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025, η ΕΛΜΕ Λακωνίας εξέδωσε ανακοίνωση, συνυπογράφοντας το ψήφισμα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακεδαίμονος «Ο Πλήθων». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διευθύντρια του σχολείου και στο πρόσωπό της ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, βρέθηκαν να απολογούνται ενώπιον αστυνομικών και εισαγγελικών Αρχών.
Η ΕΛΜΕ Λακωνίας καταδικάζει τέτοιου είδους ενέργειες, υποστηρίζοντας ότι αποδυναμώνουν τον επιστημονικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως, ενώ έχει δημιουργηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη νομική κάλυψη των εκπαιδευτικών που καλούνται να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η καταπολέμηση της βίας και του εκφοβισμού δεν μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά εργαλεία, αλλά απαιτεί ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και συνεργασία εντός της σχολικής κοινότητας. Η ΕΛΜΕ ζητά οι καταγγελίες να διερευνώνται θεσμικά και με απόλυτο σεβασμό προς την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ανακοίνωση ολοκληρώνεται με την επισήμανση της επιτακτικής ανάγκης για νομική προστασία των εκπαιδευτικών, σε όλα τα επίπεδα της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Τέλος, αξίζει να αναρωτηθούμε:
Παλαιότερα, όταν ο μαθητής δεχόταν αυστηρή πειθαρχία από τον δάσκαλο ή τον καθηγητή για παραβατικές ή επιθετικές συμπεριφορές (από την τιμωρία έως την σφαλιάρα), συχνά με την προτροπή του γονέα, διαμορφώνονταν άνθρωποι με περισσότερο σεβασμό και υπευθυνότητα. Σήμερα, ο εκπαιδευτικός ζει υπό τον φόβο της κάθε αντίδρασης -από μαθητές και γονείς- σε σημείο που αισθάνεται αδύναμος και απροστάτευτος μέσα στο ίδιο το σχολείο.
Το αποτέλεσμα; Το σχολείο απαξιώνεται, οι μαθητές ενδιαφέρονται κυρίως για το απολυτήριο και όχι για τη γνώση, η ουσιαστική εκπαίδευση μετατοπίζεται στα φροντιστήρια, και ένας όχι αμελητέος αριθμός νέων ανθρώπων μεγαλώνει χωρίς αξίες και σεβασμό, κάτι που αντανακλάται στα ολοένα αυξανόμενα περιστατικά νεανικής παραβατικότητας και εγκληματικότητας που βλέπουμε καθημερινά.
Αυτή είναι η κοινωνία και η εκπαίδευση που θέλουμε να χτίσουμε; Δεν υπάρχει άραγε μια μέση, ισορροπημένη λύση;
Το άρθρο έχει δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη ΑΙ της APELA
Η ΕΛΜΕ Λακωνίας καταδικάζει τέτοιου είδους ενέργειες, υποστηρίζοντας ότι αποδυναμώνουν τον επιστημονικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως, ενώ έχει δημιουργηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη νομική κάλυψη των εκπαιδευτικών που καλούνται να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η καταπολέμηση της βίας και του εκφοβισμού δεν μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά εργαλεία, αλλά απαιτεί ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία και συνεργασία εντός της σχολικής κοινότητας. Η ΕΛΜΕ ζητά οι καταγγελίες να διερευνώνται θεσμικά και με απόλυτο σεβασμό προς την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ανακοίνωση ολοκληρώνεται με την επισήμανση της επιτακτικής ανάγκης για νομική προστασία των εκπαιδευτικών, σε όλα τα επίπεδα της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Τέλος, αξίζει να αναρωτηθούμε:
Παλαιότερα, όταν ο μαθητής δεχόταν αυστηρή πειθαρχία από τον δάσκαλο ή τον καθηγητή για παραβατικές ή επιθετικές συμπεριφορές (από την τιμωρία έως την σφαλιάρα), συχνά με την προτροπή του γονέα, διαμορφώνονταν άνθρωποι με περισσότερο σεβασμό και υπευθυνότητα. Σήμερα, ο εκπαιδευτικός ζει υπό τον φόβο της κάθε αντίδρασης -από μαθητές και γονείς- σε σημείο που αισθάνεται αδύναμος και απροστάτευτος μέσα στο ίδιο το σχολείο.
Το αποτέλεσμα; Το σχολείο απαξιώνεται, οι μαθητές ενδιαφέρονται κυρίως για το απολυτήριο και όχι για τη γνώση, η ουσιαστική εκπαίδευση μετατοπίζεται στα φροντιστήρια, και ένας όχι αμελητέος αριθμός νέων ανθρώπων μεγαλώνει χωρίς αξίες και σεβασμό, κάτι που αντανακλάται στα ολοένα αυξανόμενα περιστατικά νεανικής παραβατικότητας και εγκληματικότητας που βλέπουμε καθημερινά.
Αυτή είναι η κοινωνία και η εκπαίδευση που θέλουμε να χτίσουμε; Δεν υπάρχει άραγε μια μέση, ισορροπημένη λύση;
Το άρθρο έχει δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη ΑΙ της APELA




