notification icon
Θα θέλατε να σας ενημερώνουμε για τα έκτακτα γεγονότα ;

Εκλογές με επικοινωνιακά τρικ

slider_image

Μοιράσου το άρθρο:

08-06-2023

Γράφει ο Γιάννης Μητράκος

Πάμε ολοταχώς για τις δεύτερες εκλογές με ενισχυμένη αναλογική που δίνει δώρο πρόσθετες έδρες στο πρώτο κόμμα, ώστε να σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Τα λεγόμενα προοδευτικά κόμματα, στις πρώτες εκλογές με απλή αναλογική, κινούμενα με μικροκομματικό και ιδιοτελή σκεπτικό απέφυγαν την προοπτική σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας και ακύρωσαν στην πράξη τη λογική της απλής αναλογικής, δεχόμενα με αυτοκτονικές τάσεις  την σαρωτική επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, εστιάζοντας την προεκλογική τους πολιτική στον ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην απερχόμενη κυβέρνηση.

Οι ιστορικές ευκαιρίες παρουσιάζονται εφάπαξ κι αν δεν τις εκτιμήσεις σωστά ώστε να τις εκμεταλλευτείς με την καλή έννοια τότε τις χάνεις άπαξ δια παντός. Και η λεγόμενη προοδευτική παράταξη δεν είναι η πρώτη φορά που χάνει μια ιστορικών διαστάσεων ευκαιρία.

Είναι πράγματι τραγικό:
Σε όλες τις δημοσκοπήσεις οι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους έκριναν αρνητικά το κυβερνητικό έργο, την κατάσταση της οικονομίας, την ακρίβεια, την εισοδηματική τους κατάσταση κτλ δηλαδή σε όλους τους λεγόμενους ποιοτικούς δείκτες έδειχναν την κυβερνητική αποτυχία και καταλόγιζαν ευθύνες πλην όμως θεωρούσαν ως πλέον κατάλληλο για τη θέση του πρωθυπουργού τον κ. Μητσοτάκη και αναδείκνυαν πρώτη στην πρόθεση ψήφου τη Νέα Δημοκρατία. Σκέτη τρέλα!

Ένα πράγμα οφείλουμε να ομολογήσουμε:  ο αμερικανός επικοινωνιολόγος που έχει αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία της κυβερνητικής παράταξης και του πρωθυπουργού τα κατάφερε με το παραπάνω! Κατάφερε να κρύψει εντέχνως όλα τα αρνητικά στοιχεία της τετραετίας και όσα σχεδιάζονται εν κρυπτώ για τη νέα κυβερνητική περίοδο  και «να παρουσιάσει το μαύρο άσπρο»! Αυτή η επικοινωνιακή τακτική με τη συνεργασία των συστημικών μέσων ενημέρωσης που την πρόβαλλαν και τη στήριξαν έπεισε τους Έλληνες ψηφοφόρους ότι «όλα πήγαν καλά» και ότι ο απερχόμενος πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του  παρά τα λάθη, παρά τις ελλείψεις, παρά την ασυνέπεια, παρά την καταστρατήγηση των δημοκρατικών θεσμών , είναι οι καταλληλότεροι να κυβερνήσουν για 2η φορά.

Όσον αφορά την αντιμετώπιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο αμερικανός επικοινωνιολόγος κατάφερε να επιβάλλει την αποσιώπηση του κυβερνητικού προγράμματος του κι εκμεταλλευόμενος και τα ανιστόρητα λάθη στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ να διαστρέψει θέσεις και απόψεις έτσι, ώστε οι πολίτες να φοβηθούν το ενδεχόμενο επιστροφής του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, με αιχμή τη δήθεν κρυφή φορολογική ατζέντα. Π.χ. παρά τις κατηγορηματικές δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα και των στελεχών του ότι δεν θα επιβληθούν νέοι φόροι, ενώ αντιθέτως θα υπάρξει φορολογική ελάφρυνση των χαμηλών εισοδημάτων και της μεσαίας τάξης και μόνο τα υπερκέρδη των 7-8 μεγάλων επιχειρήσεων θα φορολογηθούν, τα επικοινωνιακά φερέφωνα της ΝΔ κατόρθωσαν να πείσουν τους πολίτες ότι επέρχεται φορολογική λαίλαπα κι έτσι το 54% των ελεύθερων επαγγελματιών να κατευθυνθεί στην κυβερνώσα παράταξη.

Με τέτοιου είδους επικοινωνιακά τρικ κατάφερε ο απερχόμενος πρωθυπουργός και η παράταξή του να εξασφαλίσουν το 40% των ψήφων και να επαίρονται για την απροσδόκητη κυριαρχία τους. Έτσι η μητσοτακική συντηρητική παράταξη που είναι αναφανδόν υπέρ της ιδιωτικοποίησης των πάντων  υπόσχεται λχ. την αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας κι αποκηρύσσει τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του νερού! Έτσι που πάμε, στα πλαίσια της ακολουθούμενης επικοινωνιακής πολιτικής, θα «χαθεί» κάθε έννοια διαφορετικότητας σε ιδεολογικό και πολιτικό επίπεδο μεταξύ των κομμάτων και ο κ. Μητσοτάκης θα φιγουράρει ως προοδευτικός σοσιαλιστικών αρχών πολιτικός!

Προσοχή: Η αγγλική λέξη trick (τρικ) που χαρακτηρίζει την προεκλογική τακτική της ΝΔ σημαίνει φάρσα, πλάκα, ξεγέλασμα, εξαπάτηση, κοροϊδία. Διαλέγετε και παίρνετε! Προπάντων εμείς οι απλοί ψηφοφόροι ας καθίσουμε επιτέλους να συλλογιστούμε κριτικά και να πάψουμε να επιβεβαιώνουμε τον εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό: «Δυστυχισμένε μου λαέ καλέ κι αγαπημένε. Πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδομένε»!

Υ.Γ.: Αυτοί που γίνονται θύματα της επικοινωνιακής προπαγάνδας μπορούν να εξηγήσουν γιατί ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του τίμησαν τη συμφωνία των Πρεσπών που την επέκριναν σφόδρα και δήλωναν ότι θα την αναθεωρήσουν; Και γιατί μετά από 4 χρόνια δεν κατάργησαν τον «επάρατο» νόμο Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό;
Πάμε ολοταχώς για τις δεύτερες εκλογές με ενισχυμένη αναλογική που δίνει δώρο πρόσθετες έδρες στο πρώτο κόμμα, ώστε να σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Τα λεγόμενα προοδευτικά κόμματα, στις πρώτες εκλογές με απλή αναλογική, κινούμενα με μικροκομματικό και ιδιοτελή σκεπτικό απέφυγαν την προοπτική σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας και ακύρωσαν στην πράξη τη λογική της απλής αναλογικής, δεχόμενα με αυτοκτονικές τάσεις  την σαρωτική επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, εστιάζοντας την προεκλογική τους πολιτική στον ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην απερχόμενη κυβέρνηση.

Οι ιστορικές ευκαιρίες παρουσιάζονται εφάπαξ κι αν δεν τις εκτιμήσεις σωστά ώστε να τις εκμεταλλευτείς με την καλή έννοια τότε τις χάνεις άπαξ δια παντός. Και η λεγόμενη προοδευτική παράταξη δεν είναι η πρώτη φορά που χάνει μια ιστορικών διαστάσεων ευκαιρία.

Είναι πράγματι τραγικό:
Σε όλες τις δημοσκοπήσεις οι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους έκριναν αρνητικά το κυβερνητικό έργο, την κατάσταση της οικονομίας, την ακρίβεια, την εισοδηματική τους κατάσταση κτλ δηλαδή σε όλους τους λεγόμενους ποιοτικούς δείκτες έδειχναν την κυβερνητική αποτυχία και καταλόγιζαν ευθύνες πλην όμως θεωρούσαν ως πλέον κατάλληλο για τη θέση του πρωθυπουργού τον κ. Μητσοτάκη και αναδείκνυαν πρώτη στην πρόθεση ψήφου τη Νέα Δημοκρατία. Σκέτη τρέλα!

Ένα πράγμα οφείλουμε να ομολογήσουμε:  ο αμερικανός επικοινωνιολόγος που έχει αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία της κυβερνητικής παράταξης και του πρωθυπουργού τα κατάφερε με το παραπάνω! Κατάφερε να κρύψει εντέχνως όλα τα αρνητικά στοιχεία της τετραετίας και όσα σχεδιάζονται εν κρυπτώ για τη νέα κυβερνητική περίοδο  και «να παρουσιάσει το μαύρο άσπρο»! Αυτή η επικοινωνιακή τακτική με τη συνεργασία των συστημικών μέσων ενημέρωσης που την πρόβαλλαν και τη στήριξαν έπεισε τους Έλληνες ψηφοφόρους ότι «όλα πήγαν καλά» και ότι ο απερχόμενος πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του  παρά τα λάθη, παρά τις ελλείψεις, παρά την ασυνέπεια, παρά την καταστρατήγηση των δημοκρατικών θεσμών , είναι οι καταλληλότεροι να κυβερνήσουν για 2η φορά.

Όσον αφορά την αντιμετώπιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο αμερικανός επικοινωνιολόγος κατάφερε να επιβάλλει την αποσιώπηση του κυβερνητικού προγράμματος του κι εκμεταλλευόμενος και τα ανιστόρητα λάθη στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ να διαστρέψει θέσεις και απόψεις έτσι, ώστε οι πολίτες να φοβηθούν το ενδεχόμενο επιστροφής του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, με αιχμή τη δήθεν κρυφή φορολογική ατζέντα. Π.χ. παρά τις κατηγορηματικές δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα και των στελεχών του ότι δεν θα επιβληθούν νέοι φόροι, ενώ αντιθέτως θα υπάρξει φορολογική ελάφρυνση των χαμηλών εισοδημάτων και της μεσαίας τάξης και μόνο τα υπερκέρδη των 7-8 μεγάλων επιχειρήσεων θα φορολογηθούν, τα επικοινωνιακά φερέφωνα της ΝΔ κατόρθωσαν να πείσουν τους πολίτες ότι επέρχεται φορολογική λαίλαπα κι έτσι το 54% των ελεύθερων επαγγελματιών να κατευθυνθεί στην κυβερνώσα παράταξη.

Με τέτοιου είδους επικοινωνιακά τρικ κατάφερε ο απερχόμενος πρωθυπουργός και η παράταξή του να εξασφαλίσουν το 40% των ψήφων και να επαίρονται για την απροσδόκητη κυριαρχία τους. Έτσι η μητσοτακική συντηρητική παράταξη που είναι αναφανδόν υπέρ της ιδιωτικοποίησης των πάντων  υπόσχεται λχ. την αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας κι αποκηρύσσει τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του νερού! Έτσι που πάμε, στα πλαίσια της ακολουθούμενης επικοινωνιακής πολιτικής, θα «χαθεί» κάθε έννοια διαφορετικότητας σε ιδεολογικό και πολιτικό επίπεδο μεταξύ των κομμάτων και ο κ. Μητσοτάκης θα φιγουράρει ως προοδευτικός σοσιαλιστικών αρχών πολιτικός!

Προσοχή: Η αγγλική λέξη trick (τρικ) που χαρακτηρίζει την προεκλογική τακτική της ΝΔ σημαίνει φάρσα, πλάκα, ξεγέλασμα, εξαπάτηση, κοροϊδία. Διαλέγετε και παίρνετε! Προπάντων εμείς οι απλοί ψηφοφόροι ας καθίσουμε επιτέλους να συλλογιστούμε κριτικά και να πάψουμε να επιβεβαιώνουμε τον εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό: «Δυστυχισμένε μου λαέ καλέ κι αγαπημένε. Πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδομένε»!

Υ.Γ.: Αυτοί που γίνονται θύματα της επικοινωνιακής προπαγάνδας μπορούν να εξηγήσουν γιατί ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του τίμησαν τη συμφωνία των Πρεσπών που την επέκριναν σφόδρα και δήλωναν ότι θα την αναθεωρήσουν; Και γιατί μετά από 4 χρόνια δεν κατάργησαν τον «επάρατο» νόμο Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό;

Η APELA προτείνει

image

Eτικέτες :
images Άρθρα
03-06-2024

Θρυλική κούπα